Kans op geboorte voor uitgerekende datum

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door esther1972, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1972

25 sep 2006
    29
    0
    0
    huisvrouw/moeder
    Sliedrecht
    Hoi,

Ik ben van de week weer voor controle geweest bij m'n vk. Alles was prima in orde, maar ik heb nog wel even een vraagje.

Hij vertelde me dat vanwege mijn iets verzakte baarmoeder, ietwat zwakkere bekkenbodem, en het feit dat mijn kleintje al helemaal is ingedaald, de kans vrij redelijk aanwezig is dat de kleine zich eerder zal gaan aankondigen...

Dat ik voorzichtiger moet doen met tillen en een stapje terug moet gaan doen. Dit met reden van dat het nog wel even dicht moet blijven daar beneden...

Het kindje doet het verder prima, en ook ik heb behalve een behoorlijk gevoelige buik weinig last van kwaaltjes.

Hoe denk jij hierover? Is die kans inderdaad groter dan normaal aanwezig? Oh, by the way, het is mijn derde kindje....
    Alvast bedankt voor je antwoord

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esther,

ik acht die kans niet zo groot. Het is wel belangrijk om niet te tillen met een iets verzakte baarmoeder. Dus rustig aandoen, maar niet vanwege een grote kans op vroeggeboorte. Ook het feit dat de baby is ingedaald zegt niets over het moment van geboren worden.

Mirjam

3. esther1972

25 sep 2006
    29
    0
    0
    huisvrouw/moeder
    Sliedrecht
    bedankt voor je antwoord.....

Deel Deze Pagina