Sinds vandaag ineens enorme pijn hoog in de rug. Daarbij heb ik het met vlagen benauwd. Ik heb t gevoel alsof de kleine scheef is gaan liggen en alle ruimte wegneemt. Wie herkent dit gevoel? En wat doen jullie eraan? Ik lig al bijna de hele dag plat, of op de zij, maar de pijn blijft aanhouden...
Zit de pijn tussen de schouderbladen? En als het echt pijn is, zou ik wel ff bellen.. beter dat de VK het weet! De klachten kunnen met bloeddruk te maken hebben namelijk!
Ga zo naar t ziekenhuis voor een extra controle. Ik heb bloeddruk verlagers, en een verleden met PE/HELPP. Hopelijk valt het allemaal mee!!
Toch weer t begin... Mocht na lang overleg toch naar huis. Maandag morgen weer melden in t ziekenhuis. Nu verplichte bedrust thuis. Ik had zo gehoopt dat t deze keer anders zou gaan.. Helaas. Probeer me maar aan de rust over te geven.
Wat balen meis!! wel goed dat je gegaan bent!! Hoop dat de rust je nu goed doet! Sterkte en hopelijk maandag goed nieuws!
Welke medicatie heb jij nu voor de hoge bloeddruk? Ik heb methyldopa. Ben begonnen met 3x 250 per dag, maar zit nu aan de 4x 500 mg. De bloeddruk blijft nu wel stabiel gelukkig (135/85) Hopelijk kan ik deze dosis even vast houden. Bij mijn zoon ging ik uiteindelijk naar 3x 1000 maar dat was echt de max. Dit heb ik na de bevalling nog wel een tijd moeten slikken voordat de bloeddruk weer normaal was (120/55) Ga je straks bv geven met de medicatie?
Ik heb ook methyldopa. Had eerst 3x250, maar had onwijs last van bijwerkingen waardoor ik naar 2x250 moest woensdag (mn bloeddruk was toen 130/90). Ik twijfel zelf een beetje of het genoeg is, want ik merk zelf wanneer mn bloeddruk te hoog wordt (word ik klam, niet lekker etc). Moet maandag weer controle, ben benieuwd! En anders maar weer terug naar de 3x250! Ik wil wel bv geven, maar ga maandag met de gyn overleggen wat wijsheid is. Weet wel dat het opgenomen wordt in de moedermelk, maar verder nog niet zo goed in verdiept. Heb ook pas de medicatie, omdat ze het steeds met ziekenhuisopnames konden reguleren, maar de schommelingen waren echt heel erg. Kon van 140/105 binnen 2 uur weer naar 100/60 gaan. Hoop dat je op deze dosis kan blijven! Heb jij trouwens veel last van bijwerkingen?
Met methyldopa mag je gewoon borstvoeding geven, zie Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding
Dopey, dat mag inderdaad, houd dan wel heel goed je dosis in de gaten. Mijn zoon werd heel sloom van de medicatie en kon niet meer zelfstandig drinken. 24 uur nadat we gestopt zijn met de moedermelk dronk hij uit zichzelf en was hij veel meer wakker. Ik word zelf ook erg moe van de medicatie, dus op zich is het logisch dat je het ook aan je kind doorgeeft.