heel erg ziek, maak me zo'n zorgen :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rozemarijke, ik kan zeer goed mee praten over geen geld hebben...nu oordeel je zelf dus ook ;)

En als ik GEEN goede band heb met mijn moeder dan zou ik ook de zorg van mijn kind niet aan haar over laten simpelweg om het feit dat ik haar niet eens zou bellen maar eerder iemand waar je wel een goede band mee hebt!

Just my 2 cents :rolleyes:

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ben het helemaal met jou eens judith.
    Ik kan er ook met mn kop niet bij dat je zeurt over bezinekosten en dat je je doodzieke kind bij je moeder achter laat.
    Een ziek kindje hoort bij zijn of haar moeder te zijn en niet bij oma.

@ Ts ik vind dat je leeftijd er geen drol mee te maken heeft, zelf ben ik maar 2 jaar ouder dan jij en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een doodzieke Tess naar oma te brengen hoor..en desnoods zou ik nog met een vliegtuig naar het ziekenhuis gaan als dat nodig is.
    Daarbij is mijn moeder ( net als ik) verpleegkundige en zelf wil zij Tess ook absoluut niet hebben als ze zo ziek is.Want een kind is het beste af bij vader of moeder.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@tess: dat vind ik een vrij kortzichtige conclusie: een kind is het beste af bij papa en mama... Dat kun je echt niet onder alle omstandigheden zeggen!

@Sjudith: als je dan zelf weet hoe moelijk het kan zijn met weinig geld, waarom oordeel je dan zo hard? Blijkbaar is het bij jullie nooit zo krap geweest als bij vrouwpoohbeer, anders had he toch echt wel anders gepraat, lijkt mij.

't is trouwens gemakkelijk praten als je zelf niet in de situatie zit...

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @rose tjeetje en maar op ons zeuren dat we te hart zijn maar niet nadenken met wat je zelf zegt. ik weet toevalig dat sjudit ook haast geen geld hebben en dat ze er heel hard voor werk en dat haar meisje een week in het ziekhuis heeft gelegen en dan doe je er alles voor hoor

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, daarom snap ik dus ook niet waarom ze dan wel zo hard oordeelt over een ander die weinig centen heeft! En ik oordeel dus wel hard over iedereen die hard oordeelt over een ander... dat dat maar even duidelijk is!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rozemarijke, met weinig geld kan een hoop :) en zeker je kindje naar het zhuis brengen :D

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dames, dames, wat gaat het weer lekker hier! blijf alsjeblieft ontopic en ga elkaar niet zitten veroordelen.

@ vrouwpoohbeer, fijn dat het beter gaat met je dochtertje, vanuit hier ook een dikke knuf en een pluim! je doet het hartstikke goed!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vraag me af wat jullie dan beter vinden;
    Een kindje bij mama die er OP DAT MOMENT niet zo goed voor kan zorgen,wegens ziekte of wat dan ook.(in dit geval Pfeiffer)
    OF het kindje een nachtje bij oma, die dan ook nog een verpleegdiploma heeft, waar je weliswaar niet altijd mee overeen komt (zoals iedereen wel eens met z'n ouders heeft), maar waarvan je weet dat ze wél goed zijn voor het kindje, en er optimaal voor kunnen zorgen!
    Zodat je zelf ook even bij kunt tanken en de volgende dag weer een optimale mama kunt zijn!

Verder;

Vrouwpoohbeer; fijn dat het weer wat beter gaat met Romy!
    Bterschap nog!

9. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    ik begrijp niet waar heel veel naartoe willen,maar ik ben het ook wel eens niet eens met mn moeder of ben ook wel eens kwaad op haar,maar als ik zelf ziek zou zijn en mn kindje is er nog erger aan toe,en ik zou daar eventjes niet voor kunnen zorgen,waarom dan niet naar je moeder,omdat zij eens een topic heeft geopend omdat ze even kwaad op haar moeder was of het niet met haar eens was,en even haar ei kwijt moest..
    we kunnen het allemaal erg ver gaan zoeken,maar oordelen over dat iemand dus niet goed voor haar zieke kind zorgt..gaat MIJ boven mn pet..

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Meid ik ga niet alles lezen want ik krijg het idee dat dit geen waarde toevoegd aan mijn reactie ;)

Kylian was 4 maanden toen mij hetzelfde overkwam en ik was allang geen geen 20 meer (helaas :D ), mijn huisarts adviseerde mij zelfs om geen paracetamol meer te geven omdat koorts ook een functie heeft.
    De volgende dag zat ik met een mannetje met 41.2 graden en totaal apatisch bij de huisartsenpost.
    Gelukkig pakte die huisarts door, stuurde me naar de kinderarts en voordat ik het wist lag meneertje in het ziekenhuis met een infuus antibiotica in zijn hoofd.

