Erge bekkenpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Olifantje, Aug 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hey meiden..

Ik werk 24 uur p/w als magazijnmedewerker op dinsdag, woensdag en donderdag. Het is staand werk 8 uur per dag..
    Afgelopen woensdag kreeg ik ontzettend veel last van lage rugpijn aan de rechterkant. Die avond kon ik bijna niet meer opstaan als ik op de bank zat. :(
    Volgende dag(donderdag) begon het al meteen 's ochtends met de rugpijn, verschrikkelijk! :( Die nacht ook vaak huilend wakker geworden van de pijn en maar een paracetamol genomen.

Gisterenochtend moest ik naar de verloskundige en heb ik meteen verteld dat ik verschrikkelijk veel rugpijn heb en toen heeft ze me doorgestuurd naar de fysiotherapeut en daar heb ik ook meteen heen gebeld. Ik kan maandag langskomen..

Inmiddels doet het nog steeds verschrikkelijk veel pijn. :( Het doet zoveel pijn dat ik vaak ook lig te huilen. Net de hond uitgelaten voor 20 minuten en het doet zooo'n pijn. :(
    Ik kan toch nooit op deze manier gaan werken dinsdag als ik niet eens de hond kan uitlaten?! Zelfs als ik diep inadem krijg ik continue een pijnscheut. :(:x

2. Steluta

Steluta Actief lid

Jun 25, 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat kan je beter niet doen, als je dan gewoon gaat werken wordt het er waarschijnlijk nog erger van.
    Als het niet gaat, gewoon ziekmelden. Is niet leuk maar als je nu doorgaat en het daardoor erger wordt hebben ze ook niks aan je.
    Ik heb het ook gehad, tijdens werk ineens enorme pijnscheuten, die avond nog veel erger: haast niet overeind kunnen komen, strompelen ipv lopen, trap haast niet op of af kunnen. Was nog niet over maandags, die week dus thuisgebleven van werk, week later weer 12 uur gewerkt en daarna een hele tijd 18 uur ipv normale 24. Dat ging een hele tijd goed maar nu is het helaas weer erger geworden en kan ik nog maar 9 uur per week. Doe ik te veel dan heb ik gelijk een paar dagen fikse pijn.
    Probeer naar je lichaam te luisteren, blijven doorgaan met veel pijn is niet verstandig!

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Goed dat je naar de fysio gaat! als je regelmatig naar een goede bekkenfysio gaat kan dat een hoop schelen!

Bij mij proberen we nu ook erger te voorkomen en voordat ik heenging was t erger als nu., nu ga ik elke week heen en massert en beweegt ze alles en wat ze doet, doet ze.. het werkt!

Ik merk dat dit een hoop scheelt en weet van de vorige keer hoeveel pijn het kan doen, dus neem idd je rust en luister naar je lijf!! het kan anders alleen maar erger worden..

neem gerust die paracetemol een paar keer per dag, dat kan echt geen kwaad.. en hopelijk kan de fysio iets voor je doen.

Sterkte ermee

4. Me81

Me81 Bekend lid

May 9, 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gevaar in bekkenpijn is dat als je gaat doorduwen, en doorlopen je straks veel meer tijd nodig hebt om te herstellen.
    Ik heb met heel goed resultaat bij een mensendieck therapeut gelopen. En door idd rustig aan te doen en mijn oefeningen te doen ben ik grotendeels pijnvrij.
    Als je je banden overbelast dan heeft dat ook op de lange termijn wel gevolgen.
    Goed op je lijf passen, pijn is een signaal dat er iet NIET goed gaat.

5. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    je moet met bekkenpijn blijven bewegen. Wil niet zeggen dat je moet gaan werken.
    tip : ga een paar keer per dag liggen in bed/bank! zo verlicht je de pijn en kan je er weer even tegen. En pak zeker paracetamol.

Ik heb ook bekkenpijn en bij mij helpt het ontzettend goed en ga ook naar een bekkentherapeut!
    Ik heb mij tot nu toe al 3 weken ziek gemeld, komen er zowiezo nog 2 achter! Moet wel zeggen dat ik nog een dochter van 13 maanden en die moet toch verzorgd worden...

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    #6 PamPapilio, Aug 28, 2011
    Last edited: Aug 28, 2011
    Verkeerde topic gereageerd.. sorry :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat irritant he die bekkenpijn! Ik heb beide zwangerschappen ook erg veel klachten gehad en heb zelfs gebruik moeten maken van een rolstoel op het eind.
    Beide keren bekkenfysio gedaan, heeft goed geholpen! Tweede zwangerschao met 30 weken gestopt met werken oa om die reden.

Wees voorzichtig want als je nu forceert betaal je na de bevalling de rekening! Ik ben heel voorzichtig geweest en heb nu nergens meer last van, en mijn zoontje is bijna 4 weken.

Overleg met je baas en je fysio wat het beste is, maar fulltime het werk doen wat je beschrijft zou ik (tijdelijk) even laten.

8. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik ben rond dezelfde termijn als dat jij nu bent 100% afgekeurd ( voor de duur v/d zwangerschap)
    Ook omdat ik al 2 zwangerschappen met b.i. achter de rug heb.
    Nu begon het rond 20 weken en ze vonden het niet verantwoord om nog langer door te werken
    De vorige zwangerschap ben ik wel doorgegaan met alles en daar heb ik nog bijna een half jaar last van gehad

Dus luister naar je lichaam anders duurt het herstellen veel langer

Succes !!

