Moeilijk doen om een adres!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San1984, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik krijg echt een punthoofd van sommige mensen! Eerder deze week de enveloppen besteld voor het geboortekaartje en ik wou dit weekend alle enveloppen klaar schrijven.

In 2012 toen onze dochter is geboren is er iets misgegaan met het geboortekaartje richting de halfzus van mijn man. Mijn man dacht dat zij op nummer 1 woonden maar het had een huisnummer met 2 nummers moeten zijn. Foutje kan gebeuren. Daarover was halfzus zo pissed off over dat halfzus en man bijna 2.5 jaar geen contact hebben gehad.

Mijn schoonzus die ook in onze straat woont gaat wel weer veel met haar om omdat zij denkt dat er wat te halen valt nu haar halfzus haar huis verkocht heeft, want ook zij hebben bijna 2.5 jaar geen contact gehad.
    Maar ja geld doet rare dingen met mensen.

Maar goed ik had mijn schoonzus al een paar keer gevraagd of zij al het nieuwe adres van halfzus had (contact tussen mijn man en halfzus is zeer beperkt) en mijn schoonzus spreekt halfzus bijna dagelijks dus dat nieuwe adres heeft ze allang.
    Nu moet mijn man halfzus bellen voor het adres. Ik denk doe niet zo kinderachtig en geef mij dat adres gewoon even!

Ik weet dat het deels hormonen zijn, maar hoe kinderachtig ben je als je het contact met je familie verbreekt omdat je geen geboortekaartje hebt gekregen (PostNL maakt ook weleens fouten)
    Contact is hersteld omdat haar man vorig jaar is overleden. Dan is de familie opeens wel weer goed..

2. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Tja, eerlijk? Dan maar geen kaartje. Jammer dan.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tja..
    aan de ene kant is het natuurlijk flauw dat de ene zus het adres van de andere zus niet wil geven.
    maar aan de andere kant kan je man ook best zelf zijn zus bellen om te vragen wat haar nieuwe adres is.
    of je belt haar zelf even op om het adres te vragen.
    kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen ofzo maar zo hou je slecht contact wel in stand door aan beide kanten koppig te blijven..

4. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Als jullie het zo'n gedoe vinden haar persoonlijk te vragen.. waarom dan een kaartje?
    Ik zou in zo'n situatie ook niet graag degene zijn die het adres doorgeeft, dan sta je er zometeen tussen mocht het weet mislopen ofzo

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje wat flauw zeg.
    Ik denk dat ze haar een kaartje willen sturen om de goede vrede te bewaren. wat maakt 1 kaartje meer of minder nou uit?

ondanks dat zou ik ook neigen naar dan lekker niet! aan de andere kant... eer aan je zelf houden. gewoon bellen en adres vragen. klaar. doen alsof je neus bloed kan ze jullie nooit wat verwijten!

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik snap prima dat je schoonzus er niet tussen geplaatst wil worden. En eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je ze überhaupt nog een kaartje stuurt gezien hoe je hier over ze schrijft. Dat zal alles met een uitgebreide voorgeschiedenis te maken hebben, maar je klinkt nou niet echt enthousiast over deze mensen.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Als de relatie zo slecht is dat je het adres niet hebt en niet persoonlijk wilt vragen, zou ik ook geen kaartje sturen.

8. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Maar dat is toch heel simpel? Dan krijgt ze gewoon geen kaartje.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Halfzus is nooit echt enthousiast geweest over het feit dat mijn man nu weer gelukkig is na zijn scheiding. Deze zomer zijn wij alweer 5 jaar samen en zij vindt het niet kunnen.

In 2012 zou ik haar expres geen geboortekaartje hebben gestuurd. Had toen helemaal geen problemen met haar. Maar vind het kinderachtig dat iemand na bijna 2.5 jaar nog pissed off is om het niet ontvangen van een geboortekaartje.
    Bedoel ze is een volwassen vrouw.

En nu is de familie weer not amused omdat ik opnieuw zwanger ben van mijn man. Oudste dochter van man heb ik al 24 weken niet gezien/gesproken. Schoonzus zit de boel verder op te spoken via Facebook.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar het "probleem" ligt toch bij de schoonzus die het adres niet wil geven? Lijkt me niet dat de halfzus om die reden geen kaartje kan krijgen.. en aangezien er de vorige keer zo veel problemen zijn ontstaan juist door een geboortekaartje zou ik toch gewoon even bellen als ik jouw man was. Al was het maar om die problemen nu te voorkomen..

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Gewoon het adres proberen te krijgen via je man. Dan kan je het kaartje schrijven en dan ben je daar ook weer vanaf.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap niet zo goed wat het probleem is als je man zelf even zijn halfzus moet benaderen voor het adres.
    Zeker in een situatie waarin twee personen ruzie hebben, zou ik ook niet als derde persoon een adres doorgeven.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Volgens mij is er op dit moment geen ruzie meer. Al vind ik het allemaal sowieso niet zo gezellig klinken, ik snap nooit zo goed dat om dit soort kleine dingen zoveel ellende ontstaat.

14. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

inderdaad zo denk ik er ook over

15. leutjj

leutjj Niet meer actief

Apart dat schoonzus niet even adres wil geven. Als zijn die heeft is het voor iedereen makkelijker.
    Maar opzich zou je man of jij zelf ook even kunnen bellen voor het adres.
    En anders is het jammer maar dan geen kaartje.

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Ja idd dan maar geen kaartje

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Scan het kaartje in en verstuur het per e-mail!

Ook opgelost en het bespaart nog postzegels ook. Het is een ter kennisgeving; 'bij dezen', en klaar.

18. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Waarom zou je man haar niet zelf even kunnen bellen? Doe niet zo moeilijk... En als de band zo slecht is dat een belletje al zo'n opgave is, dan zou ik niet eens een kaartje willen sturen.

19. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Je man kan toch zelf even bellen? Ik bedoel, het is een volwassen vent!

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dus jij bent pissig omdat je schoonzus het adres van halfzus niet wil geven...?:(

Wat denk je er gewoon van dat jij of je man zelf die telefoon pakken en halfzus bellen voor het adres...

De enigen die ik kinderachtig in dit verhaal vind zijn jullie...
    Als je iets wilt weten van iemand voor een kaartje regel je dat zelf ipv oemand anders voor je karretje te spannen en dan pissig worden als diegene dat niet wil.

Deel Deze Pagina