Heel erg schuldig voelen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik snap jehoor! Ik werk ook fulltime en mijn man is thuis. Ik heb ook chronisch last van een schuldgevoel en kan ook niet minder werken.

Nu mijn dochter ouder is wordt het wel makkelijker. Madammeke heeft veel meer haar eigen dingen.

Weet je.. Toch proberen te denken om jezelf... Je werkt voor het gezin, dat is niets om je voor te schamen. Je mag best eens weg!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Neem lekker tijd voor jezelf!

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en ik neem regelmatig tijd voor mezelf. Mijn afspraken maak ik na 19:00u want dan ligt mijn zoontje op bed. Dit zijn stap, borrel, eet, bios, sport afspraken.

40u werken en daarnaast weg als je dochter wakker is vind ik ook erg veel maar zoals je zelf al aangaf, op dit moment is het niet anders.
    Je man is lekker thuis voor jullie dochter dus aandacht zal ze niet te kort krijgen.

3. Mamma5

Mamma5 Nieuw lid

20 mei 2013
    1
    0
    0
    Sportinstructrice 4 dagen per week
    Rotterdam
    Ik snap hoe je je voelt.
    Bij mijn oudste twee kinderen was ik nog super jong en ging ik naar school terwijl mijn moeder ondertussen voor ze zorgde. Ik natuurlijk weer wanneer ik thuis kwam. Maar toen had ik niet het gevoel iets te missen.
    Pas toen mijn nu 3jarige werd geboren en ik echt lang zwangerschaps en bevallingsverlof had, drong het tot me door wat ik allemaal had gemist.
    We wilden toen snel nog een kindje en dus ben ik tussendoor ook niet meer aan het werk gegaan. Pas nadat mijn nu 2jarige ruim een halfjaar was.
    Helaas moest ik toen ook 40uur werken omdat we het geld helaas nodig hadden. En nu met een pasgeboren kleine erbij hebben we het financieel alsnog nodig maar heb ik toch besloten wanneer ik volgende week terug keer naar mijn werk om 4 dagen aan de slag te gaan ipv 5.

Is dit niet ook mogelijk voor jou, een dag minder werken?
    Dan heb je die hele dag de aandacht voor je kleine en voel je je misschien niet meer genoodzaakt om de leuke uitjes af te zeggen.

Succes ermee!

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, echt niet mogelijk ): Vrijdag en zaterdag vrij, maar stel ik wil eens een dagje weg (bv vakantie) dan krijg ik op dit moment niet betaald omdat ik nog bij de agency (uitzendbureau) werk, maar in Engeland krijg je niet betaald voor ziekte of vakantie als je niet een vast contract hebt

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb een maand langer vakantie opgenomen na mijn verlof, ben dezelfde uren gaan werken als voor de zwangerschap. Mijn man heeft (gedeeltelijk) nog geen vaste baan dus vanwege de financiën hier ook niet minder uren. Toen ze 3,5 maand oud was moest ik weer gaan werken, maar moet toegeven dat ik daar ook echt wel weer aan toe was toen. Ik ben maandagochtend thuis en donderdag. Man op vrijdag. Maandag en dinsdag gaat ze naar KDV en woensdag past mijn schoonmoeder op..

Als man en ik samen weg willen gaat ze vaak naar mijn ouders of zijn ouders. Soms past er nog iemand op. We willen eigenlijk een oppas zoeken voor in de avonduren (betaald) zodat we zelf wat vaker weg kunnen naar verjaardag ofzo en haar niet altijd of mee moeten slepen of apart weg. Dan kan ze gewoon slapen in eigen bed en zijn wij weg als ze slaapt..

Zoals ik al zei: ik geniet volop van het moederschap, maar heb het ook echt nodig om af en toe gewoon vrouw, vriendin, o.i.d. te zijn en niet alleen maar mama. We zijn laatst voor het eerst een weekendje weg geweest met vrienden (zonder kids), ik heb echt heerlijk genoten.. En des te leuker om haar dan weer op te halen, opa en oma hebben ook heerlijk genoten met ons meisje.. Die vroegen gelijk al wanneer we weer gingen hihi..

Over 2 weken gaat ze weer nachtje logeren bij opa en oma.. Dan hebben we ook met vrienden afgesproken.. Ik voel me daar gelukkig echt niet schuldig over..

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach Loe, misschien zal dat ook veel handiger voor mij zijn, hier is het echt of alleen papa die oppast of ik want niemand van de familie (oma en opa) willen oppassen zonder goede rede (lees: ernstig ziek of een afspraak die heel belangrijk is, dus geen bioscoopje) zo had mijn partner een etentje willen regelen voor ons twee voor mijn verjaardag maar niemand wou op ons meisje oppassen ):

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb eens het gezegde gehoord (weet niet meer exact de woorden): je moet de boom wel voeden anders kan je de vruchten niet plukken. Met andere woorden: als jij tijd voor jezelf nodig hebt, neem die dan, anders ga je er zelf onderdoor en je kind en man trek je mee. Klinkt een beetje overdreven, maar zo is het wel...

