Vanaf wanneer kun je voelen welk lichaamsdeel waar ligt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmamick, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Af en toe voel ik ons beebje zo ontzettend tegen mijn buikwand drukken/duwen, dat wanneer ik met mijn hand eroverheen ga ik haar duidelijk kan voelen. Echt een harde uitstulping voel ik dan.
    Ik probeer af en toe te voelen wat ik nu in mn hand heb, een voetje, kopje, kontje? Maar met weinig succes :p Alles voelt gewoon aan als een hard 'iets'.

Ik lees dat sommige zwangeren hier zelf heel duidelijk een voetje of kontje kunnen voelen. Vanaf wanneer was dat dan? En moet je er een speciale techniek voor hebben ofzo? Ik ben altijd zo bang dat wanneer ik te veel frummel, voel en druk om het uit te vogelen, ik het beebje misvorm of breek :)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan het kontje en de voetjes voelen, maar dat is alleen omdat ik weet hoe ze ligt, en omdat ze al een week of 6 hetzelfde ligt. Echt het voelen van een vorm kan ik niet hoor, dat is volgens mij ook vrij lastig!

3. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Bij mij kun je het rugje en het kontje zelfs aan de buitenkant zien liggen. En omdat ik dus weet waar het rugje is, kan ik ook de voetjes vinden. En natuurlijk het hoofdje, maar dat ligt al een tijd vast in mijn bekken, dus die is makkelijk :p

Ik zou je niet precies kunnen vertellen wanneer we de kleine voor het eerst zo goed konden vinden, dat is al een tijdje zo. Ik vermoed ergens in het derde trimester, want in het tweede trimester heb ik nog een aantal echo's gehad omdat zelfs de VK de kleine niet goed kon voelen.

Als je wilt weten wat waar ligt, vraag het je VK dan een keer. Zij kan je precies laten voelen hoe de grote "uitsteeksels" ;) aanvoelen. Op een gegeven moment word je steeds handiger in het herkennen ervan.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb dat bij allebei mijn zwangerschappen nooit kunnen voelen.

5. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Gisteren gezien dat mijn kindje in stuit ligt, dat wist ik al want het is duidelijk te voelen dat het hoofdje boven ligt. Toen de gyn ze dat het ook de billetjes hadden kunnen zijn was mijn reactie "als dat de billen zijn heeft ze toch een aardige dikke reet" :D:D:D want tot zover ik voelde had ik toch flink hand vol :D

Maar handjes en voetjes enzo kan ik niet echt voelen, maar ja misschien komt dat ook omdat ik nog een speklaagje heb wat dat belemmerd :D:D

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het is mij nog nooit gelukt om uit te cijferen wat ik preciel voel hahahahaha....

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik voelde net nog ineens een bult haha..maar zou niet weten wat t is. Net wat hier gezegd word, als je weet hoe je kleintje ligt ,dan zal t een stuk makkelijker zijn! hihi Moet morgen weer naar de vk,dus misschien is ie al gedraaid,ben benieuwd. Maar is wel heel leuk om t voelen, dan wrijf ik erover en dan is t weg haha,net om te zeggen,'laat me met rust mama' haha...super!

8. rania

rania Lid

5 mrt 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ahahah leuk zeg

9. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik was ook erg benieuwd naar deze vraag! :)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik kan het nu nog niet voelen, maar bij mijn vorige zwangerschap kon dat wel goed op het einde hoor. Denk bij een week of 34 ofzo? Of misschien nog wel iets later...
    Er is bij 28 weken nog ruimte genoeg om te draaien hoor!

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Gaat dat ook nog gebeuren?
    O help...was net aan het bijkomen van hoe het nou echt voelt om het te voelen schoppen :)

12. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik geloof dat ik dan ook pas duidelijk kan gaan voelen 'wat' het is over een paar weken, als ze niet meer zoveel kan bewegen. Gister bijvoorbeeld lag er boven mijn navel de hele dag iets groots/hards wat af en toe ineens uitstulpte..gok ik op een kontje/hoofdje..maar nu is die weer weg daar! Volgens mij ligt ze nu weer helemaal onderin gefrummeld, voelt daar zo vol!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier met ongeveer 32 weken. ik zag zo Ties zijn kont door mijn buik heenschuiven, was erg leuk. het hangt er ook vanaf of je kindje vaak aan de oppervlakte ligt of niet.

met ongeveer 36 weken kon ik teentjes tellen, dat was pas echt bizar!

Deel Deze Pagina