verhuizen naar een andere kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    omdat ik nu 30 weken zwanger ben van baby 2 moet mijn dochter helaas verhuizenn aar een andere kamer. eigenlijk heel sneu, maar het kan ivm ruimtegebrek niet anders. mijn vraag is hoe hebben jullie dit gedaan? kan ik haar t beste voor het eerst met het middagslaapje of voor de nacht op haar nieuwe kamer leggen? iemand nog andere tips om haar snel te laten wennen?

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik zou haar voor een middagslaapje daar het eerst te slapen leggen. En dan alle dingen mee: beddegoed, knuffels etc. Dan de nachten nog even bij jou. Laat haar overdag heel even spelen in het bedje. Niet dat ze het gaat zien als box, maar zodat ze went aan de omgeving vanuit die invalshoek. In het begin zal ze wat slechter slapen, maar na een week zal het beter gaan.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ga je dat nieuwe kamertje ook opknappen? Dan zou je samen met haar kleurtjes/behang/spulletjes uit kunnen zoeken... Zoniet: een leuke poster samen met haar uitzoeken voor boven haar bed, die samen ophangen, enz. Het helemaal haar plekje maken met een mooie dekbedovertrek, haar knuffels daarheen verhuizen en steeds benoemen dat zo'n grote meid nu haar eigen grote plekje krijgt. Dan wordt het erg stoer dat ze een ander plekje krijgt en zal ze waarschijnlijk gemakkelijk de overgang maken, :)

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    vergeten te melden, mijn dochter is 16 maand. ik wil het vanavond voor t eerst proberen. heb samen met haar de kamer versiert en opgeknapt en steeds benoemd dat dat haar nieuwe kamer word, ben heel benieuwd.
    spelen in bed (ook niet in de box btw) heeft ze nog nooit gedaan, ik geloof niet dat dat zou werken haha. wakker =huilen= direct eruit haha.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan moet het vast wel goed komen, :)
    Kan best zijn dat ze 's nachts nog even wakker wordt en huilt, maar gewoon troosten en vooral wel daar laten slapen. Ga je haar op dat moment namelijk toch ergens anders leggen, dan geef je haar de onderliggende boodschap dat haar nieuwe bed eng is, en dan zou je wel eens drama's kunnen gaan krijgen, (hoeft niet, maar die kans is er wel).
    Succes!

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    nou tis geweldig gegaan. geen kik gegeven. ze doet net of ze er altijd al heeft geslapen. wat kan je je van te voren druk maken om iets he? kleine kindjes kunnen echt meer hebben dan je denkt.

Deel Deze Pagina