Zwanger en overgewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani11, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben er een paar dagen achter dat ik zwanger ben, natuurlijk ben ik ontzettend blij! Omdat ik best veel overgewicht heb, vraag ik me af of je straks wel een buikje gaat zien? Heb namelijk van mezelf al een maag en veel buikvet....en het lijkt me best zwaar zo straks in de zomer met die hitte enzo...en wat doe je dan aan? Mij lijkt het fijnste om jurkjes te dragen en tuniekjes kunnen gelukkig ook nog wel toch?
    De wat dikkere mensen onder ons, met hoeveel weken moesten jullie andere kleding kopen?

2. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Er is al een apart topic bij de clubs over zwanger en 100+ maar om antwoord te geven op je vraag:
    heb zelf bmi van 37 en ben nu 21 weken zwanger en kan nog steeds al mijn kleding aan. Je ziet bij mij ook nog geen buikje alleen mijn eigen buik he he. Heb toevallig afgelopen weeken positiebroek gekocht omdat die in de aanbieding was. ben in juli uitgeteld dus dan zal t wel lekker warm zijn! Maar wat ik dan aan moet doen dat weet ik nog niet hoor.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik heb een bmi van 34 en bij mij zie je wel dat mijn buik dikker wordt (draag alleen van voren) en de 2 bulten zeg maar heel langzaamaan steeds meer 1 worden.
    ik draag meestal nog gewone kleding maar dan broeken een maat groter.

in de zomer ga ik positiejurkjes dragen, prenatal heeft hele leuke!

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja dat vroeg ik mij dus ook af of die 2 bulten wel samen 1 worden...Maar dat is dus wel gelukkig. Ja ik ben ook van plan om veel jurkjes in de zomer te gaan dragen.

5. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hey,

Ik weeg nu 104 en ben 170 lang. Het meeste vet zit bij mij op mijn buik. Wat er eerst gebeurde is dat mijn onderbuik omhoog kwam (zie album) Ik lijk dus nu slanker dan ik ben! Omdat mijn vet dus mee omhoog komt en dus samen een buikje vormen die wel op een zwangerschapsbuik lijkt.
    Ik dacht ook dat ik dus bijna geen buik ging krijgen maar ik ben nu 19 weken en je ziet het heel goed. Dikke meevaller dus.
    De zomer lijkt me wel zwaar. Ik denk linnen broeken met shirtjes en buikbanden. Spijkerjasje voor 's avonds en je bent hartstikke vlot!

6. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey
    ook ik heb overgewicht een bmi van 35
    en kon al met 12 weken zwangerschap mijn eigen broeken niet aan.
    de 2 "'bulten'''worden hier langzamerhand ook 1
    ik moet ook wel zeggen, dat ik alles naar voren draag.
    dus die buik zal vast wel komen

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vanuit het 100+ topic hier iemand met een BMI van 42 en ik ben nu al zichtbaar dikker. Ook mijn onderbuik groeit al flink en ik kan echt mijn spijkerbroek niet meer aan zonder een elastiek om de knoop! Ik ga na mijn volgende controle ( over 1 week) toch maar aan positiemode denken.

Ik vind het best leuk dat ik een buikje krijg, maar vrees voor wat er gaat komen. Ik wil ook niet zo'n gestrande walvis worden. En ik zie erg op tegen de zomer. Ik gedij niet met heet weer: ik ga vocht vasthouden enzo. Zwanger en wel zal het dus wel geen pretje zijn.

Maar goed...we gaan er maar gewoon in en zien waar het schip strandt. Want ik ben zoooo blij dat ik toch nog zwanger ben geworden!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had een BMI van bijna 35 en kijk maar op onze site www.martin-isabel.nl in mijn buikenalbum het zegt niet zo heel veel maar ik moet bij de eerste met 8 weken al shoppen en bij de tweede (waar ik dikker was) met 5 weken, echter ik ben heel veel afgevallen (zit nog steeds onder mijn startgewicht nu) wat verstandig is; is om goed te blijven bewegen (wandelen, zwemmen, crosstrainer) en goed op je eten letten (NIET LIJNEN!) maar wel gezond eten, goede vitamines e.d. meer kan je niet doen denk ik...

9. Hier ook een 'zwaargewichtje' (bmi voor de zwangerschap 35). Ik kon met 12 weken mijn eigen broeken ook niet meer aan. Nu heb ik echt een zwangere buik! Ben er ook supertrots op.

In de zomer zou ik lekker tuniekjes en jurkjes dragen, heerlijk lijkt me dat.

