Perineum-olie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingrid76, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo meiden,

Ik heb een tijdje geleden van mijn verloskundige het advies gekregen om perineum-olie van Weleda te gaan gebruiken voor het versoepelen van de perineum tijdens de bevalling.
    Nu ben ik er dus al een tijdje mee bezig en vraag me af of er meer meiden zijn die het gebruiken of hebben gebruikt en of het inderdaad geholpen heeft....

Liefs.

2. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Je hebt tegenwoordig ook zo'n apparaatje om de boel op te rekken je zou dan geloof ik geen knip of scheur meer nodig hebben.... De werking ervan is bij dat soort middelen nooit bewezen.. Ik geloof er niet in en gebruik het ook allemaal niet. Hetzelfde als die antischeur zalf voor je buik.. je huid scheurt van binnen dus wat je ook smeert het helpt toch niet.

3. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey Ingrid,

Ik heb het ook gebruikt bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb alleen een keizersnede gehad hahaha. Dus kan helaas geen 'uitslag' geven. Ik vond het zelf nogal nonsens; deze zwangerschap gebruik ik het dus niet. Maar: baat het niet dan schaadt het niet!

Jo

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, zijn al veel topics over geweest! Dan vind je tenminste veel info :)

In mijn geval: niet gebruikt en geen scheurtje. Dus dit keer gebruik ik het ook niet.

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb het er met mijn fysio over gehad (zij geeft ook mijn zwangerschapscursus) en zij zegt dat het inderdaad niet bewezen is....maar dat als je het goed gebruikt, het wel iets zou kunnen helpen. Op de verpakking van deze olie staat vaak dat je het aan de buiten kant moet smeren. Volgens mijn fysio moet je het juist ook een beetje naar binnen smeren en eigenlijk met je vinger tot je tweede kootje masseren. Zij zegt namelijk: je vagina wordt van binnen uitgerekt...smeer je dan iets aan de buitenkant, kan dit nooit effect hebben.
    Ik denk dat ik het wel ga proberen, niet geschoten is altijd mis, en zo duur is dat spul nu ook weer niet!

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dat je het een beetje binnen in moet smeren stond ook op de proefverpakking die ik heb gehad ( in prenatal pakket)
    Dus mocht je smeren, moet je dat wel doen ja, anders is het nog voor niets ;)

En of het helpt???? dat weet je pas als je bevallen bent denk ik.

7. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Klopt ja, ik masseer het ook aan de binnenkant.
    Kan idd niets anders doen dan afwachten of het bij de bevalling
    geholpen heeft ;).

Deel Deze Pagina