heel erg ziek, maak me zo'n zorgen :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Maar in je andere topic zeg je dat ze een fikse keelontsteking heeft, en nu hier zeg je dat de arts zei, dat het een beetje rood was? Sorry als ik het verkeerd begrijp hoor!

Was je al wel begonnen met de AB kuur?

Sterkte voor je kleine meid!

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hoi!

ben naar het zk geweest maar weer naar huis gestuurd, ze zeggen dat een baby heel veel kan hebben en dat 41 graden voor zo'n meisje echt niet uitmaakt als ze met paracetamol op wel helder is. het was een hele lieve vrouw.

De ene arts zegt dat ze keelontsteking heeft, de 2e zei dat hij wel wat roods zag maar dat ik me er niet druk om hoefde te maken en dat als het aanhield ik idd met antibiotica meost beginnen en nu nr 3 zegt dat ik het niet moet doen moest stoppen met de antibiotica en dat ze gewoon moet uitzieken.

41.3 heeft ze nu...

Mijn moeder heeft haar meegenomen zodat ik wat rust krijg want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. ben zo bezorgt. ze rilt helemaal en krijgt stuipen is heel sloom en haast niet wakker te krijgen, en als de paracetamol gaat werken knapt ze helemaal op... tot hij uitgeraakt werkt dan wil ze slapen en is ze weer zo duf als een doodgeslagen konijn...

ze zeiden dat als ze een hersenvliesontsteking heeft, ze ook MET paracetamol zo duf moet zijn en dat is ze niet...

ik weet het niet meer maar ik maak mezelf gek door dit nog langer aan te kijken. ik heb vannacht even rust en morgen bel ik alles af en ga ik weer lekker met haar knuffelen. eventjes slapen!

en over dat "niet breed hebben" als je steeds naar huis gestuurd word en zo'n botte arts aan de lijn krijgt kun je wel weer in de auto stappen maar je weet zeker dat ze je weer naar huis sturen, want ze is zo duf, je stopt er een paracetamol in, en als je bij het ziekenhuis aankomt is die gaan werken en is ze weer hartstikke alert... ik heb geen rode cent meer en de auto starten terwijl je weet dat het niets uithaald heeft geen zin, ik heb de ballen niet om zo'n grote waffel te hebben in het ziekenhuis, zo zit ik niet in elkaar. mijn moeder wel dus daarom is ze mee gegaan.

dus vat het niet verkeerd op dat ik niet wil hoor ik wil wel en als het helpt ga ik zeker 1 keer te veel dan te weinig. maar dit had gewoon echt geen zin...

nou ik duik mn bed in hopen dat het morgen beter gaat met haar.

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jeetje maar 41.3 bij een keelontsteking, ik snap niet dat ze er verder niks aan doen!

Drinkt ze trouwens wel genoeg, en heeft ze plasluiers?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    een baby kan inderdaad best veel hebben qua koorts, gewoon wel goed in de gaten houden zorgen dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Het is gewoon wel een goed teken dat ze opknapt van een paracetamol, om de hoeveel uur geef je haar 1?

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind dit niet normaal, ik had het hele ziekenhuis op stelten gezet. En al zeker mijn kind niet bij oma laten slapen. Kom op zeg. Ga je kind halen en ermee naar het ziekenhuis. Mijn kind gaat voor alles, al moet ik lopend met haar naar het ziekenhuis, dat maakte me niet uit. 41 graden koorts is nooit goed, bij babies niet en bij volwassenen niet. Dat je kunt gaan slapen terwijl je kind ziek is. Nou ja zeg. Sorry dat ik zo bot ben, maar heb wel wat meegemaakt mbt babies en koorts.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Krokus doe even normaal zeg, wat is dat nou weer voor een reactie?! Het is al zwaar genoeg, moet jij haar dan nog de grond in gaan duwen op deze manier?! Een beetje respect kan geen kwaad lijkt me!

Vrouwpoohbeer, ik begrijp je heel goed.. tank bij zodat je morgen weer voor 100% ertegen kan ! Heel veel succes!

7. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ik snap ook heel goed dat je het nodig hebt om even bij te tanken...zeker met pfeifer...aan een wandelende zombie(niet verkeerd bedoelt) heeft je dochtertje ook niks als ze ziek is...en ik ga dr vanuit dat ze bij je moeder in goede handen is...

goed trouwens dat ze ook mee is gegaan naar het ziekenhuis...wel fijn iemand achter de hand als je zelf niet zo in elkaar zit....

hoop dat het morgen weer een beetje beter met jou en je meissie gaat...succes...

8. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden heeft ook twee dagen elke keer 42 graden gehad.
    Was toen ie 8 maanden was.
    Het is echt vanzelf weer over gegaan.
    Genoeg te drinken geven.
    Luchtige kleertjes aan en goed in de gaten houden.
    Rillingen had Jayden ook komt idd door de koorts.
    En zijn hartje ging toen wel erg snel door de koorts.
    Het is bij baby's namelijk ook niet zo erg als bij volwassenen en oudere kinderen.
    Nou hoop dat ze snel beter word.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

he gatsie ik begrijp dat je je zorgen maakt, sterkte gewenst

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik irriteer me er wel aan dat je het over je benzinekosten hebt.
    Als jou kind naar de intensive care zou moeten in een grote stad ver bij jou vandaan, zou je dan ook niet elke dag gaan?
    ik ken veel mensen die die elke dag deden, waaronder ik zelf. elke dag 3,5 uur onderweg.
    en daarvoor lag ik hoogzwanger opgenomen in utrecht en kwam mijn man elke dag, hij moest dan 5 uren per dag daarvoor rijden
    en ja dat kost een hoop geld, maar je hebt geen keus toch?!?!
    en jij moet gewoon even een paar keer naar een streekziekenhuis en je klaagt nog! Bah.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bah wat vervelend voor je kindje
    het is echt naar om ze zo ziek te zien en niets te kunnen doen

als het zo blijft gewoon nog een keer gaan en idd eisen dat ze nu goed gaan zoeken!

