Misschien een hele domme vraag... Ik heb begrepen dat het niet goed is voor het huidje van de baby om hem dagelijks in bad te doen. Nu vraag ik mij af hoe verzorgen jullie hem dan? Wassen jullie hem niet helemaal iedere dag? En hoe pakken jullie dit aan? Ik heb een standaard maat commode maar voor mijn idee kan daar geen bak water meer bij staan als de baby erop ligt... Verder heb ik in diverse babywinkels wel bakjes gezien met een tussenschotje waar je dus schoon en vies water in kunt doen maar is dit wel praktisch?? Het ziet er zo klein uit dat ik zeker weet dat het water er naast gaat.. Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Onze meid gaat om de dag in bad of douche. De dagen dat ze niet in bad of douche gaat, dan was ik haar ook niet, als ze vies is geworden en ze hoefde eigenlijk niet in bad, dan gaat ze er toch ff snel in om af te spoelen. Maar wassen doe ik eigenlijk nooit (alleen de billen wel met een nat washandje)
Toen onze meid kleiner was deden wij haar om de dag in bad. De dag dat ze niet in bad ging maakte ik met een washandje haar schoon. En dan het gezichtje, de okseltjes en haar billen. Een kattenwasje dus
Hier hetzelfde als bij kwebbels. Tegenwoordig gaat ze wel iedere dag in bad, maar niet iedere dag de haren wassen.
Hier gaat ze ook iedere dag in bad. Nu is ze natuurlijk ook veeel ondernemender als toen ze een baby was. Haren wassen doe ik eigenlijk bijna nooit. Ik heb het wel eens geprobeerd om lekker de haren te wassen met zwitsal maar ze kreeg 2 keer berg hierdoor dus daar ben ik mee gestopt. (of ze moet zich echt helemaal ondergesmeerd hebben. Dan doe ik het even snel)
als je bakjes zoekt , bij de ikea hebben ze van die handige bakjes die je aan de commode kunt hangen eer zit geen tussen schot in maar er zitten er 3 in 1 verpakking dus je kunt ze wel naast elkaar hangen bijv. mijn zoontje gaat 3x per week in bad/douche de andere dagen was ik hem op de commode met een natwashandje zonder zeep ivm een extreem gevoelige huid . idd hoofdje billetjes en okseltjes zijn meer dan genoeg , echt vies worden ze nog niet natuurlijk .
Hier ook een kattewasje op de niet-bad-dagen. Thirza gaat 2 keer per week in bad, de andere dagen was ik haar snoet, okseltjes en billen met lauw water en een washandje. Gewoon een halve emmer schoon water, billen als laatste, dan is het echt wel schoon genoeg hoor! Hier zet ik de emmer water OF in het badje dat direct naast de commode staat, of op een krukje naast me, voor de commode.
Toen mijn dochter kleiner was deed ik haar om de dag in bad. Op de andere dag had ik gewoon een emmer water staan en waste ik haar gezicht, handjes en billen met een washandje. Nu ze ouder en dus ondernemender is gaat ze wel iedere dag mee onder de douche omdat ik dat frisser vind.
Kyra gaat hier eigenlijk elke dag in bad. Behalve als het een drukke dag is geweest en ze een beetje moe is. Als ze dan niet echt vies is tenminste. Zodra ze plakkerig is van dit weer, dan gaat ze gewoon in bad. En op de commode wassen doe ik dus niet
mijn meisje gaat 3 keer in de week in bad en de dagen ertussen doe ik haar gezichtje, handjes en voetjes met "zwitsal goedemorgen washandjes" ideaal, heb ik hier een keer gelezen en ik vind het erg lekker ruiken en je hoeft het niet na te drogen.
Mijn zoontje heeft een week in het ziekenhuis gelegen direct na de geboorte, hij is toen de eerste 3 a 4 dagen niet gewassen. Zelf was ik hem iedere dag sinds wij thuis zijn (hij is nu 13 mnd). In het ziekenhuis zeiden ze idd dat het niet nodig was hem iedere dag in bad te doen het zo niet goed voor de huid zijn???, maar als je ze daarna goed insmeert met milde babyolie, is er niets aan de hand, tenzij je kind een huidaandoening heeft. Ik vind het gewoon fris en nu hij veel meer onderneemt gaat hij zelfs twee keer per dag in bad, binnen onze cultuur (Surinaamse) is dat ook heel normaal! Maar wat betreft je vraag, als je, je baby wilt opfrissen is het makkelijkst om een bakje water en een washandje eventueel zeep voor de billen. Het bakje water kan je op een eetstoel of een kruk naast de commode plaatsen en wassen maar. De baby kan je al vast op de handdoek leggen. suc6!
Die van ons gaat iedere dag in bad vindt. Helemaal met dit weer als hij zweet vind ik dat wel lekker voor hem. En hij vind het ook heerlijk! Ik douche iedere dag dus hij ook. Mocht het er een keer niet van komen, dan was ik hem met washandje zijn gezichtje, nekje en handjes.