In mijn album staat een foto van 34+5 weken, en das toch echt een zwanger buikkie. Nu met 37+5 is ie zelfs nog meer gegroeid!

Ik zou zeggen, geniet ervan en maak je niet al te veel zorgen!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zoo Energy84, dat is een prachtige zwangere buik, hoor! Wauw...dat geeft de burger moed :)

11. Marieke1983

weet je wat me opvalt? steeds als ik foto's zie van vrouwen met een hoog bmi vind ik niemand eigenlijk echt dik...Imd en energy, jullie zien er in mijn ogen prima uit hoor, ook als ik de zw.buik wegdenk.

misschien is mijn perceptie wat vertekend...

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Gehehe,,,is ook de kunst van het uitzoeken van echt leuke foto's ( in mijn geval dus zelden ten voeten uit, want geloof me..120 kilo ziet er NOOIT slank uit :p )

13. Marieke1983

haha das misschien wel waar.

zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen.. met mijn 18 weken buik en 110 kilo ;)

14. Dank je hellen en marieke, ik ben er dan ook supertrots op. Ben in de zwangerschap tot nu toe 8,5 kg aangekomen, van 97 naar 105,5, waarvan nu zeker al 2 kilo vocht. Ik kom dan ook waarschijnlijk lichter uit de zwangerschap dan dat ik erin ben gegaan.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat is bij mij dus ook het streven. Vooralsnog was er bij de 9 weken alleen maar ruim 2,5 kilo af. En hopelijk de afgelopen periode ook nog wat ( dat weet ik over een week). ik word begeleid om zo min mogelijk aan te komen. Maar je hebt het niet altijd in de hand, zeiden ze me al.

Ik zal er ook eens eentje ten voeten uit op zetten. Hij staat er zometeen in. In mijn "kostuum"" want ik ga graag naar Fantasy en Gothic evenementen. Helaas kan ik mijn corsetje voorlopig niet meer aan...

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik weeg ook 117 kilo maar omdat ik 1.80 lang ben, ziet het er niet uit als 'dik'.

En ik heb de 'mazzel' dat het bij mij vooral op heupen/billen/benen zit zodat je mijn buik ook al kan zien groeien.

17. Marieke1983

nee lukt nog niet, kan alleen via mijn laptop en die is al ingepakt, zit nu op de vaste computer :(

hoe is het met je Hellen, alles goed? kan me herinneren dat je je in het begin van je zw.schap zorgen maakte over de pijn in je buik...

@skatje, dat geluk heb ik ook, ben ook 1.80.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha goed he ;)

Ik woog 111 kilo toen ik net zwanger was MAAR ik ben 183 cm dat scheelt wel... heel veel mensen zijn altijd verbaasd als ik zeg dat ik maatje 48-50 heb.. ze komen in de winkel altijd met kleiner aan (op zich wel leuk maar dat corrigeren is dan weer irritant haha)

Ik weeg nu 108 kilo maar dan wel 35 weken zwanger dus ben erg veel kwijtgeraakt (door stoppen met mijn medicatie waardoor ik langzaamaan elk jaar aankom)

Ik woog bij mijn eerste aan het einde wel 125 kilo! ik voelde me echt HUGE! (ook midden in de zomer) het voordeel was wel dat alles "strak" was NU ik ben afgevallen zie ik opeens overal PUTTEN :confused: maar goed ik maak mezelf wijs dat het tijd nodig heeft :) (duimen jullie mee hihi)

net als skatje is het hier ook heupen, billen, bovenbenen die echt alleen vol zijn zeg maar, dat scheelt wel enorm...

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De zwangerschap gaat goed. De buik doet nog steeds zeer, maar dat is echt iets van mijn prikkelbare darm. ik heb me er maar op ingesteld, dat dit misschien 9 maanden lang gaat duren. Kan het alleen nog maar meevallen. De bloeddruk schommelt wat en ik heb nu al wat bekkenklachten. Maar goed...ik ben vooral HEEL BLIJ!

Dames..mijn ten voeten uit foto staat in het album. Kijk en huiver...

20. Mooie foto Hellen! Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Ik heb ook foto's waar het zelfs nog veel erger op is (lees, driedubbele onderkin, 5 maanden zwangerbuik terwijl ik nog niet eens zwanger was, etc)
    Dit is gewoon een mooie foto van iemand die op dat moment lekker in haar vel zat/zit.

Ik ben trouwens maar 1.65 dus ik ben veel te zwaar voor mijn lengte, maar kan er niet echt mee zitten.

Deel Deze Pagina