wanneer voelde jullie voor de eerste keer leven?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door f0rever, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    hoi hoi dames

ik ben nu bijna 15 weken zwanger :D en ik kijk er zo naar uit om ons wondertje te voelen...

maar wanneer voelden jullie je wondertje voor het eerst? en was het je eerste kindje of je tweede of derde of vierde misschien wel?

zou het erg leuk vinden als jullie reactie's zouden geven en natuurlijk het gevoel beschrijven :D

heel veel liefs :)

2. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi hoi,
    gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik voelde ons eerste kindje bij 18 weken, dit kwam door een voorliggende placenta. Ons tweede kindje voelde ik veel eerder, namelijk al bij 12 weken. (schijn je ook eerder te voelen doordat je het "gevoel" herkend bij een tweede kindje ;)).
    Het voelt heel speciaal! de eerste keer liep het kippenvel mij over het lijf haha. Kleine "bubbels" "plopjes", het is eigenlijk haast niet te benoemen, maar je weet meteen dat dat je kindje is. Ik krijg er nog kippenvel van als ik er weer aan denk haha ;). Geniet er lekker van meis! :)

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben nu zwanger van onze eerste en voelde haar bij 18 weken voor het eerst (de placenta ligt aan de achterkant).

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    bij de 1e zwangerschap voelde ik de kleine met 16 weken en mijn man ook (waar mijn placenta lag weet ik niet) maar ik ben wel erg slank van mezelf!

Ben benieuwd wanneer ik deze ga voelen :D

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.107
    113
    Eerste met 16+4, tweede met 14+6. Beide placenta aan de achterzijde.

6. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    de eerste met 15 wk deze met 12 wk alle twee achterliggende placenta.

Het is prachtig om te voelen ik hoop dat je het snel mag ervaren.

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Met 16,5 weken het is onze eerste en ook hier de placenta aan de achterkant. Het voelt echt heerlijk. Eerst hele kleine plopjes alsof er iets in je buik fladdert en dat word steeds duidelijker.

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Afgelopen zondag:D met 18+5.
    inderdaad plopjes, alsof er iets rondfladdert. Dat is een goede omschrijving! Helaas daarna niet meer zo duidelijk gevoeld. Gisteravond heel even, maar had zoveel last van mijn darmen (fijn zwangerschapspkwaaltje..) dat ik sowieso al van alles voelde ik mijn buik.
    Hopelijk voel ik 'm vanaf nu steeds vaker en vooral duidelijker!

9. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rond 16 weken al ondanks placenta aan de buikzijde en eerste kindje.

Voelde als een samentrekkend spiertje. Ik wist overigens pas na een week of 5 dat het echt de baby was, toen werd het duidelijker.

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Bij de 1e bij 16 wkn (placenta aan achterkant) en bij deze 2e met 18 wkn + 1 dg (placenta aan voorkant)!

Bij de 1e begon het met het gevoel van een veertje aan de binnenkant van mijn buik en dit keer was (is) het een soort van draai ofzo, wist meteen dat het ons meisje was!!

Hopelijk ga jij het ook snel voelen, want het is het mooiste gevoel wat er is!

11. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    hoi dames

allemaal al bedankt voor jullie reacties.... dan kan ik me een klein beetje voor berijden op hoe het gaat voelen en misschien herken ik het dan ook snel :D

ik kijk er naar uit om de ukk te voelen :D lijkt me een geweldig gevoel zoals jullie het omschrijven :)

meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom :D

veel liefs

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    1ste voelde ik met 18 weken.
    Deze baby (2de) voelde ik met 13 weken al achteraf gezien en met 14 weken voelde ik hem bewust.
    Met 13 weken dacht ik hem namelijk te voelen maar wist dat niet zeker tot ik met 14 weken bij de vk op de tafel lag en het echoaparaat erop werd gezet en telkens als ik het dacht te voelen bewoog hij dus het was dus idd de baby.
    Vanaf 14 weken wist ik het dus pas zeker dat het de baby was

13. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 1e heb ik bijna niet gevoeld helaas. de tweede, nu, ben ik gaan voelen bij precies 20 weken. Sindsdien ligt hij ook echt niet meer stil. wel 5 of 6 keer op een dag ligt hij heerlijk te schoppen en te draaien.
    Was leuk om te zien op de echo, hoe hij zich afzet met zijn beentjes en dat dat zo aanvoelt.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vandaag 20 wkn echo gehad nog niets gevoeld placenta ligt ook voor hoop snel wat te gaan voelen (1e kindje)

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    bij tim lag de placenta aan de voorkant. Ik heb hem met ongeveer 18 weken gevoeld.

Bij deze zwangerschap heb ik al een week of 2 dat ik denk wat te voelen.

16. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas na 22 weken voelde ik een echte schop. Daarvoor al wel wat geborrel.
    Weet nog wel dat ik heel blij was dat ik *eindelijk* echt iets voelde :)

17. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook niet wachten tot het zover is, maar lang kan het niet meer duren ben maandag 18 weken, dus wacht vol spanning af :D

18. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Met 20 weken de eerste bubbels en met 23 weken de eerste schopjes. Achteraf voelde ik de beweging in mijn buik al eerder maar dacht dat het van mijn darmen af kwam. Elke week worden de bewegingen meer en duidelijker. Soms voelt het alsof er iemand langs je buik gaat maar dan vanaf de binnenkant, vooral in het begin.

19. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik voelde het afgelopen week (20e week) voor het eerst!

(erg leuk....)

20. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    bij mijn dochter voelde ik het pas bij 29 weken..
    Bij mijn zoon bij 13 weken
    Bij deze 2 in mn buik weet ik het nog niet wel erg benieuwd ook hoe dat voelt enzo 2 kindjes in je buik trappen

Deel Deze Pagina