Lieve Allemaal, Ik ben nu 13 weken zwanger en heb al een tijdje last van van brandend maagzuur. Vandaag is het echt op een hoogtepunt. Iedere paar minuten komt er een pijnscheut door mijn slokdarm.. ik begon er zelf een beetje bloed bij te proeven .... nu heb ik net maar een rennie genomen en dat verlicht het gelukkig wel een beetje... maar dat wil ik toch eigenlijk niet dagelijks doen (en dit was vandaag al mijn 2de!) .... zijn er tips van jullie wat wel en niet te eten?.. en wat goed helpt? Bedankt!
Vanillevla? Bij mij werkte karnemelk goed als blusmiddel.... 2 liter per dag was niets tijdens mn zwangerschappen. Je hoofdeinde van het bed wat omhoog zetten, zodat je snachts ook minder last hebt. Maar ik zou in ieder geval even langs de HA gaan voor een middeltje. Wanneer je zelfs bloed proeft lijkt me dat niet bevorderlijk voor je zelf en je "moet" nog zo lang Mn zusje had een megafles met iets van Malox of Gaviscon achtig spul via de HA/apotheek.
Ik heb antagel van de apotheek. Kan je zo halen. Heb het op advies van de GYN en kan bij de zwangerschap. Wel even overleggen met je huisarts want je moet nog zo lang. Vanillevla helpt ook goed
ik drink een kopje warme (magere) melk... dat geeft ook wel meer rust. En eten verspreiden op de dag, kleine beetjes dus!
rennies, antagel e.d. mogen allemaal. Als je slokdarm zo zeer doet moet je het echt een tijdje goed onderdrukken. Je slokdarm raakt steeds verder irriteert en kan ontsteken. En ik had overal rennies liggen en knaagde er zo 10 per dag weg. Toen dat niet hielp een maagzuurremmer gehad van de huisarts die mag tijdens de zwangerschap en dat hielp pas echt goed. Melk e.d zijn huismiddeltjes , leuk voor een beetje zuurbranden maar van veel melk e.d wordt het juist erger
bij mij helpt pepermunt (thee) erg goed! ( tuurlijk niet teveel thee want dan krijg je weer teveel theïne binnen).... ik zou ook even naar de arts gaan want ( vermoedelijk) bloed in je slokdarm is niet zo'n goed teken...
Hier bij de eerste zwangerschap vanaf 21wk tot het einde t zuur gehad. Heb later nagerekend dat ik in die periode waarschijnlijk wel zo'n 500 rennies heb gegeten (elke keer een halve). Die megaverpakkingen waren al op voordat ik het door had. Maar als ik dat even niet deed, kon ik soms mijn thee niet eens doorslikken van de pijn in mijn keel/slokdarm. Toen ik een week voor mn bevalling in het zh werd opgenomen kreeg ik antagel. Dat hielp wel even, maar het hielp mijn korter dan zo'n rennie. Later hoorde ik van een ander meisje dat zij omeprazol had gekregen van haar ha. Als het dit keer weer zo erg wordt, ga ik daar dus zeker om vragen. Ik blijf dit keer niet weer aanmodderen met huismiddeltjes en tonnen rennies. Hopelijk wordt het niet zo erg bij je en weet je het een beetje in toom te houden met de tips hierboven!
ook ik had hele erge last van maagzuur en heb ook bij de Ha gevraagd om Omeprazol en die werkt gewoon het beste ik neem nu s ochtends bij het ontbijt 1 pil in en heb de rest van de dag nergens meer last van .... dus als je erge last er van heb kan ook ik deze je aanraden te gaan vragen bij je Ha
Volgens mij kan je ook gewoon losec bij kruidvat kopen. Net even gegoogled, klopt idd het heet 'losecosan'. Verder de standaard tips zo min mogelijk vet, koffie etc maar dat helpt toch niet..
als je het via de huisarts regelt op recept moet je het nu ook zelf betalen maar het is echt veel goedkoper dan bij de drogist. Ik slik al een paar jaar omeprazol en 90 stuks zijn bij elkaar 10 euro. En medicatie tijdens zwangerschap is altijd handig om via de huisarts te regelen. Die heeft er net wat meer verstand van dan de drogist. Bij de drogist kun je ook alleen een lage dosering krijgen en misschien helpt die niet genoeg.