Hoi, Ik zit de laatste tijde erg te dubben om een HBO opleiding te gaan doen. Maar de kans is er ook dat wij over 2 jaar (of eerder) voor een kleine gaan. Wie van jullie heeft er ervaring met het combineren van het moederschap met het volgen van een hbo-opleiding. Hoe gaat jullie dit af, en had je het liever anders gedaan of is dit goed te combineren. Inmiddels heb ik 1 mbo-4 diploma op zak en ben begonnen aan een andere mbo-4 opleiding, nadat ik erg zat te twijfelen tussen deze en hbo. uiteindelijk toch niet de goede keuze gemaakt, en nu dus de overstap naar hbo. Jullie zeggen misschien ook wel van waarom dan beginnen aan kinderen als je nog naar school toe gaat. Ik ben er aan toe, en denk er zeker dagelijks aan, daarbij komt ook nog eens dat m'n vriend al aardig tegen de 40 loopt, en hij dus ook niet meer de jongste is. ik hoop op reacties van jullie. Sorry, als deze op de verkeerde plaats gepost is
Ik heb er geen ervaring mee nog, maar ik sta ingeschreven voor volgend schooljaar om verder te gaan met studeren en dan heb ik mijn 5de kind al gekregen, als ik DAT kan en zie zitten, ben ook nog alleenstaand, dan lukt het jou vast ook wel met een beetje goede planning
maisy echt respect voor jou! ben je nu alleenstaand? dus je runt het allemaal helemaal alleen zonder partner? goed man! Enne marijke gewoon voor gaan die studie ik bedoel als je 2 2,5 jaar verder bent en je stopt dan met de pil dan is het nog maar de vraag of het meteen raak is.. zo niet dan ben je al gauw 1,5 jaar verder als je een kindje in je armen hebt.. dus reken maar uit 2,5 + 1.5 en klaar is je studie! hahahaha succes! x
Thnx stef, ja k ben alleenstaand en run dit kippenhok idd zelf geen probleem hoor En idd ik zou er gewoon voor gaan, er zijn genoeg die werken en kind combineren, dus studie en kind moet ook kunnen toch!
hahahah super leuk heb net je foto's zitten bekijken enne gezellig zeg met 5 meiden thuis... zal een zware dobber worden voor hun broertje! X
jeetje maisy wat heb ik een bewondering voor jou. 24 , 5de kindje op komst , geen partner en naar school willen. vind het heel knap van je dat je het aandurft om naar school te gaan , je hebt toch 5 kindertjes rond huppelen.
Thnx sonja, en JUIST daarom heb ik daarvoor gekozen, om financiel onafhankelijk te worden, en man kan je toch niet altijd maar voor hetgemak op vertrouwen qua inkomen, daarnaast ben ik het enige voorbeeld voor mijn 4 dochters en thuis zitten, niks doen is nou ook niet echt bepaald een geweldig voorbeeld en stilzitten is ook niks voor mij, ik voel mij iig totaal niet beperkt omdat ik zoveel kinderen heb, ik heb een goede planning gemaakt , iedereen komt aan bod incl. IK!
Ik zou inderdaad beginnen aan die HBO opleiding! Redenen: - je blijft in het ritme van studeren - goede vooruitzichten voor gezinsinkomen - nu kan je je nog volledig aan je studie wijden, later is er altijd wel een reden om het niet te doen... - als je er over ongeveer 2 jaar voor zou willen gaan, is het ook nog niet gegarandeerd dat het meteen raak is. Succes!
even een brutale vraag hoor maisy, hebben jou kindje wel dezelfde vader allemaal? ik heb drie kinderen maar wel van 2 verschillende vaders. de vader van de oudste(15) vond ik in bed met een ander. de vader van mijn andere twee(11 en8) was behoorlijk dominant en had zijn handjes los wat de doorslag heeft gegeven. ook hij is 2 keer vreemd geweest. niet zo veel geluk met mannen dus. maar nu heb ik mijn soulmate gevonden hoor, heb nog nooit zo,n fijne relatie gehad en ben dan ook erg gelukig en gaan samen ook voor een kindje. hij is ook super goed en super lief voor mijn andere kindjes een echtte pappa en dat kan ik niet zeggen van hun eigen vader groetjes peggy. sorry als je het een te persoonlijke vraag vind
mensen, Ik heb afgelopen week de aanmeldingsbrief de deur uitgedaan. en na de zomervakantie begin ik dan met HBO Ook heb ik direct maar de klas verteld dat ik de overstap ga maken van mbo naar hbo. En zoals jullie ook al zeggen; wie zegt dat het binnen 2 jaar direct raak zal wezen. en anders zijn er vast wel goede voorzieningen en regelingen te treffen met een kleintje,en m'n vriend is er ook altijd nog (deze heeft thuis een bedrijf (dus hij is overdag thuis) Als er nog meiden zijn die er al ervaring mee hebben en deze willen delen... graag!
Hoi Marijke, Zelf heb ik geen ervaring, maar ik wilw el eerdaags via de ou ( open universiteit) een studie gaan doen. Juist omdat als ik eenmaal wel zwanger ben ik mijn werk op een iets lager pitje ga zetten. Dan is het fijner als ik weer ga beginnen als ik dan nog een briefje met leugens ( diploma) op zak heb. Dus gewoon beginnen. Lukt het wel meteen, dan kun je altijd nog het een en andere deeltijd gaan doen. Er zijn genoeg zelf studie manieren. Ga er voor. Liefs Bianca
Hahaha, hmmm zou ik..... OK, ik ga waarschijnlijk aan de ou de studie sexulogie doen. @ Marijke, wat lijkt mij dat een enorme mooi kant. Een oud vriendin van mij heeft dat ook gedaan er schijnt veel vraag naar te zijn. Dus nog meer reden om het gewoon te doen.
hoi hoi, Daar had ik nog nooit van gehoord dat er ook zo'n studie was, maar goed er zijn wel sexuloge's (als ik het zo goed schrijf). Het lijkt mij wel een interessante studie, zal zo eens kijken wat het allemaal inhoudt