Ik vind het jammer dat je geen arts bent tegen gekomen die wat strabante is geweest, al was het alleen maar om jou gerust te stellen.

Fijn dat je moeder een nachtje je kleine kon verzorgen zodat jij je rust even kon pakken en nu opgeladen de zorg van je kleine weer aan kunt.

En wat betreft het 20 zijn en niet goed met je moeder overweg kunnen, tja ik weet natuurlijk niet hoe andere dames toen waren maar ik kon toen ik 20 was ook niet zo goed met mijn moeder overweg :D , dat betekende niet dat ik niet van mijn moeder hield en dat mijn moeder niet van mij hield maar gewoon in een fase zaten waarin het even niet zo lekker ging.

Groetjes Anita

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Zullen we nu weer even met zijn alle on topic gaan?

12. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Ook goed: Ik vind dat je niet geschikt bent als moeder, als je kind ziek is en jij gaat er niet mee naar het ziekenhuis omdat je de benzinekosten te hoog vind. Zoals ik al zei: Desnoods KRUIP je erheen.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Vrouwpoohbeer, fijn dat het met Romy en met jou beter gaat! 39 is nog wel koorts maar dat kunnen kleine kindjes prima hebben. Ik hoop dat ze lekker wilt eten (dat geeft een mama - ook een van 20 - vertrouwen) ... PS: ik ben 36... en stel me ook 100 vragen per dag... wordt dus niet beter... :)
    Is het misschien een idee om een slotje te vragen? Als je nog tips / adviezen wilt krijgen over hoe om te gaan met een ziek kindje is het misschien wijsheid om een nieuw topic te starten ;)

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Jongens jongens, wat een triest gedoe hier, niveau is weer eens beneden peil.

@vrouwpoohbeer: ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met je kleine meid. Heel veel beterschap!

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Door meerdere wat snuggere forumgebruikers onder ons inmiddels een aantal malen gevraagd on topic te gaan. Dit is daarom ook de laatste waarschuwing.

@TS: hoe gaat het nu met de kleine? Sterkte!

Edit: aantal off-topic reacties verwijderd.

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    soep en water en brood? ja joh dat doe ik al! ik heb niet eens soep. ik eet avond bij mijn vrienden en vriendinnen als ik het zelf niet meer heb en overdag heb ik idd flesjes water in de koelkast en smeer brood, beleg heb ik wel genoeg. zo simpel is dat.

maar waar jij niet aan gedacht is, zijn de kuurtjes en medicijnen die je moet betalen uit eigen zak die de verzekering niet of maar deels vergoed omdat ik alleen een basisverzekering heb waar je ook niet aan denkt is dat sommige mensen te weinig bv geven waardoor ze (zoals ik) dus steeds die dure poedermelk voor haar kind moet kopen en wat dacht je van al het fruit wat ik koop omdat ik perse wil dat ze vers fruit krijgt (trouwens die potjes zijn even duur) en de kleding die ze elke maand moet hebben omdat ze eruit groeit (maatje 74 alweer) die krijg ik van mensen of koop ik bij 2e hands zaken. als de benzine op is is deze OP. en in mijn hoofd gaat er dan om:
    "jeetje ze hebben me nu al 2 keer met niets terug gestuurd, misschien is het echt niet zo erg en ben ik gewoon te overbezorgt omdat ik het nog niet meegemaakt heb, hun zijn de artsen. ik wacht het nog wel even af. ik heb er immers geen verstand van en zometeen wordt het wel erger en dan heb ik de benzine niet meer!" snap je?

ik heb pfeiffer en kom nu nog rond van een studiebeurs. krijg geen urgentie en woon boven een garage, slaap samen met mijn dochter op een kamertje van 2 bij 1,5. betaal 675 exclusief en jij zegt dan waarschijnlijk: ga dan ergens anders wonen waar het goedkoper kan. oja jij denkt dat iedereen zo gastvrij is en zin heeft in een jonge moeder met een huilende baby? dacht het niet, en ja zo denken ze allemaal, of je kind nou huilt of niet.

echt hoor, jij hebt misschien alle dingen die je nodig hebt en ziet dit als "normaal" ik niet. en hoe slecht de relatie met mijn moeder is, ze zorgt wel goed voor mijn meisje, ondanks dat er veel dingen zijn waar ik het niet mee eens ben is de zorg prima!

en er leven duizenden gezinnen op straat, denk je ook zo over hun?

denk even na voor je mensen zo beoordeeld.

