Hallo allen, Onze kleine heeft al een goede regelmaat. Als hij wakker is voed ik hem, verschoon ik hem dan spelen we en als hij de eerste tekenen van slaap vertoont dan stop ik hem in zijn bedje. Nou is het bijvoorbeeld vandaag zo; hij was wakker om half 10, heb hem gevoed verschoond en met hem gespeeld, waarna hij moe werd en een beetje begon te jengelen en te gapen, heb hem toen in zijn bedje gelegd, het was toen bijna half 11, dus een uurtje zit er tussen. Mijn vraag: hoeveel uur laten jullie er tussen zitten voordat je hem in zijn bedje doet?
Ik heb weleens gehad dat ik op bezoek ben, dan laat ik er heel veel uren tussen zitten ook al laat hij tekenen zien van moeheid, het is dan zo dat iedereen met hem wil spelen en iedereen hem wil optillen etc. Hij raakt dan oververmoeid en komt heeel moeilijk in slaap, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Ik heb dat ook weleens gehad, zo eens een dagje kan niet echt kwaad volgens mij. En als je het echt vervelend vind, zeg je gewoon 'nee, nu is het even goed' en leg je 'm in de kinderwagen te slapen. Zullen ze wel begrip voor hebben,toch?Hij is nog zo klein...
Dat heb ik in het begin ook nog wel eens gedaan met bezoek of op bezoek, maar ik zat daarna met de gebakken peren, dus sinds ik dat weet, gaat ze gewoon naar bed of het nou gezellig is of niet. Verder gewoon naar bed doen als ze moe is, uiteindelijk krijgen ze een ritme en worden het steeds minder slaapjes, maar in het begin slapen ze nog heel veel.
hoi, Onze kids zijn bijna even oud, en ik doe hetzelfde als jij, alleen zit er bij Milan anderhalf uur tussen. Als ik hem in bed leg, begint hij steeds te huilen, dus troost ik hem in bed. Dit herhaalt zich een keer of 4, en dan vat hij pas echt de slaap, zonder weer wakker te worden. Haal ik hem na de eerste keer eruit, en laat ik hem op zitten, raakt hij oververmoeid en kan dan bijna niet meer in slaap komen.
Lars kan ook niet lang wakker blijven. Meestal is hij na een uur moe en gaat weer naar bed... Hij is dus weinig beneden, ligt veel in bed...
Mijn zoontje kan ongeveer een uur wakker zijn. SOms iets langer, maar soms ook maar 3 kwartier. Als ik zie dat hij moe wordt, gaat hij gewoon naar bed. Eerder niet. Heel soms is hij na een half uurtje al moe, dan probeer ik hem nog wel iets langer op te houden.
ongeveer een uurtje, heel soms als we uitgaan dan is ze langer op maar kijkt dan lekker rustig rond. eenmaal thuis wel naar bed
Lastig, we worstelen er zelf ook al mee. De truc is dat ze overdag toch wel wakker is zodat ze 's nachts niet al heel vroeg wakker is voor de volgende voeding. We doen het nu aardig heb ik het idee. Na de voeding van elf uur 's ochtends een uurtje eruit, dan weer slapen. Na de voeding van 14.00 uur weer even eruit, uurtje ofzo. En dan na de voeding van 20.00 uur weer even eruit, uurtje en dan buidelen bij papa of mama. We doen ook nog om de dag een badje om 22.30 uur. Succes ermee, ze worden natuurlijk ook steeds meer wakker, lastig he. Volg je gevoel, dat is meestal het beste.
mijn zoontje is nu over de 3 maandjes en hij gaat zoals nu tussen de middag naar bed en dan savonds an de laatste voeding
Mijn zoontje is dan wel een stukje ouder, maar ik ben er ook erg mee aan het worstelen. Want hoelang is nou gemiddeld de richtlijn dat ze wakker kunnen zijn per x? Er was toen ergens een tabel/schema over, maar kan die nergens meer vinden. Mijn zoontje is per x ongeveer 1,5 tot 2,5 uur wakker. 7 uur wakker flesje 08.30/08.45 uur naar bed tot 09.30/10.00 uur 11.30/12.00 broodje met flesje 12.15/12.30 uur naar bed tot 13.30/14.00 uur 15.00 flesje 16.00/16.30 naar bed tot 17.00 17.30 groente 19.00 papfles 19.30/20.00 uur naar bed voor de nacht Dus is hier heel verschillend. Toen mijn zoontje 3 maanden was, was hij vaak uurtje soms 1,5 uur wakker. Maar als hij in een sprongetje zat, sliep hij heel weinig overdag (nooit veel geslapen daar niet van) en was hij ook wel es 2 uur al wakker.
op www.inbakeren.nl staat een indicatie van de tijd dat een kindje wakker is: Hoe lang een baby wákker kan zijn is wel redelijk te voorspellen: Leeftijd: Wakkere tijd per keer: 0-2 weken 30-45 minuten 2-6 weken 45-60 minuten 7-12 weken 60-75 minuten 3-5 maanden 1,5 uur De wakkere tijd is inclusief de voedingstijd.* Nathan is nu ruim 3 maanden en is inderdaad na anderhalf uur meestal weer moe.. Soms is hij al 2 uur wakker.. Daarna gaaat hij lekker weer slapen en meestal zonder erg veel te protesteren Alleen inderdaad bij sprongetjes is het overdag slapen een stuk minder..
die indicatie klopt idd wel aardig. Jill maakt smorgens tegenwoordig 2 kleine slaapjes, smiddags een langere en savonds nog een kleintje... na de fles van 15/16 uur is ze een uurtje of 1,5 wakker en slaapt dan nog 3 kwartiertjes en dan gaat ze weer rond 19.30 uur naar bed toe. ze is nu 3,5 maand
Jille is nu 5 maanden en kan ook hooguit maar 2 uurtjes wakker zijn. Je merkt wel dat het steeds langer wordt en de slaapjes korter worden.
fynn heeft tot 2 weken terug gehad dat hij gewoon echt 5 uur achter elkaar wakker was. daardoor sliep hij echt heel slecht. nu sinds 2 weken slaapt hij weer zoals het hoort en is hij hooguit 1,5 uur wakker.dus veel boven en weinig beneden