heel genante vraag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mams136, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb een vraag die heel prive is, waar ik me nogal voor schaam dus graag alleen normale en serieuze antwoorden.

    een paar jaar trug zijn allebei mijn tepels spontaan naar binnen getrokken, en dan bedoel ik ook echt naar binnen. zit gewoon een gat in om het maar ff zo te zeggen. :oops:

    na diverse onderzoeken bleek het niet om iets ernstigs te gaan en zei de dokter dat het gewoon bij mij hoort en dat het met een eventuele zwangerschap nog wel weer goed zou kunnen komen.

    maar ik ben heel bang dat ik hierdoor geen borstvoeding kan geven of dat het hierdoor extra pijnlijk word...

    heeft iemand hier ervaring mee?
    (pb mag ook)
     
  2. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een paar weken terug een informatie-bijeenkomst gehad over borstvoeding en toen was er iemand die dit probleem ook had. De lactatiedeskundige vertelde toen dat er zogenaamde tepelvormers (siliconen schelpvormige dingen) zijn die je al tijdens je zwangerschap kan dragen om je tepels wat naar buiten te laten komen. Van het merk Medela heb je ze, ik weet niet of er ook andere merken zijn.
    Succes ermee!
    Groetjes Saskia
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heel erg bedankt voor je antwoord.
    ik ga er gelijk naar op zoek!
     
  4. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Volgens mij zijn ze ook van avent te koop.
    Succes
     
  5. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Kon mijn zoontje ook geen borstvoeding geven. Heb ook die rubbere dingen gehaald, ze heten "tepelhoedjes" Die maak je nat en plak je gewoon op je borst, is een soort neptepel. Was wel ff wennen voor mijn zoontje, en moest het puntje van de plasticke tepel eerst vol laten lopen, eerdat hij wist wat hij ermee moest. Ze zijn namelijk nogal dik, en groot. Ik had ze van avent, maar je hebt ook van medela. Gewoon te koop bij de drogist of apotheek.

    [​IMG]

    succes!
     
  6. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hier niet naar binnen getrokken, maar vrij plat , zeker als ze door de melk op spanning staan. Ben gelijk met tepelhoedjes gaan werken, na één poging om het normaal te doen.

    Ga het nu wel proberen ( er is afgelopen jaren veel verandert) maar heb ze al in huis voor de zekerheid
     
  7. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    die tepelhoedjes is toch wat anders dan wat sassie bedoelt.
    Bel anders even met een lactatiedeskundige, die kunnen je alvast tips geven.

    enne je hoe je niet te schame hoor, dit soort vragen moet je gewoon kunnen stellen.

    Succes meid.
     
  8. Oem

    Oem Lid

    4 jun 2007
    18
    0
    0
    Maar is het niet zo dat als je die tepelhoedjes teveel gebruikt je er geen tepelkloven van krijgt?
     
  9. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik heb zelf hele platte en zachte tepels. Als ik Dano voedt dan maak ik een stuk borst plat, dat schuif ik in dano's mond. Het heeft wat moeite gekost maar het gaat nu perfect!

    Wat wel handig is is als je de plek van de tepel ietsje naar zijn gehemelte laat wijzen.

    In het begin kon ik wel 20 keer opnieuw aanleggen, en na een tijdje lukt het gewoon in 1x.

    is trouwens geen genante vraag hoor. komt vaker voor als je denkt ;)
     
  10. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik weet dat die tepelhoedjes wat anders zijn, maar kan zijn dat ik ze alsnog nodig heb.
    maar dit soort dingen kan ik toch ook gewoon aan de vk vragen?
     
  11. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Oem: van tepelhoedjes krijg je geen tepelkloven. Toen ik borstvoeding gaf had ik erg veel last van kloven en ben juist daarom met tepelhoedjes begonnen.. het hielp wel. de kloven hadden wat meer rust en konden wat sneller genezen. ook de pijn wordt dan iets minder!
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Zelf heb ik het probleem niet, maar mijn verloskundige vroeg er zelf na toen ik volgens mij een week of 22 zwanger was, dan zouden ze er eventueel nog wel wat aan kunnen doen.
     

Deel Deze Pagina