waren we net zo blij dat onze kleinste mooi doorslaapt... hoor ik vandaag van het cb dat hij maar maximaal 6 uur zonder voeding mag....?!?! hoe doen jullie dat? onze kleinste krijgt nu regelmatig tegen 22.15 een fles en meld zich pas weer tegen 7 uur, soms ook pas 8 of 9 uur! ik moet bekennen dat het overdag wel eens aanklooien is als hij pas om 9.00 een fles heeft gehad, want van 9.00-22.00 zijn maar 13 uurtjes waarin hij wel 5 voedingen moet hebben maar dat lijkt mij een tijdelijke situatie...? hij krijgt zowieso met 4mnd fruit en groente, bij mijn oudste was het tijd-probleem toen opgelost
tja... ze zeggen het wel.... maar hier nog een die het zelfde doet.. 7:00 fles... 11:00 fles en ga zo maar door tot 22:15 de laatste fles... En zoals ik kan lezen doen de meeste dat als ze door willen slapen... zolang ze maar goed op gewicht blijven en het er goed om doen
ik laat die kleine meid ook gewoo slapen maar als ze 's ochtend te lang doorslaapt maak ik haar wel wakker. dus vaak doe ik om half tien de laatste fles en dan word ze wakker of ik maar haar wakker om zes uur en daarna slaapt ze nog door tot half tien. dus : 6 10 14 18 22 dat zijn de flessen. of je kan proberen om de laatste fles eerder te plannen ofzo? maar inderdaa het moet geen gevecht worden om toch 5 voedingen naar binnen te krijgen! gr
Hoi Jelea, Aan je banner te zien is je kindje al ouder dan 2 maanden.. Geen idee hoe je CB er in hemelsnaam bij komt dat je kindje niet langer dan 6 uur mag slapen? Hij mag zelfs veel langer slapen achter elkaar! Dus gewoon lekker zo laten! Het gaat er alleen in de eerste dagen/weken om dat je kindje niet te lang mag doorslapen ivm zakken van de bloedsuiker.. Maar dat is bij jou kindje niet meer t geval hoor! Succes. Groetjes Miekje
Julia sliep ook meteen door, 9 uur achter elkaar. Ze groeide goed en was niet suf als ze wakker werd, dus wij hebben er lekker van genoten. Als je zoontje goed groeit en hij niet suf is of wegzakt 's morgens zou ik hem lekker laten slapen.
noa sliep vanaf dag 1 6 uur op een nacht. de kraamhulp en vk zeiden toen dat de kleine ook gerust 8 uurtjes mocht slapen, het staat ook in mijn kraamboek.
Ik zou 'm ook echt niet wakker maken hoor, als ie overdag z'n 5 voedingen krijgt en verder gewoon goed groeit en voldoende plasluiers heeft is er niks aan de hand.
Lekker laten slapen, als een kindje verder gezond is komt het echt wel om te eten. Mijn dochtertje sliep ook vaak langer dan die 6 uur.
als ze doorslapen lekker laten slapen hoor. kind laat zich wel horen als hij honger krijgt. ik had deze luxe niet dus geniet er van.
Ach wat het cb zegt neem ik altijd maar met een korrelzout. Yahro sliep vanaf 2 weken al 7 uur per nacht door. Alleen mag het echt niet langer dan 10 uur duren want dan wordt hun suiker heel erg laag meende ik eens te horen. Waardoor sommige baby's in coma kunnen raken.
ik was ook niet van plan om hem nu opeens na 6 uur wakker te gaan maken, maar vroeg me toch ff af hoe jullie het doen. ook lekker laten slapen dus haha hij kan het ook echt wel hebben hoor, tis een hardstikke gezond mannetje van ruim 6,3kilo inmiddels, en hij laat zich luid en duidelijk horen 's ochtends, is dan totaaln iet suffig ofzo. merk dus alleen wel dat hij dan de rest van de dag heel hongerig is, logisch natuurlijk
De regel die ik ken: voor elk pond gewicht mag de baby een uur doorslapen 's nachts. Dus bij 6 kilo = 12 pond, mag hij gewoon 12 uur slapen. Natuurlijk wel in de gaten houden, maar als hij goed wakker wordt 's ochtends zou ik me er niet te druk om maken.
Hier eentje die vanaf de tweede week van 22 uur tot 9 uur slaapt, en no way dat ik m wakker ga maken.
onze uk mag zelfs van het cb 8 uur slapen en als ze dan nog niet wakker wordt mag ze langer slapen maar dat doet ze niet lekker laten liggen als je kindje goed groeit en verder allert is gewoon laten slapen xxxxxxxxxxxxxxxx
Fae drinkt vanaf haar 2 maanden ook regelmatig maar 4 flesjes op een dag, wel wat grotere dan, maar ze deed het er goed op en dat kwam zo het beste uit! Ze is nu wat ouder en krijgt nu 4 x 200 7 11 15 19 en soms alles een uurtje later Als ze van dit schema afwijkt, is het meestal doordat ze een drukke dag ervoor heeft gehad. En soms splitst ze een flesje, zo lijkt het; dan drinkt ze in de middag slecht (die van 3 uur al om 2 uur , maar dan niet leeg, maar dan wil ze rond half 5 weer een beetje, ook prima) . Maar in principe zit ze meestal op 4 flesjes, ook al mag ze er 5 volgens de verpakkingen vd voeding. Fae weegt nu ongeveer 5500 gram en slaapt dus daarna gewoon zo'n 11 uur.
Ja dat wilde ik net zeggen.. Lekker laten slapen hoor als t goed gaat. Waarom zou je jezelf en je kindje gaan pesten terwijl t al de hele tijd goed gaat? Zou willen dat Wendy in de gaten kreeg dat ze echt langer als n uur of 3,5/ 4 mag door slapen... *gaap*
kijk naar hoe je baby is als hij wakker wordt is hij tevreden,is hij allert als hij wakker wordt Dice slaapt al vanaf dat hij 8 weken is van 20.30 tot 6.00/7.00
Kindjes geven het zelf wel aan hoor.. wij hebben nog nooit geluisterd met tijden.. djamian werd gewoon wakker en kreeg een fles..
hangt denk ik van het kindje af,, djamian sliep bij 3maan al door misschien al eerder maar dat weet ik niet aangezien hij prematuur in het ziekenhuis lag na de geboorte..