Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Mijn vriend heeft een vriendengroep die allemaal nog geen kinderen hebben, nu hebben we een groepswhatsapp met elkaar, en regelmatig word er gevraagd of we ergens dan bij iemand thuis gaan zitten, gezellig natuurlijk, maar ik ga niet altijd mee, omdat ik er soms geen zin in heb en omdat ik vind dat ik niet voor elk dingetje sam wil laten logeren of thuis oppas regelen. Ik heb een beetje het gevoel dat ze het vreemd vinden.

Hoe vaak doen jullie iets met vrienden zonder kinderen?

2. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Ja precies zoals jij eigelijks! Voelt voor mij het beste.

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn man is dit weekend lekker carnaval vieren met de vriendengroep, die allemaal nog geen kinderen hebben.. Volgens mij vinden zij het ook wel raar dat ik niet mee kom.. Maar das dan jammer voor hen, als ze straks zelf ook kinderen hebben snappen ze het ineens wel..

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben een vriend die het geen probleem vind om bij ons langs te komen, dus als we met hem afspreken (hij is nog single) komt ie gezellig hier.
    Verder als we met vrienden afspreken is het vaak overdag, omdat wij dus ook geen zin hebben om elke keer oppas te moeten regelen. Met verjaardagen maken we voor familie nog wel es uitzonderingen door hem mee te nemen en dan niet te laat naar huis te gaan.

Misschien moet je het gewoon een keer voorleggen en vragen hoe er over gedacht word? Je kan natuurlijk nooit in iemands hoofd kijken:)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja zo denk ik ook dan idd!

Ze mogen ook prima bij ons zitten hoor, vind het wel gezellig, maar heb geen zin dus om bijna elke week ergens bij iemand anders te zitten.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Vanmiddag kwam toevallig een vriendin even langs, ze vraagt aan mij of ik deze avond ook mee kom, ik zeg nee want heb geen oppas voor sam, haar reactie oh dan neem je hem toch mee? Ehm ja is vanaf 20.00, sam ligt net op bed:)

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Precies..

En soms vind ik het wel jammer hoor, maar vind mijn kindjes veel belangrijker ;) ik ga wel een paar keer per jaar met vriendinnen weg hoor, maar dan gaan we wel iets "speciaals" doen, dus niet gewoon in de kroeg hangen.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat zouden jullie dan gaan doen vanavond?

Persoonlijk vind ik het niet zo erg als mijn zoontje een keer een avond wat later naar bed gaat, maar dit zou ik niet elke week doen.
    Plus ik vind het ook vaak irritant als hij wakker is want hij wil dan constant aandacht (als er geen andere kinderen zijn om mee te spelen) en dan kan je bijv nog niet rustig kletsen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik doe veel dingen met vrienden, maar dochter gaat dan gewoon mee..

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Gewoon gezellig samen zitten, geen verjaardag ofzo, met een verjaardag vind ik het wat anders hoor, dan gaan we wel op tijd er heen en kijken we hoe lang hij het vol houd. Hij vermaakt zich meestal wel gelukkig, laatst ook uit eten geweest met hem er bij, ging prima.

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kun je je zoontje niet mee nemen en hem daar op bed leggen?
    Dat doen wij namelijk heel vaak.
    We plannen ook regelmatig avondjes/dagen weg en dan regelen we oppas.
    Maar we spreken ook regelmatig af en dan nemen we de meisjes gewoon mee en leggen ze daar op bed.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij gaan niet met grote regelmaat weg maar als we een keer naar vrienden gaan dan nemen we haar mee. Ze is het enige kindje ook in onze vriendengroep dus ze wordt door iedereen flink bezig gehouden. Meestal gaat ze dan tussen half 9 en 9 uur naar bed, is ze helemaal uitgeteld. En midden in de nacht nemen we haar in de kinderwagen weer mee naar huis en thuis verder slapen. Gaat altijd goed.
    De ene keer nemen we dan campingbedje mee, en bij een andere vriend staat er een ledikantje speciaal voor haar. En als we bij vrienden zijn die een bad hebben, dan gaat ze daar vaak ook in bad spelen enzo.
    Kortom, wij nemen haar mee en doen daar gewoon ons ritueeltje voor het slapen gaan. Maar wij hebben een heel gemakkelijke slaper, en dat scheelt denk ik ook wel!

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hmmm ja dat zou ook niet mijn voorkeur hebben nee.
    Maar weet je zeker dat je vriendengroep zich er aan stoort of denk je dit?
    Anders zou ik het gewoon vragen of mensen het vervelend vinden het gewoon op een rustige manier bespreekbaar maken.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Nee hij gaat echt niet slapen dan.

Ik heb het gevoel dat ze het raar vinden.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja totdat ze zelf kinderen krijgen en ze het ook zo gaan doen.

Lekker belangrijk wat ze ervan vinden dat je niet altijd kan.

Je hebt nu eenmaal kinderen...en dan kun je gewoon niet altijd meer zo bij elkaar komen.

Ik moet er niet aan denken om elk weekend iets met vrienden te moeten doen..omdat ze het anders maar raar vinden.

Jullie zitten nu in een andere fase.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja zovaak komen ze ook niet hier, en denk idd dat als zij allemaal kinderen krijgen dat nog minder word.. Maar dat zien we dan wel weer.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Toen wij nog 1 en later 2 kids hadden namen we ze overal mee naartoe. We legde ze daar op bed en maakte ze wakker als we naar huis gingen, dit ging prima. Moet wel zeggen dat we dit altijd zo hebben gedaan en ze er dus aan gewend waren en het makkelijke slapers zijn. Nu we er 3 hebben doen we dat niet zo vaak meer, 3 slapende kids verplaatsen is toch niet zo makkelijk.

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Lukt het hem niet om ergens anders in slaap te komen?

Ja dat vind ik nou altijd zo stom, jullie zoon is inmiddels onderdeel van jullie gezin en hij hoort erbij.
    En je hoeft hem natuurlijk echt niet altijd overal mee naar toe te nemen (het is ook weleens fijn om lekker zonder hem "uit" te gaan), maar hun moeten ook gewoon accepteren dat jullie een kindje hebben en dat jullie leven niet meer zo is als dat het voorheen was.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Nee hij kan die echt niet slapen, komt daar ook niet vaak genoeg om zich echt vertrouwd te voelen. Bij bijv. Mijn ouders slaapt hij prima.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of wat eerder gaan... En Sam lekker in het campingbedje.

Maar goed, doe je natuurlijk ook niet elke week.
    Een keertje moet kunnen... :)

Deel Deze Pagina