Heel erg schrikkerig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel Eyes, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz sliep en slaapt ook heel licht en schrikt ook heel snel wakker.
    Wij hebben er nooit iets aan gedaan omdat het eigenlijk niet kon volgens het CB.
    Meer geluid maken zoals met deuren slaan kan zelfs negatief effect hebben en dat hij straks bang wordt van harde geluiden.
    Nu moet ik zeggen dat het nu wat beter gaat , als ze snachts geluiden hoort wordt ze wel wakker maar als ze nu speelt en er klapt een ballon dan maakt het haar niks uit.
    Ze groeien er wel overheen denk ik.[/quote]

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Maakt het ook nog uit of hij moe of uitgeslapen is? Kan namelijk erger zijn als kindjes moe zijn is mijn idee, dat overal van schrikken. Op het KDV zijn er natuurlijk de hele dag door veel prikkels en dan is het niet vreemd als je kindje overprikkeld raakt en sterker reageert op geluid. Lekker veel laten slapen om weer wat bij te komen helpt misschien. Ook geruststellen en vertellen wat er aan de hand is helpt wel.
    Ik zou zeker niet gaan oefenen met zo'n cd, maar juist meer doseren met prikkels. Dus voldoende zelf laten uitrusten en slapen als er veel geluiden en drukte is geweest.

3. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem heeft het inderdaad vooral als hij moe is. Kan het zijn dat hij gewoon erg gevoelig is voor prikkels? Ik ben dat zelf namelijk en schrik ook heel snel, niet alleen van geluid, ook van flitsen of plotselinge bewegingen.

Ik merk dat Siem dat ook heeft en dus wellicht mijn prikkelgevoeligheid heeft geerfd. Het is volgens mij niet direct zielig dat ie huolt, hij kan namelijk niets anders. Als wij erg schrikken, uiten we dat verbaal of we grijpen naar de borst, een kindje doet dat nog niet.

Ik lees wel even mee, want misschien komt er nog een goede tip. Ik denk echter dat Dano eraan zal wennen.

Share This Page