Behoefte om alleen te zijn, eind zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thunder, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in de laatste weken van de zwangerschap en ik heb heel erg behoefte om alleen te zijn. Ik wil me het liefst de hele dag terugtrekken in bed en alleen op staan om af en toe wat te eten en te drinken. Mijn hoofd is dan leeg en dan trekken allerlei pijnklachten etc van de laatste loodjes weg doordat ik me kan ontspannen. Ik voel me heel snel gestresseerd of geërgerd op een of andere manier als er mensen om me heen zijn, zowel mijn eigen gezin als dat ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen en met mensen moet interacteren zo.

Hoort dit er bij?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zit nog niet op het einde van de zwangerschap maar heb wel gelezen dat je de laatste weken juist lekker thuis wilt blijven en nergens meer naartoe wilt gaan dus volgens mij hoort dat er wel echt bij.

Je moet je niet druk maken en gewoon lekker genieten van de rust, als je gewoon thuis wilt blijven dan moet je dat ook doen en je niet schuldig gaan voelen of zo.

3. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Heel herkenbaar. Niks voor mij eigenlijk maar ben het liefst gewoon thuis en kan er ook erg van genieten als een van de oma's mijn dochter een poosje meeneemt. Heerlijk alleen tutten.

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Het hoort bij de laatste fase van de zwangerschap. Ik had het ook heel erg. Gewoon aan toegeven wanneer het kan en lekker ontspannen.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Zo erg dat ik alleen wil zijn en in bed wil blijven heb ik niet echt (kan niet eens met 2 kinderen, waarvan er 1 naar school gebracht moet worden), maar ik herken wel dat ik een beetje op mezelf wil zijn.
    Ik heb geen behoefte aan afspraken voor volgende week, ik plan per dag, en kijk per dag waar ik zin in heb. Het geeft mij veel meer rust om een lege agenda te hebben.

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Als je je daar goed bij voelt en je niet de hele dag neerslachtig voelt kan het vast geen kwaad dat je je zo voelt. Maar toen ik het in eerste instantie las deed het me wel heel even denken aan een depressie.
    Maar jij weet hoe je je voelt en als je verder nog wel kan genieten van het leven en je blij voelt is er niks aan de hand toch? :)

7. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee depressieve gevoelens verder niet hoor! Ik kan me dan juist heerlijk voelen als ik alleen ben en er van genieten. Ik voel gewoon heel sterk die behoefte om met rust gelaten te worden.

8. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Heel erg herkenbaar. Ik loop ook naar het einde van mijn zwangerschap. En het liefste lig ik gewoon in bed en laat iedereen mij met rust. Heb ook met mijn vriend afgesproken om maar 1 afspraak per weekend te plannen, gewoon omdat ik geen behoefte heb aan iedereen om mij heen!!!
    Succes nog de laatste weken.

9. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Had ik bij mijn 1e de laatste weken ook. Ik had zelfs geen behoefte aan mensen die een kop koffie wilden komen drinken

10. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Heeeel erg herkenbaar!!

Toen ik rond de 38 weken was, in de week voor de bevalling, washet buiten ook 32+ graden... Zat alleen maar binnen op de bank series te kijken met de gordijnen dicht.

Ergens die week kwamen ook nog vrienden onverwachts gezellig een kopje koffie drinken. Ik kon ze wel wegkijken, vreselijk, laat me met rust!! Lol.

Denk dat ik dat nu wel weer ga krijgen maar dan ga ik lekker cocoonen met mijn zoontje, als mijn man naar zijn werk is... Even genieten nu we nog met zijn tweetjes zijn :)

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Lekker cocoonen. Ik had ook geen zin om mensen te zien, of om te praten. Gewoon lekker ik en mijn buik. Heerlijk alleen zijn. Genieten van de rust. Lekker aan toegeven hoor als je die behoefte hebt.

12. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    En iedereen denkt dat je een beetje loopt weg te kwijnen thuis.. Hahah hier nog 5 dagen tot geplande ks en vind het heerlijk om alleen te zijn en verveel me absoluut niet! Nou moet ik wel zeggen dat ik nog gewoon fantastisch slaap en dus pas iedere dag rond 11 uur pas wakker wordt :D (ik werk in de horeca dus misschien ligt het uitslapen daar aan ;) )

13. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het liefst wil ik helemaal alleen een weekendje weg, naar een hotel 3 dorpen verder of zo (natuurlijk niet te ver) zonder vriend. nog even de buikbaby en ik. Maar ik vind niet dat ik dat kan maken naar hem toe.

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk dat het iets dierlijks is.

Ik leek ook wel een kat die zichzelf wilde verstoppen aan het eind van m'n zwangerschap.
    Misschien betekent het iets? Dat je je er op voorbereidt omdat je baby daar behoefte aan heeft?

Deel Deze Pagina