Laag AMH & welke kliniek (& cryo transport)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by uolim, Nov 4, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. uolim

uolim Nieuw lid

Nov 4, 2023
    1
    0
    1
    Female
    Hoi allemaal,

Ik ben 34 jaar, alleenstaand, grote toekomstige kinderwens, en heb onlangs mijn vruchtbaarheid laten onderzoeken omdat ik mijn eicellen wil laten invriezen (ik wil het vinden van een partner en de 'natuurlijke' weg nog een paar jaar de kans geven). Nu blijkt dat ik een AMH heb van 0,58.. Heel erg schrikken, want dit had ik niet verwacht. Waarschijnlijk ga ik heel vervroegd de overgang in.

Het is dus belangrijk dat ik snel start met een goede hormoonstimulatie (het eerste deel van IVF) om zoveel mogelijk eitjes die ik nog heb in te laten vriezen. Ik denk dat ik sowieso twee puncties hiervoor nodig heb. Ondanks de medische indicatie van waarschijnlijk POI, wordt niks vergoed omdat ik nog geen partner of donorzaad heb om de eicellen meteen mee te laten bevruchten. Ik moet alles dus zelf betalen.

Ik ben aan het oriënteren tussen klinieken en hoop heel erg dat iemand me kan helpen met meer informatie. Bij veel klinieken moet ik namelijk betalen voor een 1e consult met informatie.

Ik heb al een intake + echo en bloedonderzoek gehad bij Nij Geertgen (450 euro).
    Fijne kliniek, maar in NL is de maximale FSH dosering 225. Vanwege mijn lage AMH en het feit dat ik alles zelf moet betalen (dus liever minder rondes, het is zo'n 5.000 euro per ronde) wil ik liever direct hoge doseringen.

- Klinieken in Belgie en lage AMH.. Ik lees hier positieve ervaringen over Jette.
    Wat is de maximale hormoondosering in Belgie, ook 450 zoals in Duitsland?
    Weet iemand een schatting van de kosten in Belgie? (op die websites staan geen tarieven)
    Verdere ervaringen met Jette, of een kliniek in Gent?

- TFP Dusseldorf in Duitsland: heeft iemand hier ervaringen mee? De hormoondoseringen zijn hoger.
    Maar als ik over een paar jaar toch ervoor kies alleenstaand moeder te worden, mag ik daar niet verder gaan met het het bevruchten & terugplaatsen van mijn eicellen (je moet er getrouwd zijn). Dan zou ik mijn ingevroren eicellen dus moeten laten transporteren naar NL. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel kost het, is het een gedoe, en hoe lang duurt het? (Lees dat het wel een paar maanden kan duren..)

Alvast heel erg bedankt.
    Liefs, Milou

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ik dacht dat er ook ziekenhuizen in Nederland zijn die 300 geven?
    In Jette geven ze max 300. Ze zien ook geen meerwaarde in die hoge doseringen van 450. Duitsland doet dit idd wel.

Heel veel succes!

3. Wewishamiracle

Sep 26, 2022
    13
    6
    3
    Female
    Docent
    Hoi Milou

Wij zijn onder behandeling geweest bij C&C in Duitsland en zijn nu overgestapt naar Jette waar we middenin onze eerste poging zitten die we zelf moeten betalen.
    Ik kreeg in Duitsland ook 450 maar in Jette doen ze dat niet. Het is een emmer die overloopt, het heeft geen zin die laatste 150 extra.
    Ik krijg nu ook 300 en dan menopur.

Wij hebben een zeer goed gevoel in Jette. De succesverhalen liegen er niet om, ik hoop dat wij het zoveelste succesverhaal zijn.

BillieJean likes this.
  4. Melis93

Melis93 Actief lid

Nov 9, 2023
    158
    135
    43
    Female
    Wij zitten ook te denken voor Gent of Brussel.
    Mijn amh is nog lager. 0.16 en bijna 31

Share This Page