Zoals de titel al zegt: Mijn wond na de knip tijdens de bevalling is gaan wijken! 2 dagen na de bevalling verloor ik al 2 hechtingen!! De uiteinden zijn mooi dicht volgens de vk.. Maar daar tussenin dus niet. Als ik zelf kijk, schrik ik me dood! Maar ik weet natuurlijk niet hoe het eruit hoor te zien. Het ziet er nu uit alsof ik 2 mutsen heb. En echt blij ben ik er niet mee. Pijn heb ik er niet aan en ik hou het goed schoon, maar zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad en waarbij het uiteindelijk toch echt goed is gekomen? Ik heb echt goede verhalen nodig, want ik zit mezelf best wel bang te maken. Groetjes!!
Eh ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken, maar het klinkt heftiger dan hoe het er bij mij uitzag. Mijn ervaring is dat ik nu een andere vorm heb daar De eerste keer geknipt en tweede keer op een andere plek gescheurd, en zijn beiden iets gaan wijken. Het positieve: Nu ziet het er stukken minder erg uit dan toen ik net bevallen was (ik heb er toen ook echt even een traantje om gelaten ) En ja, gelukkig zit het daar en niet in mn gezicht Maar helemaal niks ervan zien, nee helaas. Maar anders moest het opnieuw geknipt en gehecht worden, en daarvoor vind ik het nou niet erg genoeg. Ik kan ook gewoon sex hebben zonder er last van te hebben. Vond ik wel heel belangrijk.
Bij mij viel de hechting er ook heel snel uit waarna de wond ging wijken. Weet eigenlijk niet meer hoe het er uit zag, durfde ook niet echt te kijken toen! Heb toen veel in soda gezeten en steeds goed laten drogen. Bij mij was het met 6 weken in elk geval helemaal dicht. Sterkte! Komt vast weer goed!
Bij mij is hij aan de binnenkant helemaal open gesprongen (dus zeg maar vanaf de vagina een stuk van zo'n 5cm naar buiten toe), dus wat meer dan alleen wijken, en ook dat geneest echt prima; het duurt alleen lang omdat het echt van binnen uit moet genezen. Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb dus nog steeds een open wond, maar ik zie 'm steeds verder dicht gaan... beetje alsof hij dicht wordt geritst Geen zorgen over maken dus! Gewoon regelmatig spoelen met water en/of zitbadjes nemen en het in de gaten houden
Ik had hetzelfde als andrea.. Pas na 3 maanden was het echt helemaal dicht. heb veel in badebas badjes gezeten. Nu, na 6 maanden voel ik het nog trekken. Maar heb er verder geen last van. (ook niet tijdens seks...) Ik smeer (sinds het dicht is) wel met vitamine E creme... Succes!!
Bij mij hetzelfde als bij andrea85. Ik heb geen speciale badjes genomen maar wel heel veel gespoeld onder de douche en lange tijd onder de douche geplast. Het is van binnen uit genezen. Het duurde wat langer maar het is goed gekomen. Wel een wat groter litteken maar dat vind ik niet zo belangrijk. Houd het goed in de gaten dat het niet rood wordt, houdt het goed schoon en droog, laat het aan de lucht drogen...dus...met de billen bloot op bed gaan liggen ofzo Dan komt het vast goed, en als je twijfelt, laat het even controleren.
Hier ook net als mijn 3 voorgangers een open wond. Het is van binnenuit dichtgegroeid, na 9 weken was het helemaal dicht. Het komt echt goed. Je kunt eventueel arnicadruppels slikken voor de bevordering van wondgenezing, dat werd ook door de gyn aangeraden bij mij. Goed spoelen is belangrijk en elke dag even laten drogen!