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Thanks voor de reacties meiden. :)

Afgelopen maandag bij de fysiotherapeut geweest en ze heeft eerst een vragenlijst met mij doorgenomen en daar kwam wel uit dat het redelijk overeen komt met bekkenklachten.
    Toen heeft ze me onderzocht en toen bleek dat mijn pijn veel hoger zat, in de buurt van mijn nieren. :(
    Toen heeft ze er een andere collega bijgehaald (C. Röst erg bekend met bekkentherapie) en die heeft me toen ook bekeken en dacht ook aan de nieren.

Toen hebben ze me doorverwezen naar de huisarts en daar ben ik gisterenmiddag geweest. Daar moest ik eerst een plasje inleveren en er zaten een paar ontstekingswaarden in maar die waren te verwaarlozen.
    Hij heeft naar mijn buik en rug gekeken en denkt aan spierverrekking in de buurt van de ribben.
    Dit zou 5-7 dagen duren. Vandaag zit ik op dag 7 en vandaag heb ik er weer veel meer last van dan gisteren. :x Erg pijnlijk!
    Ik wist niet dat je hier zoveel last van kon hebben. :( De huisarts adviseerde me om de komende 2-3 dagen nog wel thuis te blijven aangezien ik best zwaar werk heb.
    Als het volgende week nog niet over is moet ik teruggaan.. Ik ben benieuwd. ;)

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Als de pijn echt in je flanken zit en vrij diep van binnen dan zou ik je VK bellen!

Hier had ik toen nierpijn (bleek achteraf) en kwam er uit de standaard blaasontstekingtest eigenlijk niets.
    In het ziekenhuis is toen mijn catetherurine onderzocht (dan sluiten ze eventuele bacterieen van buitenaf uit en is t onderzoek betrouwbaarder) en daaruit bleek t toen wel een blaasontsteking te zijn!

Ik had dus ook alleen nierpijn en op een gegeven moment zo erg dat ik niet normaal kon zitten/liggen/staan niks!

Heb toen AB gekregen en moest 2 paracetemol 3 keer daags (meer mag helaas niet he) en dat hielp eigenlijk vrij snel! :)

Dus doordat mn vk me toen heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis kwam dit er pas uit (eerst gyn, toen echo, toen uroloog en uiteindelijk opgenomen)

Sterkte ermee! maar laat je vooral verder onderzoeken! vind een verrekt spiertje een raar verhaal als t erger wordt! :(

11. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    De pijn zit zeg maar aan mijn rechterkant vlak onder de ribben, tegen de ruggengraat aan.
    Huisarts adviseerde ook om een warme douchestraal op de plek te houden.
    Nou de rugpijn is dan zelfs pijnlijker dan dat ik rustig op de bank zit. ;)

Je verhaal lijkt wel heel erg op dat van mij en word er eerlijk gezegd een beetje bang van. :(
    Ik denk dat ik tot maandag ga wachten en als ik er dan nog steeds zoveel last van heb ga ik meteen naar het ziekenhuis. Als het dit weekend heviger word, ga ik gewoon bij mijn ouders in België meteen naar het ziekenhuis.

Gisteren had ik er eerlijk gezegd niet zoveel last van en dat zei de huisarts ook, dat je piekdagen hebt bij een verrekking en dat je op het einde veel minder last hebt. maar ik heb vandaag gewoon weer veel last. :( Zelfs gewoon rustig op de bank zitten doet pijn, terwijl ik niet beweeg. :( en dat terwijl ik net 3 uur geleden een paracetamol heb genomen, de pijn gaat er gewoon overheen..
    Liggen lukt hier idd ook niet. Dat is zelfs nog het pijnlijkste, vooral op mijn rug. :$

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Heeft je vk geen telefonisch spreekuur? dan zou ik haar even bellen dan! (morgen kan ook nog wel) zij kan dan helpen bepalen hoelang en of je wel moet wachten.. misschien vindt zij wel dat je meteen door moet! bang hoef je niet te zijn denk ik hoor.. alleen je ook niet laten afschepen nu! :) je mag best een beetje feller zijn ;) je doet t niet voor jezelf alleen! :)

en liever 20 keer teveel dan een keer te weinig toch?

13. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Inmiddels nog steeds last. :( Maar.. Ik heb toch sterk het idee dat het wel bekkenpijn is. Volgens mij trekt de pijn gewoon vanuit de binnenkant van mijn bekken naar boven toe.
    Als ik aan de buitenkant voel bij mijn bekken, kan ik niet echt een pijnplek vinden. Maar als ik me concentreer op de plek waar het pijn doet, lijkt het WEL bij de bekken vandaan te komen? :(
    Ook bij het traplopen hoor ik een klik in mijn heupen.

Als het een spierverrekking zou zijn, dan moest het sowieso vandaag al over zijn, maar het is dus nog steeds niet over en de huisarts zei dat ik moest terugkomen als ik nog pijn had.

Zouden jullie weer een afspraak maken met de huisarts? Of toch weer een afspraak bij de fysio omdat je toch wel denkt dat het de bekken zijn?

14. Steluta

Steluta Actief lid

Jun 25, 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je huisarts gezegd heeft dat je terug moest komen als het niet overging dan zou ik dat sowieso doen.. kan je afhankelijk van hoe dat verder gaat evt alsnog naar fysio.
    Bij mij doet t soms zeer aan de bovenkant van mijn bekken en gaan de rugspieren door de pijn/spanning ook vast zitten. Maar dat zit nog wel 10 cm onder mijn onderste ribben dus een stukje lager denk ik dan bij jou?

Share This Page