aangekomen, nu al!

Discussion in 'Zwangerschap' started by alkievalkie, Sep 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik ben bijna 11 weken zwanger en nu al drie kilo aangekomen. Dat is toch zeker niet normaal? Hoeveel kilo's gaan er dan nog wel aankomen? Hebben meer meiden deze ervaring of ben ik de enige die zo snel aankomt? Ik ben er echt een beetje van geschrokken.

Groetjes Alkievalkie

2. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik was net zwanger (4 wkn) en had er al 4 kilo aanzitten, maar ik heb tot nu toe nog maar 12 kilo erbij gekregen.

3. Niet meer actief

meis, ik heb er ook al 4 bij hoor!!!

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ben ik gelukkig niet de enige. Je hoort overal dat je de eerste drie maanden niet echt aan komt. Hmmmm.......werkt mijn lichaam niet echt aan mee dan. Hopen dat de schade een beetje beperkt blijft. Ben ook wel net een paar dagen terug van vakantie, maar toch....

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    las maatstaaf heben ze mij verteld dat je 1 kg per maand aan mag komen.. ongeveer dan he! ook voor het begin geld dat!
    Op het laatste kom je wat harder aan! maar ja das logisch en ook helemaal niet erg

6. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Maak je niet druk hoor! De ene komt in het begin van de zwangerschap veel aan, en de ander op het laatst. Ik ben nu 9.5 kg aangekomen en heb nog zo'n 1.5 maand te gaan. De verwachting is dat het bij mij op totaal 11kg gaat komen. Maar dat is allemaal natte vingerwerk!
    Ze wegen je toch bijna niet meer. (tenzij je op het ziekenhuis loopt zoals ik)
    Het gaat erom dat je kindje goed groeit. De kilo's die eraan blijven zitten, gaan er na de bevalling wel af dmv lopen met de trots in de wagen.
    Moet zeggen dat ik het ook moeilijk vind om aan te komen, maar heb een verhelderend gesprek met manlief gehad.
    Probeer te genieten ipv op de weegschaal te gaan staan. Zet hem desnoods in een kast.

7. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo,

Toen ik 8 weken zwanger was was ik al 5 kilo aangekomen. Nu ben ik inmiddels 30 kilo aangekomen. Moet zeggen dat het erop lijkt of dat het hierbij blijft. Mag ook wel!!. Germiddeld komen we 12 kilo aan.
    Groetjes Karin

8. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dat zal dan toch aan jou ziekenhuis liggen, bij ons doen ze dat ook niet meer, ze vragen er zelfs niet naar.

9. Niet meer actief

ik ben ook niet gewogen ofzo... ben verder ook niks aangekomen.. eerder wat minder ;)

10. Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap ging dat ook zo snel bij mij. Ik was dan ook 35 kg aangekomen.

Over dat wegen... Nu met de nieuwe zwangerschap word ik ook gewoon gewogen hoor. Zowel in het ziekenhuis als bij de VK

OVerigens zijn er van die 35 kg nog 20 blijven plakken aan me. Mijn oorzaak was stoppen met roken en veel eten! Geen goeie combi als je dan ook nog eens zwanger bent..hihi

11. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ik was ook in de eerste 3 maanden al 5 kilo aangekomen, daarna niks meer en nu ben ik in totaal 7 kilo aangekomen, was nog 1 kilo afgevallen was dus eerst 8 kilo bij :rolleyes:

12. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    ik ben 25 kilo aangekomen. geing bij ook heel hard. Bij mij was het meer omdat ik een slechte eter was dus een langzame tofwisseling had opgebouwd. Dus al het extra's wat mijn lichaam binnen krijgt werd opgeslagen. Ik eet verder wel normaal geen gekke dingen en de kilo's vliegen eraan. Al blijft het de laatste weken wel enigzins stabiel. Dus het zal er ook wel weer afgaan hoop ik :)

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Met 8 weken was ik al 3 kilo aangekomen, schrok ik ook erg van :(

Ik paste ook met 10 weken echt geen enkele broek meer dus toen ik vorige week weer naar de verloskundige moest en werd gewogen (doen ze bij mij dus nog wel!) dacht ik dat er nu wel minstens 5 kilo aan zou zitten, haha :oops:

waren het er nog steeds 3! Het was dus even heel snel gegaan maar na die 3 was er dus niks meer bijgekomen :D
    Maak je dus niet te druk. Aankomen hoort erbij en dat je nu 3 kilo bent aangekomen in een maand wil nog niet zeggen dat dat elke maand zo zal zijn hoor! Gezond blijven eten en bewegen dat is het belangrijkste!

Geniet van je zwangerschap!

14. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    ik was de eerste 12 weken ook al 5 kilo aangekomen en daar waren er weer 3 vanaf 4 weken later, ik zit nu op 6 kilo wat normaal is.

bij mijn eerste kwam ik 'normaal' aan en op het laatst was ik ook weer wat afgevallen en kwam toen uiteindelijk op 13 kilo.

het is bij iedereen anders, mijn schoonzusje is bij de eerste 35 kilo aangekomen (is er ook wonderbaarlijk allemaal weer af gegaan) en loopt nu op het laatst van haar 2de en zit nu op 29 kilo.

maak je er vooral niet druk over meid, zorg dat je niet voor 2 eet en eet gezond, dan is het er ook zo weer af na de bevalling

15. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Was ook al aangekomen; ongeveer 3 kilo.
    Nu zit ik op 10 kilo.
    Hoop dat er niet teveel meer aankomt maar die laatste weken kan het toch nog hard gaan.
    Ach ja, als het er straks maar weer snel af is ;) .

Silly

16. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik ben de eerste 2 maanden ook zo'n 8 kilo aangekomen, gestopt met roken en meer eetlust :D
    Vanaf de 3e maand ben ik gewoon per maand een kilo of zo aangekomen.
    Zit nu denk ik al op een kilo of 15...
    Maar vind het ook niet erg, was altijd veel te mager en woon net 52 kilo, kreeg er ook geen kilo's bij op.
    Ik hoef straks ook geen maatje 32/34 meer.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ben na 8 weken ongeveer 3 kg aangekomen, mijn zusje kwam bij haar zwangerschap ruim 30 kg aan, dus gemiddeld ruim 3 kg per maand. Ze is alles ook weer kwijt hoor dus ze weegt weer netjes 70 kg.

18. Marientje

Marientje Actief lid

Bij mij is er nu 2-3 kg bij.
    Voor mijn zwangerschap was ik een hele slechte eter, nu heb ik veel meer honger en trek ;) .

19. Annabel

Annabel Bekend lid

Jul 30, 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,
    ik ben nu bijna 7 weken zwanger en ben al 4kilo aangekomen, denk gewoon dat het bij de ene vlugger gaat dan bij de andere zeker?

Annabel

20. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Zit nu in de 38ste week... Ben nu z'n beetje 12 kilo aangekomen. In het begin heel weinig maar nu ik verplichte rust heb en daardoor weinig beweeg gaat het wat harder.

Maar wat ik al las, geloof dat tussen de 10 en 15 kilo normaal is... En ja op het laatst gaat het redelijk hard en meestal komt het op plaatsen aan waar je het niet wil... :( Iig bij mij dan. Vooral op je kont, heupen en bovenbenen. :x ARGH!

Share This Page