en ik snap krokes der reactie best wel
    ik zou mijn doodzieke kind ook niet bij een ander laten slapen
    \wat ik wel zo doen ik dan samen met me kind bij oma slapen zodat je wel kan slapen maar toch ook bij je kindje ben als hij-zij je nodig heb!

heel erg veel succes met je kindje en ik hoop dat ze snel op knapt!

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    :oops: ik geloof dit hele verhaal niet :)
    Want als je kindje zo doodziek is zoals ze beschrijft ga jij je niet druk maken om geld! Wij hebben het ook niet breed hoor en onze kleine heeft ruim een week in het zhuis gelegen en heb geen seconde aan geld gedacht. Ik heb zelfs onbetaald verlof genomen terwijl we ons dat eigenlijk niet konden permiteren :confused:.....en zie nu 5 maanden verder....we hebben het overleefd :rolleyes:

Mocht het hele gebeuren wel waar zijn dan hoop ik voor het kleine meisje dat ze snel weer beter is! En dat topicstarter eens informeert bij de gemeente wat voor belachelijke subsidies je kunt krijgen! En dat kun je dan besteden aan je kindje! En als je het echt niet breed hebt...mss moet je helemaal overwegen je auto weg te doen? Hoef je je daar ook geen zorgen over te maken :)

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

wat voor belachelijke subsidies je kunt krijgen?
    Nou vertel.. wat zijn volgens jou de 'belachelijke subsidies'?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik herken me helaas wel in het verhaal van Sjudith... heb er ook een beetje moeite mee... Hoe dan ook.. ik wens je kindje veel beterschap en jou veel sterkte.

15. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hey hoe gaat het nu met je dochter en met jou...beetje bij getankt???

hoop dat het weer wat beter gaat....!!!

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou sorry maar hier valt me mond van open. En moet ook eerlijk zijn dat ik het ook niet meer geloof. ook naar aanleiden van je ander topics ene als je kind zo ziek is dan houden ze het wel daar. en anders had ik al bij een ander ziekenhuis gestaan.

Want hoe kan je je zieke kindje bij je moeder achter laten als je helemaal niet op goei voet met haar staat zoals je zelf schrijft. in eerder topic
    viewtopic.php?t=142504

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Inderdaad doordat topic trek ik het ook in twijfel! Daarom poste ik gister ook dat stukje van de keelontsteking!

Als je kindje echt zo ziek is als jij beschrijft, kan ik me gewoon niet voorstellen dat ze je naar huis hebben gestuurd! En al helemaal zonder advies e.d.!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, blijkbaar hebben we hier een hoop verpleegkundigen en artsen in ons midden... die het allemaal beter weten dan vrouwpoohbeer en de artsen die haar kindje gezien hebben.

Ik ben zelf geen verpleegkundige, mijn moeder wel en die weet me te vertellen dat kindjes echt veel kunnen hebben. Dat idd hoge koorts toch kan betekenen thuis uitzieken, als paracetamol helpt om helder te blijven. En ondertussen kan ik me dan levendig voorstellen dat als je zelf geen medische achtergrond hebt en je de moeder van zo'n ontzetend ziek kleintje bent, je je helemaal op loopt te vreten.
    Meiden, vrouwpoohbeer heeft zelf pheiffer, dus die is zelf al doodop. Als je dit er dan overheen krijgt, reageer je op gevoel en niet op verstand. Dan zijn jullie reacties op z'n zachtst gezegd niet erg opbouwend. Hou er dus mee op: als je het niet gelooft, blijf hier dan weg en reageer niet.
    Ik snap wel dat ze Romy bij haar moeder heeft gebracht en zelf naar huis is gegaan: ik zou dat ook zo gedaan hebben, omdat als je zelf op de achtergrond aanwezig blijft, het helemaal niet gaat werken om iemand anders voor je kindje te laten zorgen: ik zou dan zelf ook voortdurend toch naar mijn kindje rennen, (en dus al met al helemaal niet uitrusten).

@Vrouwpoohbeer: hoe is het inmiddels? Vanochtend in alle vroegte je moeder gebeld? ;) En zelf een beetje bjgekomen? Soms kan 1 nacht een wereld van verschil betekenen, dus hopelijk hebben zowel jij als Romy goed bij kunnen tanken vannacht!

19. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Rozemarijke =D>

Ik heb al 10 keer een berichtje proberen te schrijven met alles wat jij er in heb gezet...maar kon het niet verwoorden...maar ben het zo met je eens.... :D

20. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nou ik ben dan wel geen arts, maar als je kind 41.3 graden koorts heeft EN niks binnen kan houden, volgens mij sturen ze je dan niet zomaar naar huis! :rolleyes:

Deel Deze Pagina