Hallo, Vandaag bij de gyn geweest en die sprak over dat het plan er nu ligt (ivm de placenta ligt deels voor de uitgang) dat er een primaire sectio/kz zal gaan plaatsvinden. Ook had hij het over dat de moederkoek/placenta waarschijnlijk in het oude litteken -weefsel van de vorige (sp) KZ gegroeid is/zit....met kans op erge bloedingen (en in het ergste geval baarmoeder verwijdering, maar dat is maar een hele kleine kans...gelukkig) Hij zei dat er tegenwoordig voorafgaand aan de KZ/sectio altijd dit soort "ingrepen" >Katheterisatie en embolisatie gedaan wordt bij een (deels) voor de uitgang liggende placenta. Is deze keuze "risico-verkleinend" /als voorzorgsmaatregel? Gebeurd dit altijd/in iedere zh ...of is het afhankelijk van de situatie/gyn Kortom ik heb er nog nooit van gehoord en ook nog niet gelezen dat iemand op dit forum dit ook heeft meegemaakt. Wat kunt u me erover vertellen? Alvast bedankt! Mirre
hoi, ik weet het eigenlijk niet. Heb het ook niet eerder gehoord maar kan me wel voorstellen dat ze dat doen. Het is inderdaad een risico-verkleinende maatregel. Mirjam