Ik heb al een paar weken bijna iedere avond (oefen)weeën die na een paar uur weer afzakken. Vorige week ben ik in het zh opgenomen voor 1 nacht ivm hoge bloeddruk en toen hebben ze me ook een uur aan de CTG gelegd en bleek ik ook al iedere keer weeën te hebben. Bij mijn eerste zoontje heb ik dit niet gehad, die diende zich gewoon aan met 37 weken. Ik vraag me af hoe lang dit nog door kan gaan want het is behoorlijk slopend en kan dit ook al voor ontsluiting zorgen? Komen jullie dit vaker tegen en heb je misschien ook advies voor me?
Hoi Wieffie, dit is wel heel herkenbaar voor vrouwen die al een kindje hebben... Je kunt enorm rommelen en dan ook weer een tijdje niets voelen. Heel vervelend, maar niet heel veel aan te doen en het kan ook duren tot 42 weken bv... Het kan zeker wat doen voor de ontsluiting en vaak heb je door het rommelen wel het geluk dat het begin van de bevalling sneller gaat omdat er al veel is gebeurd. Tips zijn lastig, maar je zou bv in een warm bad kunnen gaan zitten of op een stoeltje onder een warm/hete douche. Kruik tegen je buik. Probeer in ieder geval zolang het een beetje gaat wel je ding te blijven doen, want het kan dus nog even duren... Laat trouwens ook evne je urine controleren op een blaasontsteking, daar zou je ook zomaar deze klachten van kunnen hebben. groetjes Brigitte