heel erg ziek, maak me zo'n zorgen :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou wat een rare reacties over niet geloven zeg. Beetje respect voor je medemens kan toch geen kwaad?

@ts: hoe is het nu met je kleintje en trek je het zelf nog een beetje? Een ziek kleintje kan heel stressvol en vermoeiend zijn, sterkte!

Mijn zoontje is heel vaak ziek geweest in zijn eerste levensjaar. Meerdere keren zijn we bij de ha post of in het ziekenhuis geweest. 3 keer doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Altijd had hij hoge koorts, hoger dan 41 en op 1 keer na (toen waren ze bang voor uitdroging omdat hij niks binnen hield) mocht hij altijd weer mee naar huis. De dokters gaven telkens weer opnieuw aan dat hoge koorts bij zulke kleintjes niet erg hoeft te zijn. Heb ook een keer meegemaakt dat hij in de nacht 42 graden koorts had en dag erna was hij weer helemaal beter.
    Ik kan me goed voorstellen dat ze twijfelde wel of niet naar het ziekenhuis te gaan hoor. Ik heb ook wel eens getwijfeld, als je toch elke keer weer naar huis wordt gestuurd, voel je op een gegeven echt een zeur. Ze is toch gewoon heengegaan? Beetje rare reacties hoor.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Esthertje: als je dan geen arts bent, trek dan alsjeblieft geen medische conclusies... Ik weet dat er een hoop artsen zijn die ontzettend de balen hebben van moeders als jij (en al die andere meiden die het zelf allemaal beter weten), omdat jullie de moeders zijn die altijd en eeuwig de adviezen van artsen in twijfel trekken...
    Je mag best kritisch zijn, en als je niet vertrouwt wat een arts je vertelt, is het altijd goed om zo'n arts het hemd van het lijf te vragen, zodat hij je tot in de kleintste details uitlegt waarom hij/zij je een bepaald advies geeft, maar ga alsjeblieft niet zonder enige kennis van medische zaken en de situatie van Romy conclusies lopen trekken zeg!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    @estertje: heb het zelf 2 keer meegemaakt. Toen jesper 2 maand oud was en toen hij 10 maand oud was. De eerste keer vonden ze hem te jong en moest hij een nacht blijven. De tweede keer was hij 10 maanden, had hij 41.8 graden, hield hij niks binnen en mocht toch mee naar huis. Het enige wat we moesten doen was drinken blijven aanbieden en in de gaten houden dat hij geen uitdrogingsverschijnselen zou krijgen.

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Rozemarijke , Misschien komt het inderdaad omdat er bij Youri een paar keer een verkeerde diagnose is gesteld, dat ik snel iets in twijfel trek bij een arts!

Maar je heb gelijk, ik kan het vanaf hier niet beoordelen!

5. raspberry

@Esthertje: fijn, je reactie! :) Ik denk namelijk dat vrouwpoohbeer zich zo al wel genoeg zorgen maakt, ;)

Maar ik kan me voorstellen hoor, dat als je een paar keer een verkeerde diagnose hebt gehad, dat je dan dus weer reageert van: Ik laat me niet wegsturen en nu gaat er dit gebeuren... Lijkt me echt heel erg vervelend. Daarom ook dat ik zeg: als je het niet vertrouwt, altijd de arts het hemd van het lijf vragen: als jij namelijk vragen stelt, moet hij zijn diagnose beargumenteren en dat helpt iig om te voorkomen dat een arts de makkelijke weg kiest en jou gemakkelijk als overbezorgde moeder afdoet ... ;) 't zijn tenslotte ook maar mensen, :)

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik ben bijgetankt en schrik enorm van de reacties.

ik ben een moeder van 20 die enorm aan het ontdekken is. Romy was niet geplant en ik probeer alles op alles te zetten om haar het beste te geven.

Dat IK geen goede band met mijn moeder heeft betekend niet dat mijn moeder niet goed voor haar is!!! mijn moeder is verpleegkundige met haar eigen thuiszorg bedrijf en woont in het dorp naast me 2 sec rijden van me af. mijn kind is daar in betere handen dan bij mij. onze ruzies gaan puur om het feit hoe je je kind opvoed. ze mag bijv geen armbandje om omdat ze dat gevaarlijk vind. ze wil niet eerder dan 6 maanden beginnen met fruithap terwijl ik bij 4 maanden begon. het is PUUR veiligheid. en dat heeft hier NIETS mee te maken.

