Hey meis, Ja das gewoon echt balen, ik ken het gevoel want ik ben van me oudste dochter thuisbevallen en wou van de 2e ook graag thuisbevallen. Dit laatste is niet gelukt en onderweg naar het ziekenhuis zat ik me ook vreselijk op te winden, zag al meerdere mensen in de kamer, ik in de beugels noem alle scenario's maar op... Echter was er bij mijn ziekenhuis bevalling maar 1 zuster, de gyn is langs geweest om mijn water te breken en aan te kijken of zij bij de bevalling aanwezig moest zijn.. Maar toen zij zag dat alles perfect ging met de kleine heeft zij mij weer overgedragen aan de vk die dus mijn bevalling heeft begeleid op dezelfde wijze als ze een jaar daarvoor thuis deed. Omdat de bevalling ook goed was gegaan mocht ik ondanks het tijdstip van bevallen (23.34 uur) na 2 uurtjes weer naar huis. Dus misschien is het een opsteker voor je... Het hoeft in het ziekenhuis niet altijd zo te gaan dat er meerdere mensen om je bed heen staan
Hoezo zou je het ziekenhuis niet halen dan? Ben je bij Annika snel bevallen? Nah, dat geeft echter ook niet, maar ik doelde meer op de opmerking dat je zo laat mogelijk gaat bellen zodat jij thuis kunt bevallen... Ik vind het eerlijk gezegt nogal een egoistische gedachte. Stel je voor dat er complicaties zijn ofzo...? Dan kun je je zelf toch wel voor je kop slaan?
Nou ja, wat het ook wordt, kans is zeer groot dat er geen tweede meer komt. Het hele gedoe bij de eerste zie ik geen tweede keer zitten. En dan nog liever een complicatie thuis waar de VK bij is dan in een auto waar mijn man het alleen moet doen.
Ik snap het wel hoor, gezien je eerste bevalling, maar toch... Ach, wie weet wat de toekomst brengt meid.
Ja mij mogen ze na een positieve test gewoon opnemen en niet meer ontslaan tot het kind er is hoor. Ook goed, kom ik jullie wel 9 maanden lang 24/7 spammen Nee, bij mij zakt de wens voor een tweede steeds verder weg.
Mijn zus heeft bij de bevalling van haar eerste bijna 2 liter bloed verloren. Ze was bijna haar baarmoeder kwijtgereaakt. Ook zij mocht onder geen beding thuis bevallen van de 2e.. Toen de bevalling van de tweede begon, bleek het echter ineens zo snel te gaan dat ze niet meer naar het zh kon gaan.. Ze is doodsbang geweest om weer zo veel bloed te verliezen. Ze heeft ook preventief een prik gekregen voor bloedstolling. Gelukkig is alles goed gegaan maar ik moet er niet aan denken wat er wel niet had kunnen gebeuren.... Dus ja, het is ontzettend *** dat je niet meer thuis mag bevallen en ik hoop dat je je er ooit overheen kan zetten hoe het allemaal gegaan is, maar uiteindelijk gaat het er toch om wat het veiligste is voor jou en je kindje... xx
Hoi ik begrijp dat je je rot voelt! Wat vervelend allemaal joh. Maar ik wil even zeggen dat niet alle ziekenhuizen rot zijn. Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik daar voor gekozen heb. Ik moest er nl. niet aan denken om thuis te bevallen. Achteraf zou het niet eens kunnen omdat baby in het vruchtwater had gepoept dus zou ik sowieso naar het ziekenhuis gemoeten. In ons ziekenhuis was het lekker donker in de verloskamer, hoefde ik niet in de beugels en had ik geen 10 mensen om me heen. Het was superfijn en had ik alle middelen ter beschikking om de bevalling draaglijker te maken. Het kan dus anders! Het zou zonde zijn om niet voor een tweede kind te gaan alleen omdat je niet in het ziekenhuis wil bevallen. Weet je dat er heel veel vrouwen zijn die halverwege toch naar het ziekenhuis moeten en midden in de heftige weeen is het echt geen pretje, lijkt me. Het komt nl. heel vaak voor dat de baby in het vruchtwater poept en dan ben je alsnog een medische indicatie. Misschien kun je voor een ander ziekenhuis kiezen. Een waar je je prettig bij voelt. Het zijn er echt wel. groetjes
Yeah, daarom heb ik ook besloten naar een ander ziekenhuis te gaan de eventuele volgende keer. Maar dit ziekenhuis was gewoon niet tof. Voor mij te veel externe stressfactoren zeg maar zoals erg veel wisselend personeel. Ik heb geen 1 zuster 2 keer gezien. (2 diensten draaien). Uhm tot overmaat van ramp kwam een oud klasgenoot me ook nog helpen met Yelena aanleggen Ik vind het ziekenhuis gewoon minder relaxed; ik heb echt een vertrouwde omgeving nodig wil ik me zelf relaxed voelen. In een ziekenhuis hangt gewoon een nare sfeer, er is ook weinig tijd voor het emotioneel en spiritueel beleven van een bevalling. Het is gewoon pers/knip/kind geboren/navelstreng doorknippen/onderzoeken doen. Ik kan daar zelf niet zo goed mee omgaan. Dus ik heb wel een heel duidelijk beeld van waarom ik het niet leuk vind.
