Onze huisarts heeft het over een virus die op het moment rond gaat... M'n dochtertje heeft al een paar dagen dat ze erg hoest en verkouden is. Sinds eergisteren spuugt ze bijna iedere keer al haar voeding weer terug en heeft ze diarree. Ze heeft ook steeds van die vuurrode wangen. Ik hoor van meer mensen dat hun kind dezelfde symptomen heeft en het lijkt ook niet echt over te gaan naar mijn idee.
Het heerst enorm! Ik werk in de kinderopvang, 4 groepen, gisteren 15 kinderen ziek!!! Mijn jongste heeft maandag en dinsdag gespuugd, nu nog steeds diaree en wil niet eten, maar ook niet drinken! Vanmorgen hiervoor bij de huisarts geweest, hij is nu nog niet uitgedroogd, maar moet minimaal 400 cc drinken en zondag moet het beter gaan! Mocht liever geen ORS geven nog, omdat sommige baby's na de smaak van ORS te hebben geproefd helemaal niet meer willen drinken.. Hij heeft nog steeds diaree.. Het moet niet slechter worden, en zondag beter gaan anders opnieuw aan de bel trekken
Onze dochter heeft het ook. Vorige week vrijdag begonnen en nog steeds diarree. Vandaag een tweede bezoekje aan de huisarts gebracht en het kon wel 2(!) weken duren voordat het helemaal over was.. Pfoe... arm kind
Ja zo zielig om te zien...steeds dat spugen en ik heb nog nooit zoveel pampers (en kleertjes) hoeven verschonen per dag. Pfff 2 weken is wel erg lang
Wow wat klinkt dit bekend. Op de diarree na! 3 weken terug ab kuur gehad ivm rode oortjes en bronchitis. Heel even iets beter gegaan maar nu sinds een aantal dagen snip en snip verkouden. Sinds gisteren braken. Nu zelf na iedere fles en tussendoor. En hij heeft alweer koorts net nog 39.9 waarvoor paracetamol. Zijn nu toch maar met de ors gestart. Hij is nog levendig genoeg en kan af en toe nog wat lachen.
Iedereen is ziek en niemand ontkomt eraan volgens mij Zelf ruim een maand terug een beginnende longontsteking, m'n oudste zoontje vorige week een oorontsteking en snotverkouden, en de jongste vandaag met een kuur begonnen omdat hij bronchitis heeft En hoesten allebei... Echt sneu voor al die kleintjes
Er heerst zowel RS als buikgriep virus.. Regelmatig drinken aanbieden, evt ors en als je. Het niet vertrouwd: terug naar de HA
Hier zijn we ook al allemaal gevloerd geweest. Zoontje RS virus met een bronchitis. Hij is er heel ziek van geweest. Toen hij weer een beetje begon op te knappen, is onze dochter plat gegaan, en daarna ikzelf. Al met al zijn we allemaal 3 weken onder de pannen geweest voordat we weer goed opgeknapt waren. Heel veel beterschap!!!