Na bij iemand te rade te gaan die helder horend en voelend is, kreeg ik vrij slecht nieuws. Zij kreeg steeds nekplooimeting door... Ze zegt dat de kans groot is op een kindje met het syndroom van down. Weet iemand hier de kansen op het syndroom van down. Ik had al niet echt een goed gevoel bij de zwangerschap (constant het idee dat het mis zou gaan), en nu dit...
Och meid laat je niet zo van de wijs brengen! Het kan natuurlijk altijd. Maar als je jou leeftijd hebt is de kans erg klein. Is op oog afwijkingen t geen wat t minst voor komt. Pas na je 35ste word de kans n stuk groter. Misschien kreeg ze het alleen door omdat jij je er onbewust druk over maakt. Of is t gewoon n kwakzalver (dat laatste komt procent gewijs veel meer voor als down syndroom ). Hoe dan ook. doe rustig aan en laat je niet gek maken met dit soort dingen!
Och meis toch! Zoals hier al eerder werd gezegd is op jouw leeftijd de kans op Down heel erg klein. De nekplooimeting zegt ook niet of er een grote kans is op Down (zoals die persoon jou zei). Het zegt alleen of de kans groter of kleiner is dan normaal op jouw leeftijd. En omdat die kans dus al heel klein is, geeft het niet zo heel veel informatie extra. Praat er met je VK over, die kan je goed advies geven. En nog een gedachte van mijn kant: Je kan wel heldervoeldend zijn, maar dat maakt niet dat je alles zomaar kunt zeggen tegen iedereen. Als die persoon echt heldervoelend was geweest, had ze geweten dat het niet zo wijs is om tegen pril zwangere meiden te zeggen dat ze misschien een kindje met een handicap krijgen, en trouwens, daar hoef je niet heldervoelend voor te zijn! Dat kan iedereen bedenken toch? Ik vind het bijzonder tactloos eerlijk gezegd. Kop op! Yule
Nou ja zo voelend is ze niet want dan had ze je niet met een naar gevoel opgezadeld . Zou me ook niet druk maken
Probeer je niet druk te maken. De gyn zei tegen mij dat op mijn leeftijd de kans op down heel klein is, bij jou dus ook. En tuurlijk is er de kans dat het zo is, maar laat dan een nekplooimeting doen om " zekerheid" te hebben. Wij hebben besloten om geen nekplooimeting te doen omdat een kindje met down ook welkom is.
Lijkt mij ook flauwekul. sorry hoor maar zoals inderdaad hierboven benoemd zal een heldervoelend of paranormaal of wat dan ook voor iemand nooit jou met dit soort gevoelens opzadelen want daardoor zou jij meer stress hebben en dat is juist niet goed voor de zwangerschap, of het nu een down kindje is of niet. Een vriendin van mij is paranormaal en zou never nooit niet zomaar alles zeggen. zo kan ze ook zien wanneer mensen overlijden maar zal dit nooit vertellen! (ook niet als je er naar vraagt) Probeer je niet te druk te maken en praat idd eens met je vk. succes
Bij ons zou het kindje met down ook meer dan welkom zijn. Maar toch weet ik het liever op voorhand, dan kan ik me er op voorbereiden.
Ja idd maar daar heb je die nekplooimeting voor. Weet niet of je al bij de gyn of de vk bent geweest? Die zullen hier zelf over beginnen,en kan dan tussen de 11de en 13de week gedaan worden .
Helemaal mee eens! Een "echte" waarzegster zal ook nooit je dood voorspellen. Je niet druk maken en gewoon genieten van je zwangerschap.
Ik viond het ook stom dat ze dat zegt. Erg onproffesioneel voor zover dat soort mensen dat zijn. Een collega van mijn zusje vond het ook nodig om mijn bevalling te voorspellen. Zou ontzettend zwaar worden. Hahaha, ben vanaf 1e wee binnen 2 uur bevallen. Ik bedoel maar!
aah meid maak je niet zo druk om die flauwekul iemand die echt een "gave" heeft die zegt niet zulke dingen! probeer het je niet aan te trekken meid.. die gene waarvan je dat gehoord hebt die spoort um niet..!
Wat is dat nu voor iets om te zeggen? Krijg door dat diegene die dat zei niet helemaal weet waarmee ze bezig is... Natuurlijk maak je je wel eens zorgen of alles wel goed is met je kindje, maar zou er echt niet naar luisteren hoor!
Gezien je leeftijd lijkt het me idd sterk. Tja het kán natuurlijk wel, maarja, Osama Bin Laden kán ook een fatwa over je uitspreken met als gevolg dat er twee gekaapte zeppelins door je slaapkamerraam vliegen vandaag, je hond/kat kán ook overreden worden door de campagnewagen van Geert Wilders, alleen omdat hij een bruin/zwart vachtje had, je televisie kán het zondagavond begeven, net voor de schokkende uitzending van Peter R. de Vries inzake Joran v/d Sloot...kortom, er kán een heleboel. Maar de kans is klein!
Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap ook eens van die adviezen gehad van een paragnost....Nou ik zou je vertellen er was helemaal niks van waar wat die man had voorspelt!Dus maak je niet te druk!