Thijs gaat 1x per 2 a 3 dagen in bad/onder de douche. De dagen ertussen was ik hem soms even snel met een washandje. Ik gebruik geen waskom, dat werkt voor geen meter. Gewoon 1x washandje natmaken: oogjes en gezichtje schoonmaken en billen met de andere kant van het washandje. Niet nodig om uit te spoelen. De billetjes veeg je toch altijd al goed schoon met billendoekjes. Zwitsal washandjes heb ik bij mn eerste ook vaak gebruikt, op zich wel handig. Maar ik vond het een nadeel dat je de oogjes er niet mee kan schoonmaken.
elke dag voor het aankleden was ik hem met zwitsalwashandjes, dan hoef je niet na te drogen. met een nat washandje hoort dat wel. ik laat eerst de luier omzitten. ik begin met achter zijn oortjes, zijn gezichtje, in zijn hals, dan in zijn okseltjes, armen, handjes, buik voetjes, benen, en dan omdraaien op zijn zodat hij meteen zijn hoofd kan oefenen op te tillen (wat hij inmiddels al kan) zijn nekje zijn haartjes en zijn rug, en dan luier af, onder het piemeltje en dan zijn billetjes. elke dag hetzelfde en ik benoem ook wat ik doe. Onze zoon had er eerst echt een hekel aan (huilen omdat het te lang duurde), maar sinds ik zwitsal washandjes gebruik is het zo gebeurd en dat scheelt ons beide stress. nu vindt hij het zelfs gezellig en leuk. hij gaat een keer in bad per week en een of twee keer onder de douche. meestal eens per 4 dagen oid. groetjes
Onze dochter gaat 1 a 2 keer in de week in bad. De rest van de week was ik haar niet. Haar billen worden iedere keer schoongehouden als de luier verschoont wordt en hetzelfde geld voor de handjes en mondje. Ik denk niet dat het nodig is om elke dag je baby te wassen, ook water kan de huid uitdrogen
Om de dag gaat Thijs in bad. De andere dagen was ik hem helemaal. Het is echt een zweetkindje, en hij heeft babyvet, dus dan zijn alle plooien ook meteen schoon. Ik doe wat water in zijn wastafel, deze staat naast de commode, ideaal. Zeep gebruik ik alleen met wassen, van weleda en zijn haren was ik op zaterdag als hij met mij of mijn man onder de douche gaat.
Julie gaat zo'n beetje om de dag in bad, ligt er maar net aan, soms is een keer vaker nodig (als ze een enorme poepluier heeft gehad bijvoorbeeld). Ze gaat dan of in haar eigen babybadje, of met een van ons mee in het grote bad of douche. Of iedere dag in bad goed is voor de huid, is per kindje verschillend. Zeep droogt de huid enorm uit, dus gebruik een zeepvrij produkt of olie. Bij olie in het badje: eerst alleen water in het badje, dan kindje erin onderdompelen, en dan pas de olie erbij gieten. Zo sluit de olie het vocht in de huid in en profiteer je dus maximaal van de olie. na het badderen smeer ik Julie altijd lekker in met bodylotion die ook op het gezichtje kan (Zarqa), of olie (Weleda of Natusan Bedtime). Op dagen dat Julie niet in bad of douche gaat, doe ik een kattenwasje aan de commode. Ik heb ook zo'n waskom met twee bakjes, maar echt handig werkt het niet. Het zijn zo'n kleine bakjes dat het een zooitje wordt. Ik pak dus gewoon de emmer waarmee ik het badje altijd vul en zet die naast de commode. Of ik maak van tevoren gewoon een washandje onder de kraan nat. Snoetje en daarna bovenlijfje met de ene kant van het washandje; onderlijfje en daarna kontje met de andere kant, en klaar!
Hier om de dag ongeveer in bad. En de andere dagen zwitsal goedemorgen washandjes, of gewoon nat washandje.
Toen mijn dochter klein was (onder de 6 maanden) ging ze om de dag in bad. Als het vaker was, zag ze wit van de schilfers van de droogte, ondanks olie. De andere dagen deed ik eigenlijk niets. Haar snoetje en billen gingen overdag gewoon mee en ze was niet zo ondernemend dat ze vies werd. Nu ze wat ouder en ondernemender is, gaat ze zo'n 5x in de week in bad of onder de douche en de overige 2 dagen was ik haar met een washandje van zwitsal, of zijn we wezen zwemmen . Haar huid kan het nu veel beter hebben gelukkig, ze droogt wat minder snel uit dan toen ze nog zo klein was.
Djayson gaat eigenlijk nu elke dag wel in badje direct na het avond eten Hij eet nu namelijk alleen in een luier met dit mooie weer, dus dan zit alles onder hihi.. Echt wassen doe ik hem dan niet, meer afspoelen.. Met zeep om 2 dagen ongeveer...