Heel erg lang slapen 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rooibosje, Feb 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    ik heb even advies nodig, moet volgende week ook naar het cb en leg het daar ook wel voor.
    Maar mijn zoon van bijna 11 maanden slaapt een gat in de dag.
    Als hij rond 7:00 zijn melk en broodje heeft gehad dan is hij rond 8 a 8:30 alweer moe. Probeer het te rekken tot 9:00 uur maar dat is geen succes. Dus gaat hij zonder fruit naar bed. En slaapt dan ook nog tot ruim 11:00 uur en wil dan ook geen fruit ook al eens geprobeerd. (wil momenteel helemaal geen fruit hebben zal dat ook eens vragen op cb). Dus dan om 12:00 brood met melk maar wil dan om 12:30 zowat ook alweer naar bed toe. Zijn dan dagen bij dat hij slaapt tot ruim 16:00 a 16:30.
    Wij dachten aan een eventuele groeispurt maar dat is toch ook wel over na een week ofzo. Vind het zo raar.
    Is dit wel normaal of moet ik me zorgen maken.

Sorry als het wazig is.

Groetjes

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Rond die leeftijd ging mijn dochter ineens ook veel slapen, soms wel 17 uur in totaal, dan was ze dus maar 7 uurtjes wakker... Duurde denk ik een week ongeveer, inmiddels slaapt ze gemiddeld zo'n 15 uur per dag (3 uur overdag (twee dutjes van 1,5 uur) en 's nachts 12 uur), soms 14 uur.
    Hou 't in de gaten en vraag idd ook eens aan het cb waar je op moet letten (bv dat hij wel alert is als hij wakker is, dat hij dus niet suf is, etc).

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Is hij als hij wakker is wel vrolijk en écht wakker? Soms hebben baby's van die fasen waar ze even veel in slapen, dan zullen ze het wel nodig hebben denk ik dan. Zolang hij niet apatisch of anderszins ziekjes overkomt zou ik me niet teveel zorgen maken.

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Zolang slaapt ie toch niet? Mijn dochter gaat 's avonds om 19.00 naar bed, wordt om 7 uur wakker, krijgt een flesje en slaapt verder tot 9 uur. Slaapt weer van 11.00 tot 12.00 en rond 16.00 nog een dutje van een half uur.

5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    als hij wakker is dan is hij wel vrolijk maar dat slaat dan na een half uur om en gaat wrijven in de ogen zou ik hem niet op bed doen dan is het vreselijk krijsen. Soms als hij wakker wordt dan is hij nog niet helemaal uitgeslapen maar dan ga ik naar hem toe omdat hij huilt niet jengelen maar echt huilen. als hij babbelt en jengelt dan ga ik nog niet eens naar hem toe omdat ik weet dat hij vaak dan toch nog weer in slaap valt.
    Zal ook voor de zekerheid even navragen op cb.
    met de tijd zal het weer anders worden dan.

6. misa

misa Niet meer actief

As hij tussendoor gewoon alert is, dan is het niet erg.
    Mijn zoontje heeft ook altijd erg veel geslapen. Zelfs tot voorbij een jaar nog 3 slaapjes. Sochtends 1 en smiddags 2.
    Niet willen eten kunnen fases zijn. Dst is niet erg. Vooral niet dwingen.

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn zoontje slaapt ineens ook veel mee dan eerst.. maar hij is 2 weekjes geleden ook ziek geweest...

8. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Hij is ook begin januari ziek geweest maar daarna was alles normaal en nu sinds een week slaapt hij een gat in de dag. Gister was het redelijk normaal. Vermoed dat het nu weer gewoon is.

Share This Page