zwangerschapssuiker vraag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Little22Miracle, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ik heb een vraagje, heb 2 weken geleden me suiker moeten laten controleren toen was ie aardig mooi namelijk
    8:00 : 4.8
    10:00 7.0
    15:00: 4.5

Maar goed ze maakte zich wat zorgen over de waarde van 10 uur dus heb een "dieet" ( eet plan) gekregen.

Maar vandaag weer moeten prikken en toen waren de waardes:
    8:00: 5.1
    10:00 : 8.1 :$
    15:00 : 3.6

Kleine loopt ook 2 weken voor heb veel vruchtwater enz.

Heb ik nou zwangerschapsdiabetes of niet? de vk belt mij zo terug maar toch maak me wat ongerust.

2. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    #2 MM1981, 17 jan 2012
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
    De waardes die jij aangeeft van 8.1 is te hoog. Die van 3.6 juist weer erg laag.

Bij mijzelf is het 2 week geleden geconstateerd. Na de glucose tolerantie test had ik een waarde van 8.8. Ben nu op een dieet gezet en prik mijn waarden 4 keer per dag ('ochtend nuchter en 1,5u na de grote maaltijden.) De waarden moeten tussen de 4 en 7 blijven.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb zelf zangerschapssuiker gehad ..Bij ons mag de waarde leiver niet boven de 6,5 uitkomen en onder de 4 is laag ...

Ik denk dat je voorlopig op een dieet zal blijven en naar een diabetesverpleegkundige/dieetiste moet waar je een apparaatje krijgt om thuis je waardes in de gaten te kunnen houden als je de hoge waarde niet onder controle kan krijgen , zul je misschien moeten gaan spuiten ...Ik ben daar vanaf week 26 ofzo mee begonnen en dat valt reuze mee ....het ergste vond ik nog de hele tijd op die klok kijken

4. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Maak me misschien ongeruster dan nodig maar omdat het nu niet alleen om mij gaat maakt het wat moeilijker te accepteren.
    Morgen weer naar de dietiste. Ook heeft de vk terug gebeld moet 2 volle weken me dieet doen en dan weer prikken ben benieuwd

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Blijft ff spannend , maar wat moet dat moet , allemaal voor de beep ....en het is maar tijdelijk .................nog zo,n week of 8 dan voor jou , want meestal worden suikerkindjes ook nog eerder gehaald !! Komt goed !! Knuffff

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe ziet je dieet/eetschema er ongeveer uit? Ik sta deze zwangerschap ook onder strenge controle aangezien mn dochter vorig jaar met 41.2 weken geboren is met 4315 gram. Ondanks dat ik toen halverwege een goede glucosetest had.

7. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    In de ochtend: yogurt met fruit + thee of koffie
    Loop van de ochtend: glas sap en 1 stuk fruit
    Lunch: 2 stuks volkoren brood met magere vleeswaren + thee of koffie
    Loop van de middag: 1 stuk fruit & thee of koffie
    Avondeten: 4-5 kleine aardapels, groente, mager vlees.
    Loop van de avond: yogurt
    En natuurlijk tussendoor water of thee of koffie

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Zo zag mijn dieet er ook ongeveer uit ,,Ik at alleen s octhends boterhammen , omdat ik het op yoghurt echt niet vol hield ..Ik mocht alleen geen sap omdat dat langwerkende koolhydraten zijn die je suiker dus langere tijd hoog houden ...

Ik heb toen veel hulp gehad aan deze site : www.koolhydraten.nl

9. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Eet dichtbij de natuur en vermijd fabrieksvoer.

Probeer bijv. ook te kijken hoe "schoon" je vleeswaren zijn. Ik eet zelf al tarwevrij en moet daarom sowieso al etiketten lezen. Je verbaast je hoeveel meuk er door vleeswaren zit: Zitten vaak toegevoegde suikers en tarwe in.

Tegenwoordig hebben veel supermarkten allergeneninformatie erop staan. Ik neem bijv. zelf alleen vleeswaren mee waarop een glutenvrij icoontje opstaat of waarbij duidelijk vermeld staat dat er geen tarwe(gluten) inzitten.

10. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de tips, dacht dat ik het eet patroon niet zou vol houden ( ben nogal een snoeper) maar merk nu al verschil nu ik veel drankjes laat staan( thee ipv limonade enz enz) en natuurlijk de snoep en chips :D .. geen droge mond meer als ik uit bed kom en voel me wat fitter, dus ben benieuwd aankomende vrijdag

11. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ja, hier nog eentje die zich fitter is gaan voelen na begonnen te zijn met het dieet! :D

En ik kom niet meer als een tierelier aan. Bij week 25 was ik 10 kg aangekomen. Nu geen kilo's meer erbij op (streven is om in ieder geval niet af te vallen.). Ben niet meer zo plofferig in mijn gezicht... 't ziet er weer wat "normaler" uit :)

12. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Moest vandaag weer prikken ,
    en nu had ik deze waardes
    8:00 = 4.6
    10:00=4.9
    15:00=6.1

kan iemand mij vertellen of dat goed is? want in het lab kreeg ik het antwoord "ja dat mogen wij niet vertellen" ;)

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    netjes hoor !!!!

misschien mag die 4,9 net boven de 5 zijn , maar dat scheelt niks , ik zou zeggen zo doorgaan ..

14. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Dankje voor je reactie , ben blij dat het "dieet" werkt

Deel Deze Pagina