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    even verder reageren:

met de kleine gaat het goed nu, ze blijft een beetje op 39 hangen ondanks dat ik gestopt ben met de paracetamol dus ik denk dat ze weer bijtrekt. Met mij gaat het ook beter, ik slaap met haar mee aangezien ze nu weer 2 uurtjes slaapt per keer en niet meer zo suf wakker wordt.

ben alleen wel heel erg geraakt door de reactie van chieffie... dit doet iemand heel erg pijn en ik weet niet waar jij verder aan leidt maar ik zou je onderzoeken want als jij iemand zo vreselijk hard kan raken is er iets niet goed daar in je bovenkamer.

Als jij zelf zo vreselijk moe bent als je al goed slaapt, dan ook nog 2 nachten NIET slaapt dan ben je gesloopt, je ziet bijna dubbel en je hoofd ontploft van de hoofdpijn. een huilend kind erbij en je hebt een complete burn out. denk daar maar eens overna.

moeders die hun kind mishandelen zijn vaak overstuur en overwerkt en doen dat uit onmacht, gewoon omdat ze het allemaal niet meer weten en niet meer aankunnen. Als die moeders hun kinderen op tijd bij iemand anders brengen, is er spontaan geen kindermishandeling meer. :) en ik ben 1 van die moeders die accepteerd dat IK het even niet meer kan, hoegraag ik het ook wil en hoeveel ik ook van haar hou.

Dus ja ik breng mijn meisje liever naar iemand waar ik niet goed mee kan opschieten maar die wel verstand van kinderen heeft en heel goed voor haar is. dan mijn beste vriendin die bij wijze van spreken nog nooit een baby in de handen gehad heeft maar waar ik goed mee kan opschieten.

ik doe dat namelijk voor mijn kind, niet voor mezelf. ik heb er alleen ook grote baat bij.

en ik wacht gewoon rustig af tot jij er helemaal doorheen zit. kijken hoe jij dat oplost. zou jij je kind zelf houden en het op een gegeven moment niet meer de zorg geven dat het nodig heeft omdat je het niet meer aankunt, of zou je haar afgeven aan iemand zodat ze even de zorg krijgt die ze verdient en die ze nodig heeft en jij ook kan bijtanken? zodat je daarna weer 110% voor je kindje er kan zijn!

ik twijffel aan een heeele hoop dingen, hoe dingen moeten, of ik niet te vroeg of te laat met dingen begin. of het niet slecht of gevaarlijk voor haar is, enz enz enz. maar als er 1 ding is waar ik AB-SO-LUUT niet aan twijffel is het wel of ik een goede moeder ben. want ik weet ZEKER dat ik een goede moeder ben. :D

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    vrouwpoohbeer, ik begrijp dat jij het gevoel hebt je te moeten verdedigen maar dit is niet zo, meis je doet alles wat je kunt, en meer, ik vindt het erg verstandig dat jij er voor gekozen hebt om je dochter bij je moeder onder te brengen voordat er ongelukken gebeuren.

Ik zelf ben niet in de positie om me voor te stellen hoe het zou zijn om geen benzine in de auto te hebben, maar het is voor een buitenstaander erg makkelijk om te oordelen en te veroordelen, voor de meesten is het "normaal" een volgetankte auto voor de deur te hebben staan, maar als je dit niet hebt, en er is een noodgeval dan is dit het grootste drama ooit, ik kan me dus goed voorstellen dat jij in jou geval er over na moet denken of het nu een noodgeval is of niet!

Ik begrijp dat jij zelf ook nog ziek bent, dan is het helemaal zwaar als je dan zo'n kind zo ziek hebt, ikzelf heb dit gelukkig nog niet mee gemaakt maar kan me voorstellen dat jij dan het even niet meer trekt!

Dus meis, vecht voor jezelf en je kindje en doe wat jij denkt wat het beste is voor jullie!!!

Hoop dat je kleine meid gauw weer opknapt!!!!

Jette

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Fijn om te lezen dat je meisje iets opknapt. En over die nare reacties moet je maar niet teveel nadenken. Je doet je best. Niet iedereen kan zich denk ik voorstellen dat sommige mensen niet altijd geld hebben voor benzine etc. Soms moet je nu eenmaal keuze's maken. En als er geen geld is dan houd het heel snel op. Zoals ik het lees doe je het heel goed als mama. Je red je met de middelen waarmee je je moet redden en volgens mij doe je het heel goed allemaal.

Liefs

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Offtopic, Chieffie wat een achterlijke reactie... dat ze niet geschikt is als moeder?! Omdat ze haar dochtertje een nachtje wegbrengt?! Omdat ze twijfelt om WEER naar het ziekenhuis gegaan nadat ze haar al 2 keer weggesturud hebben? Denk even na voro je wat zegt...

ONTOPIC: Fijn dat je meisje iets opknapt en zoals al meerdere boven me zeggen, je doet het heel goed hoor! Houdt ze nu wel wat eten binnen?

Deel Deze Pagina