Mijn kind heeft er niets aan als ikzometeen zo moe ben dat ik het niet meer op kan brengen om goed voor mn kindje te zorgen.

ik WIL wel heen en weer rijden maar dat GAAT zo moeilijk zonder benzine! wat moet ik dan? 20 keer voor nop heen en weer rijden en als het ECHT zorg nodig heeft ineens met de bus gaan? of nee op de fiets! veel beter joh 20 km fietsen, denk dat ik er dan wel op tijd ben. geloof niet dat jullie doorhebben hoe sommige mensen het financieel hebben. ik KAN eigenlijk geen auto permiteren en die staat er alleen voor noodgevallen OMDAT ik een kind heb en deze zomaar ineens zorg nodig heb. ik ben in 1 dag 2 keer voor nop naar het ziekenhuis gegaan gewoon omdat ik nog nooit zo'n ziek kind in mn armen heb gehad. het is mn eigen vlees en bloed en ik voel me dan zo vreselijk machteloos dat ik er niets aan kan doen en als dan de 1e arts zegt dat ze een keelontsteking heeft, de 2e arts zegt dat ik toch even moet wachten met de kuur omdat het niet zo heel erg is en de 3e arts zegt tegen mij dat ik die kuur helemaal niet moet geven omdat het vanzelf overgaat en het niet zo ernstig is, ik ook nog een verpleegkundige aan mn zijde heb die haar eigen mening heeft dan word IK als 20-jarige moeder overdonderd met zoveel verschillende informatie dat ik het niet meer weet!

ik heb haar vanmorgen vroeg opgehaald bij mijn moeder en ze is gelukkig erg opgeknapt.

en even voor de duidelijkheid:

IK ZIT HIER OM INFORMATIE TE VRAGEN, NIET OM DE GROND INGESTAMPT TE WORDEN!!

dat jullie het nou allemaal zo goed voor elkaar hebben betekend niet dat ik dat ook heb. ik had ook abortus kunnen doen en vrolijk verder huppelen alsof er niets gebeurt is maar ik zie de consequentie van mijn actie in en ik zorg dat dit kindje niets ontbreekt aan liefde en zorg. offer alles op om voor haar het beste te krijgen en soms weet ik het gewoon niet.

en voor de mensen die wel gewoon normaal kunnen reageren, bedankt voor de reacties! hoop dat ze zo blijft. ze zit nu op nog op de 39 maar hoop dat het snel nog verder daalt!

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ja zoals jij het nu beschrijft had ik het nog niet bekeken, dus inderdaad te snel een conclusie getrokken ;) En inderdaad, ik zou het zelf ook niet leuk gevonden hebben als ik een topic had geopend, en die in twijfel werd genomen!

Vrouwpoohbeer, sorry van mijn reactie net, en tuurlijk hoop ik ook dat je kindje snel op knapt!

8. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    dank je wel. het is gewoon erg moeilijk soms. ik heb vannacht ook niet echt goed kunnen slapen, werd van elk wissewasje wakker en dacht dat dat romy was en toen bedacht ik me dat ze er helemaal niet was. dus ben haar in alle vroegte gewoon weze ophalen. ben naast haar bedje gaan zitten met een boek tot ze wakker werd (zelf ook nog in slaap gevallen haha) en toen heb ik haar meegenomen. nu ligt ze hier lekker te slapen en ik ga zo even haar fruithapje maken voor als ze wakker word.

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nou zie je dan doe je het toch heel goed allemaal, je bent er voor je kind!

Maar jij bent 20 en moet nog een hoop leren, maar ik ben 31 en moet ook nog een hoop leren hoor! ;)

Leeftijd zegt helemaal niks of je wel of geen goede moeder bent! ;)

10. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    zo zit hier met de tranen in mn ogen..
    dat zij over benzine begon was dat voor iedereen de druppel,maar somigen hebben niet eens een auto,is dat dan helemaal onverantwoord??

ze is 20 jaar en staat er helemaal alleen voor,nou meid ik vind het knap,het moederschap is niet voor iedereen meteen weggelegt,en duurt soms even,en dat te bedenken dat je zelf ook nog ziek bent (PETJE AF..)

Knuf van mijn kant,en ben blij dat ze opknapt..

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Meid, ook een hele dikke knuffel van mijn kant! Ik vind dat je het harstikke goed doet. Je bent nog harstikke jong en vind het super dat je je verantwoordelijkheid durft te nemen. Ga zo door meid!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is zooooo makkelijk om mensen op internet te veroordelen en in een hokje te plaatsen. Je leest maar 1 fractie van iemands levensverhaal, en meteen wordt er wel even bepaald hoe iemand in elkaar zit en wat voor slechte moeder ze is.
    De beste stuurlui staan aan wal zou ik zeggen... Sorry maar ik vind het beneden alle peil om iemand die in de stress zit om een ziek kind, ook nog eens even verbaal af te maken.

