Herstel na knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maedra, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik vroeg me af hoe bij anderen het herstel verliep van de wond van de knip. Ik ben nu vijf weken geleden bevallen en heb nog steeds twee open wonden en best veel pijn. Herkent iemand dit? Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn, dus dan zal er wel naar gekeken worden, maar ik was benieuwd of meer dames dit herkennen.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb net mijn knip ed bekeken...gisteren vond ik het er mooier uitzien...t is niet ontstoken ofzo maar vind mn binneste schaamlip er ineens zo raar uitzien:) deze is namelijk helenaal gescheurd en gehecht:)
    ik lees dus even mee:)

3. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb er eigenlijk nooit echt naar gekeken ofzo.. Maar ik had op dag 5 één pijnlijke hechting maar de volgende dag was die al opgelost.
    Eigenlijk na een week dus er vanaf.
    Heb nu nog week bij bepaalde houdingen of als ik op mijn hurken zit ofzo dat het nog gevoelig is.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik had na een week geen last meer van de knip. De hele week zat ik wel op een soort van band, gemaakt van een handdoek (op advies van de kraamzorg) en elke keer als ik naar de toilet ging even afspoelen met warm water en binnen no time was het genezen. Ik vind 5 weken wel erg lang duren.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja, ik vind het ook lang. Ik heb natuurlijk ook geen fijne en rustige kraamtijd gehad, was meteen van alles aan het regelen en doen in huis (na 11 weken bedrust). De vk zei dat het goed was om wel te bewegen zodat het dan soepel herstelt, maar misschien ben ik daar wat te ver mee gegaan.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    hoewel ik ook wel vrij lang last gehad heb van mn knip, vind ik het wel apart dat je nog 2 open wonden hebt. Dat zou mijns inziens wel dicht moeten zijn.
    Even je verloskundige bellen?
    Ik moet zeggen, mijn knip is nog steeds gevoelig na bijna 4 jaar.
    Ik had ruim een week na mn bevalling nog best last, maar vooral dor 1 hechting die erg strak zat, zodra die weg was, ging het beter.
    Duurde wel een tijd voordat ik kon fietsen.

Ik gok dat je ook wat overdreven hebt met je activiteiten. Tuurlijk moet je bewegen om het soepel te houden maar alleen maar bewegen is natuurlijk niet goed, dan krijgt het geen kans om aan elkaar te groeien.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hou het goed in de gaten! Bij mij is de wond wat gaan wijken na mn eerste bevalling en hier is wild vlees ontstaan waar ik een week op 12 last van heb gehad!
    De VK adviseerde me om 2x daags in een bad te zitten met badschuim met kastanje extract/ wilde kastanjes, dit zou zuiverend werken.
    Daarnaast ben ik ermee naar de HA geweest en heb voor het wondje ( wat bij mij aan de binnenkant zat, in de vagina dus) een zalf gekregen met hydrocortison. Keek me nogal agressief voor die plek, maar was er daarna wel snel vanaf!! Blijf het dus niet aankijken maar zeker naar laten kijken door de gyn! Na 5 weken zou het iig dicht moeten zitten en dus minder pijnlijk moeten zijn.

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Mijn knip ging ontsteken, kwam allemaal prut uit. heb er met koude kamillethee opgezeten en na een paar dagen was de wond schoon. Was trouwens slecht gehecht in het zh. Heb nu alleen nog een wondje aan de oppervlakte wat nog dicht moet groeien, verder weinig last van.

9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    nou hier nog zo'n kneus hoor die na 5,5 week tobben eindelijk een normale doos begint te krijgen ;)
    mijn hechtingen waren er na 5 dagen uitgehaald omdat ik zo'n pijn had en niets kon.
    2 dagen later knapte de boel open en zat er een flinke ontsteking onder dat verklaarde dus de pijn.
    vanaf toen ben ik 2 x per dag gaan weken in soda maar dat deed zeeeeer in het begin!!!
    kreeg met dag 9 een baarmoeder ontsteking en me knip bleef ook maar tobben.
    na 3,5 week begon het er een beetje netjes uit te zien dus ik was allang blij tot mijn onderhuidse hechtingen door me huid naar buiten kwamen en ja hoor het begon weer te ontsteken!
    op 4 plaatsen had ik weer een wond en het zag er niet uit.
    heb wel 3 keer de VK gebeld maar moest maar afwachten.
    nou was ik het afgelopen vr zoooooo zat en heb aan de hechtingen zitten klote en eindelijk lieten ze los en kon ik de laatste 4 (tenminste dat hoop ik) verwijderen.
    prettig was anders maar alles beter als dat geirriteerde gevoel.
    nu lijkt het eindelijk rustig te worden down under :D
    en ben nu bijna 6 weken geleden bevallen.
    ik dacht elke keer is dit nu het laatste!werd gek van dat tobbe.
    moet wel zeggen dat ik een super lief zoontje heb waar ik helemaal geen last van heb dus dat maakt heel veel goed ;)

dus meid er is nog hoop!!!
    beterschap

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    cinniz, je laatste zin is een beetje niet van toepassing...ts heeft helaas haar dochtertje verloren....

Ts, hier geen open wonden maar wel veel pijn gehad nog ongeveer 4 maanden. Laat er echt even een gyn naar kijken hoor, of je HA. Je kunt er iets voor krijgen als antibioticazalf ofzo..

