Ons kleine meisje bleek opeens heel erg gegroeit te zijn bij de vorige controle. ze woog met 34,3 dagen tussen de 2900 en 3200. na aanleiding daarvan moest ik nog een keer op suiker later prikken. 1x nuchter en 1x 2 uur na het eten. had dit met 28 weken ook al gedaan en toen was alles helemaal goed. vanochtend belde de VK dat me suiker nuchter heel netjes 4,4 was maar 2 uur na het eten 6,2 (met 28 weken 5,4). dus niet echt te hoog maar ze adviseerde wel langs een dieetiste te gaan. maar nu is mijn vraag tot ik bij de dieetiste ben geweest waar kan ik in de tussen tijd op letten met eten? alvast bedankt voor de antwoorden.
Opzich vind ik je waarde nog wel erg netjes! Bij mij moest hij onder de 7.8 zijn na de maaltijd. Waar je op kan letten... niet teveel koolhydraten en bij mij was het wat minder eten maar wat vaker verspreid over de dag zodat ik geen hoge pieken meer had. Ook op je drinken letten, geen suiker in koffie en thee, frisdrank en vruchtensapjes kan je beter ook laten staan..
Bij ons eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen was bij mij de nuchtere met prikken aan de hoge kant. Ik ben vorige week bij een dieetiste geweest. Ik mag nu geen sappen (ook geen light-sappen) en gewone frisdrank (meeste light-frisdranken wel) meer, geen zoet broodbeleg, geen suiker in de thee/koffie, etc. Ik zal je een voorbeeldje geven van wat ik mag hebben op een dag. Ontbijt: 2 boterhammen met dieethalvarine en hartig beleg of kaas, 1 glas optimel en evt. thee of koffie zonder suiker. Tussendoor: kop koffie/thee zonder suiker, 1 klein stuk fruit (manderijntje of kiwi of iets dergelijks) of 1 klein koekje Tweede broodmaaltijd: 2 boterhammen met dieethalvarine en hartig beleg of kaas, 1 beker optimel en thee of koffie zonder suiker Tussendoortjes 's middags: 1x portie fruit of 2 kleine koekjes, 1x schaaltje magere yoghurt met 1/2 portie fruit Warme maaltijd: evt. ongebonden ontvette soep Stukje mager vlees, kip of vette of magere vis, jus van weinig ghurtvloeibaar bak- of braadproduct. Ruime portie groenten en 3 aardappelen of lepels rijst of pasta. In de loop van de avond: koffie of thee zonder suiker, 1 schaaltje magere yoghurt met 1/2 portie fruit. En zelf neem ik dan 's avonds voordat ik naar bed ga soms nog een beschuitje met hartig beleg aangezien dit bij mij helpt tegen maagzuur. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Bij ons helpt het gelukkig wel, heb donderdag een uitgebreide echo gehad aangezien ik ook teveel vruchtwater heb en toen bleek dat de kleine alweer wat was teruggezakt naar de middellijn wat betreft groei.
wat vreemd dat ze 6,2 te hoog vinden... Volgens mij moet hij ongeveer onder de 7,5 zitten na een maaltijd. Heb toevallig mezelf vanmiddag ff geprikt op het werk, 4,9, wat dan eigenlijk aan de lage kant is na een maaltijd. maar ach, zal wel loslopen.
Denk ook dat het voornamelijk met de groei te maken heeft en ze proberen door een suikerarm dieet de groei te dempen. Dat werd mij in ieder geval verteld.
super bedankt voor de tips meiden. ik had zelf al gekeken wat de normale waardes horen te zijn en ik vond het zelf ook al raar dat 6,2 hoog was volgens de vk. misschien omdat ik de vorige keer 5,4 had na de maaltijd? ik let er maar gewoon voor de zekerheid op dat kan nooit kwaad denk ik dan maar.
Ik ben dietiste, en ik zou niet weten wat iemand bij me kwam doen met een nuchtere waarde van 4,4 en een niet nuchtere waarden van 6,2 Dat is helemaal netjes hoor, het is ook normaal dat je niet nuchtere waarden niet steeds helemaal het zelfde zijn Als je vk twijfelt lijkt het me vooral belangrijk dat ze je bloedsuiker en de groei van je kindje in de gaten houdt. Het kan natuurlijk nooit kwaad om gezond te eten
@mime.. dankje wel voor je antwoord. de VK had gister gebeld en zei al tegen mij dat de waardes heel netjes waren. van het weekend was er een waarnemend verloskundige en die had blijkbaar een ander idee maar ik hoefde me niet druk te maken en kon gewoon lekker blijven eten wat ik wou. de groei houden ze goed in de gaten.