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Welke bevalling?
    Jouw bevalling?
    Ik begrijp het verhaal nu helemaal niet meer:(

Je kunt toch ook wanneer je eens samen weggaat een oppas nemen en dan geen familie.Als zij toch niet willen dan moet je toch een andere oplossing zoeken.
    Ik zou trouwens gewoon eens met collega's op stap gaan.Je dochter heeft dat echt niet in de gaten en dan nog is ze toch bij haar vader en dat is vertrouwd.
    Zou het probleem niet groter maken dan dat het is.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, ik moest vorige week bevallen van een 12 weken oud kindje en hij kon er niet bij zijn want niemand wou op dochter passen.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dat is dan wel heel hard van zijn familie.
    Ik zou er helemaal klaar mee zijn.

Sterkte!!

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien kun je eens informeren bij collega's of die niet eens zouden willen oppassen wanneer jullie samen weg zijn.

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je en ja ben ik ook, maar we willen beide liever geen oppas/dagverblijf totdat ze minimaal 1 is. Sommige familieleden willen soms wel oppassen maar die waren op vakantie. Tja, ik kan helaas niet timen wanneer ik moet bevallen.

Een vriendin van hier heeft zelf 4 kindjes en heeft al eens aangeboden om op te passen, enige nadeel is dat ze bijna 2 uur van ons af wonen.

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Heb je daar niet ook gewoon oppasmeisjes net zoals in NL dan? Die je gewoon tegen kleine vergoeding in kan huren? Dat is zeker voor 's avonds praktisch met bijv. verjaardag ofzo..

Wat ontzettend gemeen dat niemand op wilde passen toen je moest bevallen.. Daar hoort je vriend toch gewoon bij te zijn! Dat valt toch ook onder ernstige situatie of niet dan? :x:$

Maar goed, gezien sommige topics die ik eerder van je gezien heb verbaast me dat ook weer niet.. Knap dat je het daar nog uithoudt bij hem en zijn familie..

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet dat hier je topic over ging, maar hier krijg ik tranen van in m'n ogen, hoe onmenselijk is dat... :(

Wens je veel sterkte!

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou sorry dit vind ik onmenselijk.:(
    Wil je serieus zeggen dat opa en oma niet op je kleine meid wilden passen toen jij in het ziekenhuis moest bevallen??
    Maar meid toch, ik krijg er tranen van in mn ogen...:(

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik denk dat je het missen van dingen mbt je dochter veel intenser beleeft dan de papa, jij hebt haar 9 maanden in de buik gedragen en een diepere band met haar opgebouwd. Is het misschien meer het loslaat proces? Ben je bang dat je geen controle meer hebt over het
    "mama zijn juist omdat je zoveel weg bent" En daarmee bedoel ik niet de controle over de opvoeding, maar het idee hebben dat je je mamagevoel een beetje kwijtraakt?
    Wat betreft de onderste dikgedrukte zin; Je bent ook mama als je niet bij je meisje bent, ik durf te wedden dat je net zoveel zo niet nog meer aan haar denkt of met haar bezig bent in je hoofd dan als je wel bij haar bent.;)

Ik herken het schuldgevoel wel hoor en ik ben juist de thuisblijfmoeder. Ook al moet het soms wel, ik ga liever niet de deur uit omdat ik dan de zorg(controle) voor de jongens uit handen moet geven. Dat vind ik gewoon heel moeilijk :) Maar het alles zelf willen doen is een familiekwaal hier. ;)

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ach Kaala, ik heb dat ook. Werk ook 40 uur per week en voel me ook schuldig als ik weg ben. Minder werken gaat niet, ik woon niet in Nederland en de meeste landen is dit ook geen optie. Woon jij trouwens niet in de UK? Hier in Spanje kan dat gewoon niet. Het is 40 uur of baan kwijt. Ik ging een danscursus volgen, deed ik heel graag, maar ben er mee gestopt omdat ik die dag onze jongen dan maar een half uurtje zag. Mijn sociale contacten gaan er ook wat op achteruit. En ik woon iets te ver van mijn vrienden om na 20u nog te gaan tijdens de week. In het weekend zou dat wel kunnen. Maar begin een beetje oud te worden... onze jongen slaapt tegenwoordig niet zo lang meer 's ochtends dus ik probeer het ook niet te laat te maken. Wat ik nu wel doe is in het weekend afspreken met onze jongen erbij. Naar een (kindvriendelijk) cafeetje in de namiddag of vrienden bij ons thuis uitnodigen om 's middags te lunchen of zo.

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oma en opa, iedereen van de familie kon of wilde niet oppassen. "Het is jouw kind", dat soort dingen. Niet dat m'n partner veel kon doen daar maar tenminste wel er voor me zijn!

Ja, het is inderdaad meer het loslaten van m'n kleine meisje, vooral nu ze wat ziekjes thuis is ): Maar idd, het is op dit moment 40 uur of geen baan. En ik heb al 2,5 week vrij gehad ipv ziekenhuisopnames etc en kan me dus geen dag meer veroorloven door die sfgfgfhghj manager van me. krijg trouwens niet betaald voor ziekte/vakantie..

En om heeeel eerlijk te zijn rek ik het niet meer.

Deel Deze Pagina