Heel erg ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lised, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lised

Lised Lid

10 nov 2007
    19
    0
    0
    Breda
    Hallo,

Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en maak me enorm ongerust. Ik voel sinds gister de kleine nog maar heel zachtjes bewegen. Ik heb gister met de angelsound geluisterd, en in eerste instantie was de hartslag van de kleine 160. Toen ik wat rustiger aan deed zakte hij naar 152 en nu vanmorgen bleek het weer 140 te zijn. Het zit eigenlijk continu rond de 140. Maar ik maak me echt zorgen omdat ik het gewoon minder intens voel bewegen. Ik heb al een kindje, maar het ook inmiddels 6 miskramen meegemaakt. Dus ja... de angst is er...
    Ook heb ik met regelmaat een soort van ongesteldheidsgevoel, maar het zou misschien kunnen dat dit mijn banden zijn.

Zondag gaan we op vakantie. Mijn vraag is nu, kan ik dit rustig doen? Of moet ik zorgen dat ik regelmatig gecontroleerd ga worden tijdens mijn vakantie?

Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lised,

het maakt op zich niet uit op welke manier je kleintje beweegt, als het maar beweegt. Het kan zomaar zijn dat je kindje is gaan verliggen en nu dusdanig ligt dat jij het nu niet zo goed voelt, bv met de voetjes en handjes naar jouw rug toe. Een angelsound is soms fijn voor de controle van de hartslag, maar maak geen studie van het aantal slagen per minuut, want dat varieert heel erg en daar moet je echt professional voor zijn om die te interpreteren. Ik snap je ongerustheid echt, maar je kunt denk ik beter gewoon nog even voordat je weggaat de vk bellen voor een check up. Dan weet je zeker dat het goed gaat en kun jij met een gerust hard op vakantie. Menstruatiekrampjes kunnen goed bij deze termijn horen. Rond de 30 weken heeft een kindje een groeispurt en groeit dus ook je baarmoeder ineens even wat harder. Daar kan je baarmoeder een beetje door protesteren, dus ook dat klinkt voor nu niet erg. Let wel op dat je geen bloed verliest of dat er een regelmaat in de krampen komt en ze pijnlijk gaan worden. Dan moet je wel aan de bel trekken. Maar op zich lees ik niets geks, bel voor je eigen zekerheid wel even je vk.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina