ovutest niet met ochtendurine maar wel uurtje later?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door esther78, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Even een vraag over ovulatie testen.
    Ik ben nog aan het ontpillen en ik weet totaal niet wanneer eisprong en/of cyclus is en ik zou daar op de een of andere manier een beetje zicht op willen krijgen voor zover dat mogelijk is met ontpillen natuurlijk.
    Nou mag je de ovu test niet met ochtend urine doen maar kan je dit dan wel ongeveer anderhalf uur later doen? (je tweede plasje in die ochtend)
    Ik sta 7 uur op dan ga ik met hoge nood plasje doen, hierna drink ik altijd even een glas water en ga dan douchen , eten etc.
    Om ongeveer negen uur vertrek ik naar mijn werk maar voordat ik vertrek ga ik altijd weer even naar wc.
    Kan ik dan met deze plas wel een ovutest doen?
    [/list]

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Nee, dat zou ik niet doen. Je moet eigenlijk 3 of 4 uur je plas ophouden! En dan niet teveel drinken. Ik deed de test steeds om 12 uur 's middags omdat ik vakantie had. Anders had ik het tegen 5 uur gedaan, als ik thuiskwam van mijn werk. Succes!

3. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    hmmm, balen!
    dan heb ik er namelijk de tijd en ruimte voor.
    Op mijn werk vind ik geen optie, dan zou het toch in de avond moeten.
    Of misschien maar temperaturen in de ochtend.

Thanks voor je reactie!

4. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    's Avonds kan ook hoor! Als je urine maar geconcentreerd genoeg is!

5. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Toen ik nog ovutestjes deed, hield ik meestal om een uur of twee 's middags op met drinken en ging ook niet naar de wc. Tegen 5 uur kwam ik thuis van m'n werk en deed ik eerst een testje...
    Als je urine maar donker genoeg is, is de test het meest accuraat...

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik heb de ovutesten van onze apotheek, heet iets van Farma... deze mogen dus wel met ochtendurine! En verder op de dag ook gewoon, alleen staat er dat je niet te veel moet drinken, maar niets over 4 uur niet plassen. Weet dat dat bij de meeste ovutesten wel zo is, daarom was ik zo blij te lezen dat deze wel gewoon met ochtendurine kan!

7. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ik heb de ovu-testen van sensitest.. en in mijn bijsluiter staat:

het liefst niet met ochtend urine.. maar verder staat er niets over 4 uur niet plassen.. ik doe hem nu iedere dag om half 12 (ik ga om half 9 meestal voor het eerst naar de wc..)

8. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Het schijnt dat het LH hormoon (dat je meet met de ovutestjes) niet op z'n piek is in de morgen maar in de middag / avond. Zodra je opstaat begint het op gang te komen.
    Tenminste, dat is wat ik gehoord heb! ;)

9. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hmm.. dan vind ik dat ze dat wel in de bijsluiter mogen vermelden.. ik test nu al 3 dagen tussen 11 en 12 uur.. :S

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi

ik gebruik clear blue digitale ovu test die mag je ook gewoon gebruiken met ochtendurine en anders 4 uur niet plassen en niet te veel drinken.

11. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    bedankt voor de reacties, opties genoeg dus.

12. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Het gaat er inderdaad niet om dat de ochtendurine niet zou werken, maar dat de LH-piek 's middags pas begint. Als deze kort is (<24 uur) en je test 's ochtends, dan loop je dus een grote kans dat je hem mist! Iedereen die regelmatig ovutests gebruikt, zal kunnen bevestigen dan het voorkomt dat de test in de ochtend nog negatief is, en 's middags positief!
    Kortom: je moet eigenlijk twee keer per dag testen op de 2-3 dagen voor je verwachte eisprong!

13. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hoi meiden,
    zelf heb ik ova-test van via inet besteld en 's avonds gebruikt. ik vind de testen duidelijk, maar wat de anderen zeggen: het hangt ook van de concentratie van je urine af. zodra ik 2 streepjes zag ben ik gaan klussen. dus niet gewacht tot ie heel donker werd.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik deed het altijd met ochtend urine en heb me ei altijd kunnen vinden. de teste bleven bij mijn altijd 2 tot 3 dagen positief dus wist het ruim van te voren. ik kon me plas gewoon niet langer ophouden.

een zwangerschapstest was bij mijn trouwens smiddags ook veel duidelijker dan smorgens

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn ervaring is dat ik juist smorgens mijn lhpiek beter kan vinden dat smiddags/savonds....omdat ik overdag veel drink en echt geen 4 uur mijn plas op kan houden vind het het ideaal smorgens! En dat werkt gelukkig goed.

16. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Ik heb voor het eerst ook deze testen gekocht maar ik kan nergens in de bijsluiter vinden dat het WEL met ochtend urine mag :(

17. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    klopt dat staat ook niet letterlijk in de bijsluiter. maar er staat ook niet dat je ochtend urine niet mag gebruiken. dus.........kan het geen kwaad volgens mij.

18. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ik moet ook toegeven.. ik heb voor mn ei een paar dagen met (11 uur urine:p) getest (ik had dan om half 8 al geplast en daarna opgehouden..)
    Maar toen waren de streepjes (controle en test streep) heel onduidelijk..)
    Ik doe het na 3 dagen 1x om 4 uur 's middags (plas 4 uur opgehouden) en ik had 2 dikke vette strepen..
    De dag erna testte ik (ik had nog een test over) om 11 uur met ochtendurine en toen waren beide streepjes wel even dik maar beide wel heel licht..

Moraal van dit verhaal:
    Testen met middagurine en je plas ophouden.. :D

Deel Deze Pagina