tja ik kan met je meepraten ben de 10e deze maand bevallen met keizersnee en had anderhalve liter bloedverlies gehad door nabloeding daarbij was ik erg ziek en hing steeds tegen t flauwvallen aan mocht nog geen ijzertabletten slikken ivbm darmen die nog niet goed lagen en dan voel je je inderdaad machteloos. waarschijnlijk over een maand of 6 kijken we er weer heel anders tegen aan. sterkte en veel geluk met je kleintje wand daar kan niets of niemand tegen op.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar meid, ik was zo blij dat ik in een ziekenhuis ben bevallen. In minder dan vijf minuten tijd liep ik gewoon compleet leeg en dr hielp niets: ik heb het hele plaatje gehad, infuus met weeënopwekkers, spuit met medicatie, suppo's die werden opgeduwd, katheters om mijn blaas leeg te maken: niets maar dan ook niets hielp. Gelukkig had ik een hele bekwame gyn die een oude truuk dan heeft gebruikt en zo stopte het bloedverlies. Thuis bevallen? Tegen de tijd dat de ambulance er zou geweest zijn was ik allang doodgebloed. Er zijn ook heel weinig gevallen die zo bloeden na een bevalling. Gemiddeld in ons land sterven er nog twee a drie per jaar en ja helaas hoorde ik daar bijna bij. Wees niet boos op jezelf en niet teleurgesteld, integendeel wees blij dat er die mogelijkheden zijn. Wil je het risico lopen om te sterven na je bevalling? Om je kindje(s) zonder moeder achter te laten? En ja ik mag ook nooit of nooit thuis bevallen, moet heel zwaar worden opgevolgd, ik moet een epidurale krijgen omdat zijn laatste truuk behoorlijk pijnlijk is zonder verdoving, ik moet al een infuus krijgen, ik moet aan de weeënopwekkers en mijn gyn zal de laatste maanden van mn zwangerschap zorgen dat hij altijd paraat staat. Het is niet anders. Dat zal mij zeker niet beletten om voor een tweede te gaan. Ook al zal die bevalling totaal niet lopen zoals ik het wil.
Ik moest ruim voor de bevalling van de 2e op gesprek in het ziekenhuis over mijn vorige bevalling waarbij ik 2,5 liter bloed ben verloren. Hier vertelde ze me dat ik 30 tot 40% kans had dat dit weer zou gebeuren (dat de placenta weer niet zou komen). Ik moest dus in het ziekenhuis bevalllen, vond ik ook jammer want bij de 1e ben ik thuis bevallen en moest ik daarna wel met spoed naar het ziekenhuis. Bij Nina ben ik dus in het ziekenhuis bevallen en ik hoefde helemaal niet met mijn voeten in beugels ofzo. maar het was maar goed dat ik daar was (zie bevallingsverhaal op onze website). Geen bloedverlies deze keer maar ook niet erg zoals ik verwachtte. Hoop dat je het een plekje kan geven maar ik geloof dat dat al op de goede weg is Groetjes Lisette
Jeetje....het eerste wat in me opkomt is: Is dit niet een béétje overdreven? Ik heb zelf 2 gynaecologische operaties gehad waardoor normaal bevallen niet eens een OPTIE is, ik krijg gewoon, ja gewoon zeggen ze, met 38 weken een keizersnede. Niks geen gevoel van zelf je kind op de wereld zetten. Maar het is maar hoe je het bekijkt. Ik moet ook 4 dagen in het ziekenhuis blijven, mijn kind wordt gehaald bij een operatie en daarna mag je niet eens naar huis. Zelfs krijg je je baby niet gelijk bij je, eerst opfrissen, aankleden en bijkomen op de recovery. Is dat nu zo erg? Voor mij, voor ons, is het het allerbelangrijkste dat ons kindje gezond is en heel erg welkom. Geen bevalling, geen weeen, 4 dagen ziekenhuis, jammer dan. Wél een kind en daar gaat het toch om? Trouwens, je bent vrij in je keuze voor een ziekenhuis, dus ik zou zeggen, wijk uit naar een ander ziekenhuis. Succes.
