Toch geen blaasontsteking! Maar wat dan wel..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gerbera, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik blaasontsteking had. Ik moet de hele dag en nacht constant nodig plassen, echt aandrang. Maar als ik ga komt er een klein beetje. Ik kan moeilijk uitplassen. Ook had ik 1 avond drie keer bij het afvegen een paar druppels bloed bij de urine. En ik had onderin buikpijn, dat is nu wat minder ondertussen trouwens. Wel veel last van harde buiken ook.

Maar nu heb ik urine ingeleverd en daar blijkt niks mee te zijn. Geen blaasontsteking. Het wordt wel nog op kweek gezet en dat hoor ik over een week. Ik ga dit sowieso aankaarten als ik binnenkort weer bij de gyn ben. Maar misschien herkent iemand dit? Of tips voor het plassen? Ik ga er 's nachts echt wel 7 keer uit...erg vermoeiend.

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi!
    Herken het wel een beetje, moest ook zo'n 5 keer per nacht het bed uit om naar het toilet te gaan. Plas ook niet uit zeg maar. Steeds hele kleine beetjes. Geen bloed overigens. En een enorme druk op m'n blaas. Voelde altijd of het vol zat. Urine ingeleverd, kwam niets uit.
    Pas vorige week vrijdag werd de oorzaak duidelijk tijdens de 3D echo :) Onze lieve kleine ligt zoooooooo laag! Ligt helemaal onderin m'n bekken, zover als mogelijk. Het hoofdje ligt helemaal naar achteren, helemaal onderin, heel diep. De echoscopiste zei meteen: jij moet zeker vaak naar het toilet! Ze had het zo laag ook niet vaak gezien.
    Ik voel ook enorme druk met lopen en heb vaak pijn in m'n schaambeen, gewoon omdat de kleine zo ligt ;)
    Misschien is het dat ook bij jou?

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Gerbera als ik jou was zou ik toch ev.en de vk bellen als je je zorgen maakt. Ik bedoel als het geen blaasontsteking is dat moet er toch een andere oorzaak zijn zou je zeggen. Succes.

Xxx joyce

4. Vriendinnetje87

4 nov 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dezelfde klachten als jou maar ook geen blaasontsteking. Op aanraden van de vk heb ik toen cranberrycapsules gehaald en deze een week gebruikt. Dit heeft mij wel geholpen! Misschien heb je er wat aan...

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Bedankt voor de reacties en tips!

Het onderste kindje ligt inderdaad heel ver onderin, tenminste bij de laatste echo. Met het hoofdje vlakbij de uitgang.

De huisarts assistente heeft mij later vandaag zelf ineens nog een keer terug gebeld en heeft gezegd dat ik veel moet drinken dit weekend en dan maandagochtend nogmaals urine daar inleveren dan gaan ze nog eens kijken.

Ik had al cranberrysap gekocht en daar heb ik nu al een liter van op :)

Deel Deze Pagina