Hoi Willen jullie even met me meedenken. Onze dreumes van bijna 19 maand slaapt ineens heel slecht. Ik zie en merk dat hij heel erg moe is en dat komt er natuurlijk uit overdag. Dreinen, zeuren, niks is goed en hij huilt wat af. Hij gaat rond 19.00/19.30 naar bed. Om 5.30 is hij wakker en de enige optie tot nu toe is om hem nog ff bij ons in bed te leggen. Dan blijft hij ongeveer een uur liggen, slaapt niet en dan is t klaar. Vannacht was het echter 00.30. We hebhen hem toen laten huilen, elke 10 min er naar toe en na 1.5 uur ging hij weer slapen. Om 7.00 uur was hij weer klaar wakker. Middagslaapje vanmiddag was ook maar weer een uurtje, met als gevolg nog steeds moe. Ik hoop echt op een fase want met een baby erbij van 5 weken is dit heel erg pittig. Als ik zou zien dat hij uirgerust is van die uren dat hij slaapt, ok maar dat is hij duidelijk niet. Heeft iem tips om dit patroon te doorbreken? Wat ik bijv moeilijk vind is dat we hem om half 6 er wel uithalen en om half 1 niet. Hij weet natuurlijk niet hoe laat het is dus kan me voorstellen dat dit voor hem niet duidelijk is. Echter in de nacht valt hij uiteindelijk wel weer in slaap. Ik vraag me af of hij dit in de ochtend ook gaat doen. Dames alle tips en trucen zijn welkom
Als je m er uit haalt gordijnen open (dag is begonnen) is dat niet de bedoeling dan gordijnen dichthouden en zelf ook doen alsof t midden in de nacht is. Weinig licht, niet te enthousiast bij voorkeur alles zo stil mogelijk (soms volledig zwijgen of zelfs geen oogcontact, verschilt per kind). Hier krijgt ze nog een fles, schone luier en gaat dr slaapzak weer in dan tukt ze vaak weer verder. Soms speelt ze nog ff in bed met dr knuffies, hangt de clown uit en gaat dan weer slapen. Wanneer ze opstaat gaat dr rolgordijn omhoog en dr muziekdoosje aan. Middag is hier ook halen en brengen. Vandaag maar 45 minuten geslapen overdag dus die kieperde om om 17:15 dan maar snel eten en naar bed. Dan heb ik dr niet meer gezien na vanmorgen vroeg maar ik laat mn man ook niet haar maar ophouden omdat ik nog niet thuis ben. Ik zie dr morgenochtend wel, of als ze nog even wakker schiet maar slaap gaat voor.
S avonds eerder op bed? Onze zoon (wel 2 jaar ouder), was een poosje terug ook oververmoeid, ging om 19.30 naar bed en tussen 6.00-6.30 wakker, in de middag slapen deed hij allang niet meer. Uiteindelijk zijn we hem na tip van vriendin eerder naar bed gaan doen, echt rond 18.45/19.00 en hij sliep zowaar weer klokje rond. Af en toe deden we m ook weer s middags naar bed, maar dat geeft hier snel weer problemen in de avond met inslapen. Verder inderdaad een tijd hanteren wanneer de dag begint, vanaf dat moment ga je opstaan, naar beneden enz.
Hiet leggen we haar dan rustig om 18.00 op bed en bij wakker worden in de nacht evt zelf op matras ernaast. Meestal is dat maar 2 nachtjes nodig en dan gaat t weer goed
Ok dank je voor de tips. We gaam eens proberen om hem dan in de avond eerder naar bed te doen En zei al tegen mijn man om half 6 gaan we hetzelfde doen als midden in de nacht. Hij doet nu overdag 1 slaapje zou t nog wijsheid zijn om hem nu tijdelijk een extra slaapje in de ochtend te laten doen?
Als je half 6 als nacht beschouwd (met de intentie dat hij weer gaat slapen) dan heb je die extra ochtend tuk toch al? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ja dat klopt Ik bedoelde stel dat hij heel vroeg wakker is en in flink protest gaat, uiteindelijk toch nog ff slaapt hij mss nog steeds moe is. Vandaar mijn vraag. Even een positief geluid. Vanochtend om 6 uur wakker. Na flink protest van een half uur en een paar keer terugleggen weer gaan slapen. Om 7.45 weer wakker en toen heel duidelijk laten merken dat de dag begonnen was. Thanx ladies door eigen vermoeidheid overzag ik t ff niet meer
Wij hebben ook een hele lange periode gehad dat hij 3 a 4 keer wakker werd. Nu sinds deze week om 6u wakker en wat een verademing! ( hopelijk blijft het zo ) tot kwart voor 8 slapen vind ik persoonlijk wel een luxe hoor. Als hij door slaapt tot half 7 is dat toch ook al goed?
Jaaa dat is dan zeker een verademing ja fijn dat t weer beter gaat. Ik hoop mee dat t blijvend is Kwart voor 8 is zeker luxe maar was meer uitzondering denk ik omdat hij daarvoor nog wakker was geweest. Echter de rest van de week was het half 6 en dat vond ik toch echt te vroeg. Plus t feit dat je aan hem merkte dat hij echt nog heel moe was. We namen hem dan tot half 7 in bed en stonden dan met hem op.