Jeetje ik lees dit verhaal nu pas. Maar ik schrik hier echt van. Ik dacht meteen toen ik dit verhaal las wat doet zij toch raar. Ik snap echt wel dat je liever thuis wil bevallen maar om nou zo te reageren vindt ik een beetje ver gaan. Ben blij dat ze bezorgd om je zijn en dan ze jou en je kind op de eerste plaats zetten. Ik vindt het allemaal een beetje overdreven en agressief overkomen, nu zal ik wel wat mensen over me heen krijgen maar dit is mijn mening. Ga lekker genieten van je kleintje en ga je aub niet zo druk zitten maken om de volgende bevalling. Ik zie dat je kleintje net pas geboren is? Ik ben nog niet eens zwanger (teminste dat denk ik dan) maar ik weet nu al dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat ik een ziekte heb. Nou ik ben er blij mee dan weet ik zeker dat ik goed zit. Nogmaals ik vindt je verhaal zwaar overdreven sorry als je hiermee aanval.
Zo voor iemand die nog nooit bevallen is vind ik dat je wel lef hebt hoor. Denk dat je je niet kunt verplaatsen in iemand die een traumatische bevalling achter de rug heeft. Voor sommige vrouwen is dit een trauma dat ze hun hele leven met zich mee dragen en een trauma dat zo zwaar kan zijn dat ze nooit meer een kind willen baren, dat het zo'n diepe impact kan hebben dat ze niet eens van hun kindje kunnen genieten. Vrouwen die maanden onder behandeling van een psycholoog voor ze weer een beetje kunnen genieten van het moederschap. Ik hoop voor jou dat alles loopt zoals je verwacht, maar iets meer begrip voor degene bij wie het allemaal niet zo makkelijk loopt mag best hoor. Het is heel gemakkelijk de gevoelens van een ander weg te zetten als onzin. Dan heb je echt lef hoor, wow wat zal jij je stoer voelen.
Ik vind het niet overdreven, het is gewoon de beleving van haar! Iedereen beleeft dingen op zijn/haar manier! En dat jou beleving daarin anders is, hoeft niet te betekenen dat een ander zich aan loopt te stellen! Ik mag ook niet thuis bevallen, niet ivm complicaties van de vorige zwangerschap/bevalling. Ook niet door deze zwangerschap. Maar de manier waarop ik leef en geleefd heb afgelopen maanden. Ik heb me er eigenlijk meteen bij neergelegd, ook omdat ik sowieso in het ziekenhuis wilde gaan bevallen (vorige keer verplicht ivm tweelingzwangerschap, deze keer verplicht door andere omstandigheden). Maar het voelt dus niet eens als een verplichting. Ik kan me er dan ook niet druk over maken, netzoals jij dat dus niet doet. Voor jou stond tijden geleden al vast dat je geen natuurlijke bevalling zult krijgen, maar dat je met 38 weken een keizersnede krijgt. Jij hebt je er toen al op voorbereid, dat mocht je ooit zwanger worden, je niet thuis zou kunnen bevallen, daar is dus al een heel proces aan vooraf gegaan. Meloncollie bijv die heeft zich er de hele zwangerschap op voorbereid, ze zou thuis gaan bevallen in het water. En dan kan ik best begrijpen dat het moeilijk is te bevatten dat door deze bevalling die niet volgens haar ideeen gegaan is, de volgende dus ook niet volgens haar ideeen die zij bij de ideale bevalling heeft gaat verlopen. Ik vind dus niet dat je mag zeggen dat iemand overdrijft. En al vind je het, zou ik het niet netjes vinden om dit tegen iemand te zeggen. Ieder heeft gewoon zijn/haar eigen ideeen en gevoelens, dat hoort zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven! Gelukkig........ ! Liefs!
Even heel erg off-topic hoor, maar bolbuikje ik vind jouw reacties altijd erg leuk om te lezen. Altijd heel positief en je zal nooit iemand veroordelen. Moest gewoon even gezegd worden.
Het is natuurlijk wel erg dat ze een bevalling heeft gehad die ze niet gehoopt had, en dat het allemaal een beetje vervelend is gegaan. Maar je kan een bevalling nooit van te voren inschatten hoe het zal gaan. Oke als ze nu een berichtje typt, ik bem vreselijk teleurgesteld en ik baal zo erg dat ik niet thuis mag bevallen dan vindt ik het wat anders. Het gaat me alleen maar om het taalgebruik die ze hier gebruikt. Het komt een beetje vreemd en overdreven over. Ze kan het ook anders verwoorden. Nogmaals zo denk ik erover. En nee ik heb nog geen bevalling gehad, maar daar heeft het totaal niks mee te maken. Ik weet nu al als ik zwanger ben en moet bevallen dat het in het ziekenhuis moet. Ik vindt persoonlijk dat alle bevallingen in het ziekenhuis moet gedaan worden. Ik heb het er niet zo op als iemand thuis bevalt. Je hoort zo vaak dat mensen thuis bevallen en dan achteraf alsnog naar het ziekenhuis moeten.
Chantal, ik hoop dat jij onder invloed van je hormonen zinniger dingen typt, want als je stijf staat van de hormonen typ/piep je echt wel anders.