Heel erg misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yasminn, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Fijn dat het bij jou nu iets beter gaat. Ik tel de dagen echt af nu, ben bijna 13 weken dus het moet een keer beter gaan. Vandaag ben ik alleen thuis dus kan de hele dag rusten, dan is het redelijk te doen gelukkig. Maar ik merk dat ik emotioneel op ben, ik kan op ieder moment in huilen uitbarsten.

2. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Hoi allemaal,

Erg he als je zo extreem misselijk bent.
    Ik ben nu bij de ha, emafene pillen hielpen niet.
    Ha wilden me toch nog eerst even zien.
    Heb t vandaag aan me leidinggevende verteld, hij reageerde gelukkig positief.
    Ben benieuwd wat de ha gaat geven hopelijk iets wat werkt

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat heb je gekregen?

4. Melkan

Melkan Lid

13 feb 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Probeer in ieder geval de foliumzuur tabletten te slikken hoe moeilijk dat ook is. Ik herken het en op gegeven moment wordt je echt hopeloos en radeloos maar dat is het moment waarop je afleiding moet gaan zoeken. Kijk een documentaire of bel een vriendin of ga naar buiten restaurant ook al eet je niets. Succes!

5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Hier tot week 36 misselijk geweest. Tussen week 7 en 24 3x in het ziekenhuis gelegen. Emesefan hielp niet, primeperan ook niet echt. Pas als ik in het ziekenhuis lag leek het goed te gaan. Banaan en rijst kon ik binnen houden. Als ik zin had in iets, al was niet de meest gezonde keuze, beter dat dan helemaal niets. Ik ben eerst 15 kilo afgevallen en maar 3 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap waar ik het meest van baalde was de onbegrip van mensen. Want tja misselijkheid hoorde erbij en ik moest mijn voedingspatroon aanpassen volgens mijn vader.. Dat ik niet overdreef dat ik van de structuur van brocolli en bloemkool al over mijn nek kon gaan, heeft hij geweten.
    Oh en dat ik verder niet echt een buikje had vond ik soms ook wel jammer..

Ik wil je sterkte wensen in ieder geval en hoop dat het zo'n zwangerschap als mij gaat krijgen..

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik merk dat ademhalingsoefeningen mij wat verlichting geven. Diep inademen door je neus en uit door je mond.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Rust is idd heel belangrijk bij extreme misselijkheid! Als ik teveel deed kon ik er vanuit gaan dat alles er weer uit kwam. Qua eten en drinken is drinken het belangrijkste, en dat kan bijvoorbeeld ook in de vorm van ijsjes of fruit. Qua eten zegt een diëtist die veel over deze ziekte weet dat proteïne/eiwitten het belangrijkste zijn. Dat zijn de bouwstenen voor je baby. Maar als dat niet lukt dan is alles goed, ook als het niet de meest gezonde keuze is. Alles is beter dan niets!

Overigens als primperan of emesafene niet werkt dan willen sommige gynaecologen ook wel zofran voorschrijven. Geen super middel maar werkt wel vaak beter dan de rest. Wordt in de USA veel gebruikt. Hier staat ook veel info: Welkom bij Stichting ZEHG - Stichting ZEHG

Deel Deze Pagina