Hi meiden, Misschien dat jullie tips voor me hebben. Ik heb een dochtertje van 5 weken. Op zich gaat alles best wel goed tot dat ze een scheetje wil laten of moet poepen. Ze krijst alles bij elkaar, zo erg dat ze er gewoon hees van wordt. Ik heb al speciale flesvoeding voor moeizame ontlasting en deze maak ik aan met extra water. Ik heb een kipkep tegen de krampjes, masseer haar buikje maar niks lijkt te werken. De huisarts zegt dat het erbij hoort, maar als je haar hoort krijsen lijkt mij niet dat dat erbij hoort. Hebben jullie tips om dit wat minder pijnlijk te laten zijn?
Fietsen met de beentjes of haar in een warm bad zetten als ze last heeft misschien? Akelig hoor voor zo'n ukkie
Welk merk voeding gebruik je? Hier nutrilon omneo gehad maar deed volgens ons niet erg veel. Op advies huisarts overgestapt op hero comfort en wereld v verschil (ws door de johannesbroodpitmeel?) Enige houding die hier enigszins houdbaar was tijdens het krijssen op haar buik op mn onderarm...en rechtop tegen mama aan in draagzak/doek maakte dat ik soms wat kon doen, ff met dr kon lopen of dat ze eindelijk in slaap viel. Sterkte!!
We geven hero comfort welke we met extra water aanlengen. We zijn eerder deze week naar de huisartsenpost geweest omdat ze zo overstuur en aan het krijsen was dat ze erg kortademig werd. Nu hebben we lactulose gekregen. Hopelijk werkt dat, maar kan tot nu toe helaas niet zeggen dat dat het geval is. ...Hopelijk is mijn meisje snel van deze ellende af, want k vind het zo ontzettend zielig. En je bent zo machteloos...
Welk water gebruik je? Ik weet dat kraantjeswater in Nederland standaard is, maar mineraalwater kan vaak al heel wat helpen.
Hier werkte voornamelijk ook deze houdingen. Papa deed nog weleens fietsen, maar dat hielp soms wel en soms niet. Toen ik met de borstvoeding ben gestopt, na 3-4 weken, waren de krampjes hier ook weg.
Welke vit d gebruik je? Soms kan die op oliebasis ook helpen Of anders een scheutje olie door de voeding
Ik gebruikte vit de van davitamon en gewoon kraanwater. Heeft iemand van jullie ervaring met een osteopaat?
Je hebt idd vit d maar je hebt ze met en zonder olie Aquosum hebben wij toen gebruikt en toen ging poepen stuk beter. Je zou ook es barleduc water kunnen proberen
Osteopaat hielp hier niks, maar soms helpt het wel. Zou toch eens overwegen mineraalwater te gaan gebruiken. Maar dan natuurlijk wel een merk dat geschikt is voor babyvoeding.