Misschien eens over hebben om het opnieuw te late hechten als het nog open staat...want na 5 weken zou het beter moeten zijn.

Ongeacht of je veel of weinig hebt gedaan...

Succes ermee, en de badedas badjes die ze aangeven en spoelen met warm water na toilet gang...en klinkt stom...geen ondergoed aan snachts! koelen aan de lucht dus zo veel mogelijk met je blote kont proberen te zitten...op een harde stoel zitten zoveel mogelijk, of op een aambeien ring....kan allebei goed helpen!!

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Bij mij heeft het ook zeker een week of 5 geduurd voordat ik weer normaal op een stoel kon neerploffen zonder m'n gezicht te vertrekken.
    Regelmatig keek ik even hoe het eruit zag (eng :$) en ik heb ook nog een hele tijd een soort van gat gezien, ofzoiets. Van buiten was het dan wel dicht, maar aan de binnenkant ;) nog niet helemaal.

Ik heb onlangs niet weer gekeken, zou het eigenlijk eens moeten doen om te zien wat het eindresultaat is geworden.

12. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    shit dat wist ik niet!
    maar bedoelde ook meer van er is nog hoop dat het netjes dicht gaat eingelijk.
    maar als ik verkeerd over kom hierdoor spijt dat me heel erg :(

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging het tot 2x toe ontsteken en de laatste keer duurde het wel een week of 3 voor de ontsteking eruit was. Uiteindelijk was de wond pas na 10 weken genezen.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ts heel veel sterkte met dit grote verlies!

Ik ben flink ingeknipt vanwege vacuumpomp maar het is ontzettend snel en netjes genezen zelfs het litteken zie je steeds minder goed.
    Ze zeiden dat ik door iemand gehecht ben die daar erg goed in is (wil ik best geloven ;):)) want ben er erg tevreden over.

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Bedankt dames voor jullie reacties en sterktewensen!
    Cinniz, geen probleem hoor, ik snap wel dat je niet standaard bij iedereen het onderschrift leest voordat je post. :)

Als ik jullie ervaringen zo lees ben ik toch erg blij dat ik vrijdag een afspraak heb, het voelt toch alsof het niet helemaal goed zit. Echt een brandende pijn af en toe, alsof je huid steeds ergens langsschuurt en het is ook nog dik en voelt stijf of beurs aan (kan het niet zo goed uitleggen) en het bloedt dus nog steeds. Sorry voor de details. ;)

De buitenste hechtingen zijn er vier dagen na de bevalling uitgehaald (toen was de crematie van mijn dochter en het deed zoveel pijn dat ik bijna niet kon zitten en lopen en met die hechtingen eruit scheelde dat iets). Nu vraag ik me af of het wel goed aan elkaar gegroeid is omdat er een stukje zachte huid zit in het midden van de plek waar ik geknipt ben, alsof dat er tussenin is vastgegroeid (volgen jullie het nog :)) en dat is ook het plekje waar ik zoveel last van heb.

Enfin, vrijdag weet ik hopelijk meer.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    klinkt als mijn verhaal! Ook vroegtijdig een hechting verwijderd ivm trekken en pijn en toen dus ee pijnlijke plek. Als ik met een spiegeltje keek zag ik een open plekje wat er roodroze uitzag. bij mij was dat wondje dus wildvlees groei:(

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Oh jee, zo klinkt het bij mij dus ook. Maar bij jou is het met die zalf dus overgegaan, je hoefde niet opnieuw gehecht te worden?

18. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    dat rood roze plekje heb ik ook en wildvlees zou best kunnen maar heb het idee dat het toch beter wordt nu.
    hoop het maar want erg mooi is het daar niet :$
    zou het dan toch mee te maken hebben met de hechtingen die er te snel uigehaald zijn :(
    maar wat ik me afvraag is waarom niet iedereen last heeft van (te strakke) hechtingen bedoel ik kon ook niet lopen of zitten voelde steeds of ik elk moment open kon scheuren.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, eerst met badedas (kastanje, die met een ouderwetse groene verpakking) zitbadjes genomen en daarmee werd de pijn stukken minder en daarna bij de huisarts geweest en die creme meegekregen. Daarmee was het na een aantal weken al vele malen beter. Niet een doorsnee behandeling, maar de huisarts zei dat hij het vaker bij de hand had gehad en dat opnieuw op OK open maken en hechten altijd nog kon :$ Ik dacht: baadt t niet dan schaadt t niet! En gelukkig is het daarmee beter geworden!Ik ken overigens ook iemand die het wel opnieuw heeft laten hechten en dat viel 100% mee. Het wordt dan onder heel andere omstandigheden open gemaakt en gehecht, zonder bloeduitstortingen, zwellingen etc dus dat geneest ook veel mooier. Maar goed, laten we hopen dat dat niet nodig is!
    Ik hoor het zo vaak bij hechtingen die eerder verwijderd worden! ze hebben het deze keer ook aangeboden ( had een scheurtje. gelukkig geen knip!) maar ik heb bedankt. Ik zit liever even wat minder prettig dan straks weer weken lang in de badedas ;)

20. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Nou, ik ben benieuwd, als het echt wild vlees is zou ik opnieuw laten knippen en hechten niet zo'n probleem vinden, als het daarna wel goed zou helen. Ik wacht vrijdag even af!

Deel Deze Pagina