De erfenis van mijn vader...

Discussie in 'De lounge' gestart door Rammel, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Zucht....

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het slaat ook nergens op dat ik dit topic op een zwangerschapsforum plaats, maar ik weet even echt niet meer wat ik moet doen. Ik probeer mijn verhaal zo kort mogelijk op te schrijven.

In oktober 2009 is mijn vader helaas overleden. Hij woonde toen samen met zijn vriendin. Tussen zijn vriendin en mij (en mijn 2 zussen) heeft het nooit goed geklikt. Er zijn heel veel dingen gebeurd waar ik verder niet over zal uitweiden. Toch zijn er een paar dingen die ik even moet melden om het verhaal enigszins duidelijk te krijgen.
    Mijn vader heeft zijn hele leven keihard gewerkt (eigen winkel), en had daardoor een behoorlijk zakcentje voor als hij met de fut zou gaan. Helaas heeft hij zijn doel nooit bereikt, want de kanker haalde hem in.
    Mijn vader heeft nooit een testament gewild. Hij zei dat de wet het goed had geregeld voor nabestaanden, en daarom was volgens hem een testament dus niet nodig. Toen mijn vader eenmaal niet meer helder was en aan de morfine lag, heeft de vriendin van mijn vader hem zover gekregen dat er wel een testament kwam. 3 weken voor zijn overlijden notabene. Wij als 3 dochters stonden (en staan!!!) machteloos. Wij zijn namelijk zo goed als onterfd. Het enige wat ons tegemoet komt zijn 2 van zijn auto's en 2 orgels. De 2 auto's zijn inmiddels verkocht, maar met die orgels kunnen we geen kant op.
    Mijn vader was een groot orgelliefhebber en hij had het geld en de ruimte om een compleet kerkorgel in zijn schuur te zetten (de gek :D). In zijn woonkamer had hij een iets kleinere staan, de Johannus Orgel.

De "vriendin" van mijn vader had binnen 2 maanden het hele huis al geruimd en heeft inmiddels alweer ruim een half jaar een nieuwe vriend die in de kleren van MIJN vader rondloopt.
    Ze heeft ons gemaild dat ze op zeer korte termijn van de orgels af wil. Ze had zelf al contact met iemand gezocht die wel belang had bij het kerkorgel maar er niks voor wilde geven.
    Nou is dus mijn vraag:
    Is er iemand die een oom/opa/kennis/vriend/vader weet-ik-het heeft die een orgelgek is en misschien belang heeft bij 1 van deze orgels? Of misschien wel allebei? Is er iemand misschien vrijwilliger bij de kerk of een club die nog een orgel zoekt? Ik noem maar wat. Zal een foto toevoegen van de 2 orgels (Schrik niet :D).
    We willen er zo snel mogelijk vanaf, dit ivm hoog oplopende spanningen met die "vriendin" van mijn vader. Bovendien speelt dit nu al ruim een jaar en we zijn er helemaal klaar mee.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In ieder geval bedankt voor het lezen ;).
    Als er vragen zijn over de orgels, dan kun je mij uiteraard pben of reageren in dit topic.

Bekijk bijlage 109744

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb geen verstand van orgels, wil alleen even zeggen dat ik het verschrikkelijk vind voor jullie en ook voor je vader dat die 'vriendin' zoveel misbruik heeft gemaakt van je vader.
    Bah, daar zijn geen woorden voor.

Heel veel sterkte!!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Stomme antwoord misschien maar heb je al contact gehad met de kerken in je omgeving misschien is het bij hun aan vervanging toe?? Of toch een advertentie op MP....?

Wel vervelende situatie zo voor jullie kan altijd pislink worden als ik zulke verhalen lees.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ken er ook niks van.
    Maar vind het afschuwelijk voor jullie dat jullie je vader vorig jaar zijn verloren:(
    En alle situaties wat het met zich meebrengt
    xxx

5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Bedankt voor jullie antwoorden. Het is ook echt te gek voor woorden hoe alles is gelopen. Dit is nog maar het puntje van de ijsberg...

