Over een tijdje zal mijn zoontje naar een onthaalmoeder moeten gaan en ik zou hem daar met de fiets naartoe brengen. Ik dacht zo'n kinderkarretje voor achter de fiets te kopen, daar zit hij meer beschut in tegen regen en wind, maar mijn moeder vind dit niet veilig en vind dat ik beter een fietsstoeltje kan kopen. Wat vinden jullie het beste of gebruik je zelf?
Ik gebruik zelf een fietsstoeltje, maar niet vanwege de veiligheid. Wij hebben geen ruimte voor zo'n karretje, dus dan houdt het snel op.
Wij hebben een fietskar. Ik vind het ideaal voor hun omdat ze uit de wind en droog zitten. Wel vind ik het een heel gedoe om het elke keer te pakken uit de schuur, weer uit te klappen (past niet door de deur heen) en achter de fiets te zetten. Het fietst ook redelijk zwaar. Voor mezelf zou een fietsstoel makkelijker zijn. Als ze goed kan zitten kan ze lekker voorop de fiets dik ingepakt.
ik heb toen zoontje jong was een fietskar gebruikt (toen hij nog niet rechtop kon zitten) en ben daarna overgestapt op fietszitje voorop. Ik vind een zitje prettiger (als ze zelf al kunnen zitten dan he haha) het fietst minder zwaar en idd geen gedoe met de kar er elke keer aan je fiets te hoeven bevestigen enz. Tip voor bij regen en wind: - neem een windscherm - er zijn ook kappen te koop die je over je zitje voor heen kan trekken. die gaat dus over het stoeltje en de windscherm heen een daarmee zit je kind regen en windvrij (niet 100% want de zijkanten zijn deels open maar scheelt wel) Ik gebruik bij heftige regen die kap en trek zelf dan mijn regenpak aan. (die bestaan er trouwens ook voor jonge kinderen hoor of poncho, maar die kap heb je zo om je zitje heen)
fietskar tot ze zelf echt goed kan zitten. Het is inderdaad zwaar fietsen en niet echt handig maar ze zitten er hier met z'n tweeen wel prima in.
o, trouwens, waarom zou het niet veilig zijn? dat ding is wel stabiel hoor, wel een beetje een goeie kopen dan he (duur trouwens!). Je moet alleen oppassen dat de fiets niet omvalt.
Mijn moeder heeft schrik dat als een auto, bij het oversteken, niet gezien heeft dat er zo'n kar aanhangt en er dan overrijd. Bedankt voor de reacties, als ik het zo lees kan ben ik het best met een fietsstoel, hij kan al alleen zitten dus dat is geen probleem.