Ineens een heel ander slaapritme?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik open maar weer een nieuw topic omdat ik met het volgende probleem zit: mn zoontje slaapt sinds 3 dagen maar 3 kwartier per keer, waar hij voorheen 2 tot 2,5 uur sliep... Ook blijft hij dan niet ca 2 uur wakker maar is (uiteraard) sneller moe. Ook is hij best prikkelbaar, wat ik niet gewend ben van hem. Huilt sneller en als hij huilt is het meteen hysterisch brullen. En gillen doet hij ook wel eens.
    Hij mag van mij best weleens een off day hebben maar dit duurt al 3 dagen... En vlgs mij zit er rondom de 7 maanden geen sprongetje?
    In mn andere topic opperden verschillenden "tandjes" aan, maar ik twijfel hieraan. Ik heb druppeltjes van VSM in huis gehaald voor de zekerheid en nu 2 keer geprobeerd maar ik merk geen verschil. Hij slaapt er niet langer mee en huilt nog steeds vrij veel. Hij heeft verder geen zure poepluiers, rode wangetjes, harde bobbels in zn kaakje en kwijlen doet hij al maanden :(
    Verder kan hij nog prima lachen en spelen en eten+ drinken gaat ook goed.
    Wat is dit toch? Ik word er eerlijk gezegd doodmoe van :(
    o ja: 's nachts slaapt hij wel prima! Af en toe wat gemummel, maar we hoeven er niet voor uit.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Druif,

Hier hebben wij ook meerdere van dat soort periodes gehad wat ook wel meerdere dagen duurde hier ging dat dan vanzelf weer over. Ik denk toch aan een fase of tandjes anders zou ik het niet weten. Is hij verkouden? Het heerst en daar zou hij misschien nog last van kunnen hebben. Fijn dat hij in ieder geval de nachten doorslaapt:)

En als hij wakker wordt hoe snel haal je hem eruit. Ons zoontje hebben we wel eens even laten liggen (hij huilde niet) en viel daarna weer in slaap. soms worden ze wakker en moeten ze misschien leren of weer in slaap te vallen.

En het zou misschien ook nog kunnen dat hij naar minder slaap toe gaat? Opper maar wat hoor. Hoop dat hij snel weer zijn oude ritme terug krijgt.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bedankt voor je reactie, vruchtje!
    Hier nog nooit zulke periodes gehad...
    Omdat hij ook wel even lief kan spelen dacht ik ook al aan misschien een fase waarin hij naar minder slaap toe gaat? Maar toch lijkt hij meer slaap nodig te hebben aangezien hij het nu maar met moeite 2 uurtjes vol kan houden. Uiteindelijk slaapt hij net zo lang als anders alleen dan verspreid over 4 slaapjes ipv 3. Niet ideaal dus...
    Ik heb vanmiddag geprobeerd hem te laten liggen nadat hij wakker werd en was gaan huilen,. Eerst die druppeltjes van VSM erin, in de hoop dat hij misschien daarna weer kon slapen. Ik weet niet hoe snel dat spul werkt, maar het was geen succes...
    Daarom twijfel ik alleen maar meer aan het feit of het wel tandjes zijn :(

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Heeft hij wel al tandjes of helemaal nog niet? Heb je al gevoelt in zijn mondje? Heel herkenbaar dat korte slapen en weer snel moe en daardoor sneller prikkelbaar en huilerig. Hier sliep hij uiteindelijk ook even veel maar verspreidt over meerdere slaapjes. Geef er maar gewoon aan toe hoe vervelend ook je kan het helaas toch niet afdwingen. Volgende week heeft hij vast weer zijn oude slaapritme terug.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hij heeft nog helemaal geen tandjes, dus die ervaring heb ik niet...
    Ik voel ook niks in zn kaak en kan ook niks zien (voor zover hij het toe laat met zn tongetje, haha)
    Kan niks anders dan het accepteren he? Maar het zou wel schelen als ik wist wat het was, dan weet ik waar ik het voor doe allemaal!

6. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook al een aantal van die fases gehad... Je hele dag is anders, hebt bijna nergens tijd meer voor, haha. Hier gaat het een tijdje goed en dan weer de beruchte 45 min. slaapjes.
    Ik weet ook nooit wat ik moet doen. Inderdaad nog even laten liggen, maar als het echt niet wil maar vrede mee hebben. Hopelijk gaat het snel weer over!
    Succes (of sterkte??;) hihi)

Groetjes shampoo

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, misschien is het oom wel een fase, maar ja daar kan ik zo weinig mee he? hopen dat t snel over gaat want inderdaad: je hebt ineens nergens meer tijd voor! Voorheen (vertaal 3 dagen geleden) wist ik precies als ik m zo en zo laat in bed legde dan komt hij er dan en dan uit... en nu... tsja, in 3 kwartier kun je niet zo veel en als hij wakker is moet ik m continue vermaken want hij huilt om niks dus ik ben er steeds mee bezig...

Share This Page