@ Myrthe: Ik ben daar nog niet achteraan gegaan. We kregen onlangs een mail van die "vriendin" van mijn vader dat ze er nu haast achter wil hebben. Maar ik ben hoogzwanger en niet echt in staat om bij kerken te gaan vragen. Helaas zijn mijn zussen alles helemaal zat en laten het maar een beetje op mij afhangen. :( Zij vinden het best als die orgels gewoon weggegeven worden.
    Mijn bedoeling was om na mijn zwangerschap er goed voor te gaan zitten en inderdaad kerken en verenigingen af te gaan. Maar omdat die "vriendin" er nu haast achter wil zetten, kom ik een beetje in de knel. Vandaar dat ik het nu op allerlei manieren probeer, waaronder dit forum. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die iemand kent.. :)

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Snap je pff moeilijk hoor, en ook wel lullig van je zuster als ik zo vrij mag zijn. Maar goed daar help ik je dus niet mee verder.
    Maar verenigen en kerken bellen kan je toch nog wel??

Oja als je hem hier kwijt zou willen moet je de topictitel even aanpassen of onder de andere forum waar je dingen kan aanbieden neerzetten.

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ja, ik kan nog wel bellen! :D Hahaha!
    Ik ga dat ook doen, maar wou eerst even dit afwachten. Heb mijn verhaal inmiddels ook op een orgel-forum geplaatst en mijn vriend heeft een mail op zijn werk doorgestuurd.

8. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    ik heb ook niet veel te zeggen alleen heel veel sterkte ik weet precies waar je inzit hier gaat het precies zo mijn moeder en 2002 al overleden en mijn vader afgelopen december en zijn ex notabene gaat er ook met alles vandoor en wij als kinderen hebben geen poot om op te staan

sterkte knuffel

1985beeb2009

9. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Rammel, je hebt pb!

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Pfff heftig hoor en dat als je hoogzwanger bent. Ik hoop dat je het snel geregeld krijgt.

11. zohra

zohra Niet meer actief

wat vragen jullie voor de orgels en in welkewoonplaats staan ze

12. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Nog even een tip: neem even contact op met diverse conservatoriums in de omgeving, en vraag dan even naar iemand die te maken heeft met de opleiding tot organist. Misschien is er iemand zo gek om graag thuis te willen oefenen...

Wat naar dat het zo gelopen is. Ik weet wel dat het officieel zo moet zijn dat degene van wie de erfenis is bij volle verstand moet zijn als het testament getekend wordt, om deze reden kon mijn opa zijn testament niet meer veranderen. Nu hebben wij het zelf binnen de familie geregeld met een eigen 'contract' over de verdeling. Was je vader nog goed bij toen het testament werd gemaakt? Dit moet je even navragen, als dit niet zo is, is het testament ook niet rechtsgeldig!

13. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ Zohra: Ik stuur je 1 dezer dagen even een pbtje!

@ Ckialita: Bedankt voor je tip over het conservatorium!
    En wat betreft het testament. Nee, mijn vader was niet meer goed bij, bovendien had hij een tumor in zijn hoofd en zat aan de zware medicijnen.
    We hebben al vanalles geprobeerd via rechtshulp, maar het probleem is dat wij geen getuigen hebben van dit alles en de notaris vond mijn vader nog bekwaam genoeg om een testament op te stellen. Let wel: De notaris heeft uit naam van mijn vader moeten tekenen omdat mijn vader het niet eens meer kon.
    Voordat dit op mijn pad kwam kon ik mij ook niet voorstellen dat zoiets zomaar kan in Nederland.

Maargoed, dat even terzijde, want anders wordt het wel heel persoonlijk allemaal :) Zou er graag over willen uitweiden, maar dat komt nog wel een keer. Ooit trek ik mijn mond open. Al dan niet op tv, maar ooit komt die dag.

14. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Snap ik, maar ik wilde het even weten, vooral omdat het mij zo onwaarschijnlijk klonk, bij mijn opa is namelijk ongeveer hetzelfde aan de hand, en daarom zijn mijn ouders al niet eens meer gegaan maar hebben we het onderling geregeld. Veel succes met je zoektocht naar een mooie plek voor de orgels, ze zijn te mooi om zomaar naar de stort te brengen.

Deel Deze Pagina