Vrouwpoohbeer, sterkte met Romy en een dikke knuffel voor jou!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Gelukkig is Romy alweer wat opgeknapt... hopelijk knapt ze in de loop van de dag weer wat verder op :)

Hier ook een alleenstaande moeder, maar wel eentje die bij mijn moeder boven woont... ik weet zeker dat wanneer K. ooit zo ziek zal zijn ik direct beneden zal staan voor steun & advies van mijn moeder... denk ook niet dat dat altijd met leeftijd en/of alleenstaand te maken heeft,. Ik weet hoe je jezelf voelt, ben zelf ook nog maar 24, en het valt inderdaad écht niet altijd allemaal mee!

Dikke knuf van ons!

14. raspberry

He vrouwpoohbeer: super dat ze aan het opknappen is! Enneh, trek je niks aan van al die negatieve reacties hoor... er zijn in ieder geval meiden bij die mans (vrouws :)) genoeg zijn om hun reactie in te trekken: super! En voor de rest: lekker laten lullen, mensen die zo reageren zonder je omstandigheden in aanmerking te nemen, zijn niet bijzonder wijs.

Ik heb in ieder geval alle respect voor hoe je het doet. Echt zo goed van je dat je je kindje niet hebt laten weg halen en verantwoordelijkheid hebt genomen! Je zou ze de kost moeten geven die dan de makkelijke weg kiezen... heb jij niet gedaan, dus petje af! En dan nog met je weinige financien, echt geweldig dat je zulke offers hebt gebracht (en nog steeds brengt). Dat zijn de echte goede moeders, :)
    Vind het ook heel wijs van je dat je Romy naar je moeder hebt gebracht... leuk is anders, maar je doet wat het beste is voor je kindje en niet perse waar jij je het beste bij voelt. En ook dat vind ik iets wat goede moeders doen, :D Toppie!

15. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hier ook een dikke knuffel....sterkte....ben nu dan wel 30 en heb al veel geleerd,(leer nog iedere dag bij) maar met mn dochter was ik 19, borderline en alleen....en heb zo vaak moeten horen wat voorn slechte moeder ik was omdat ik mn dochter bij mn moeder achter liet om te voorkomen dat ik zelf opgenomen zou worden...want ik moest er voor mn dochter zijn...iedereen heeft altijd zo lekker makkelijk praten!!

Ik vind het heel knap van je en wel heel goed dat je Romy bij je moeder heb gebracht...tis niet niks om toe tegeven dat je het even niet meer trekt...en dan nog een kindje wat ziek is...petje af hoor....laat de mensen die het niet snappen lekker lullen en trek je dr niet al te veel van aan...JIJ weet dat je het goed heb gedaan voor JOU dochter...dat is het belangrijkste...!!!

zorg maar goed voor dr....je doet het prima!!!

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Even terduidelijk heid

het kwam bij mijn vandaan dat ik niet snap dat je je kind naar je moeder bracht en dat is alleen maar omdat ik je eerder berichten had gelezen.

en niet omdat ik het stom van iemand vindt om ze kindje naar je ouders te brengen omdat je ven moet bij tanken want dat vindt ik juist alleen maar knap. der zijn juist weinig mensen die het doen en die er aan toe durfen te geven dat ze het op dat moment om wat voor reden niet reden.

En ik hoop dat je meisje snel beter wordt. het maakte het voor mijn alleen maar twijfel achtig om je eerder geopende topics

17. raspberry

@binnabinna: maar dan is het toch niet meer dan logisch om eerst te VRAGEN waarom ze het zo doet, in plaats van iemand direct af te branden? Eerst goed iemands beweegredenen weten, voordat je gaat oordelen...

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rozemarijke, Bina brand niet gelijk iemand af...het klinkt ook vreemd als je geen goede relatie met je moeder hebt je daar wel je kindje heen brengt?

En even over mijn eerdere reactie...mijn nekharen gaan werkelijk overeind staan van iemand die, ja zeurt, over benzinekosten terwijl je kind zo ziek is! Sorry maar dat vind ik ziek! Of je nu 20 en alleenstaand bent of niet!

19. raspberry

@sjudith... dan hoop ik maar dat als jij eens in moeilijkheden komt, mensen jou niet beoordelen zoals jij hen beoordeelt...
    Als je geen geld meer hebt en de tank is leeg, wordt het lastig rijden met je auto he? Of heb jij een auto die op water rijdt?
    Enneh, de relatie die je zelf met je moeder hebt, zegt toch niks over de relatie (en de goede zorg) die je moeder met je kind kan hebben?

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @rozemerijkje ik brand haar niet af. alleen als ik dan lees dat je het niet eens bent met hoe je moeder met jou kindje om gaat zoals een dekbedovertrekje en zo. nou dan snap ik niet dat jij je dood zieke kindje der wel heen durft te brengen.

en zoals sjudit schrijft ik zou er alles aan doen. al moet ik 10 keer op een neer. dan maar een week soep eten of water en brood. maar alles voor me kind. en ander zou ik naar een ander ziekenhuis

Deel Deze Pagina