heel graag 2e kindje, maar toch ook twijfel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door frummeltje31, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Hoi Frummeltje! Ik vind het heel herkenbaar wat jij en de andere dames schrijven.
    Wij gaan nu zelfs al voor een tweede (behoorlijk vroeg, zie banner), maar dat heeft te maken met mijn leeftijd (37) en het feit dat de eerste er ook niet helemaal vanzelf is gekomen (met clomid en progesteron). Omdat ik niet weet hoe lang het deze keer zal duren, ben ik vast gestopt met de pil. Als het dan niet lukt stap ik over een half jaar of een jaar wel weer naar de fertiliteitsarts.
    Maar soms denk ik wel; wat als het nu vanzelf wel snel raak is? Ik zou heel blij zijn, maar ik zou het ook erg zwaar vinden. Ik vond zwanger zijn en bevallen niet echt een pretje. Maar we willen wel heel graag een tweede!

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ZO herkenbaar, op die moelijke dagen wanneer hij 's nachts 2 of 3x huilend wakker wordt en niet meer wil slapen (tenzij bij ons in bed komt) en ik de volgende dag helemaal gebroken rondloop denk ik ook; waar begin ik aan, misschien toch maar langer wachten....

Maar ik vond het zwanger zijn trouwens niet zwaar en mis het zelfs erg, maar goed ikwas ook niet misselijk o.i.d, alleen wat last van mijn rug en dat dan voornamelijk aan het einde.
    De bevalling daarentegen was wel erg zwaar en daar zie ik wel weer tegenop, vooral als ik er 's avonds in bed eraan denk, maar dan zie ik dingen wat negatiever allemaal..herkenbaar?

3. elie5209

elie5209 Actief lid

16 feb 2009
    256
    0
    0
    Ik was na 9 maanden zwanger van de tweede. Mijn zoontje was in 3 uur geboren maar zag als een blok op tegen de bevalling. Doordat ik bij de tweede precies wist wat ik anders wou ging de tweede bevalling nog veel sneller!! Ik had wel twijfels toen ik net weer zwanger was. Kon ik dat wel aan met 2 kindjes, Doe ik de oudste niet ineens veel te kort doordat ik voor nog een baby'tje moet zorgen. Ik voelde me schuldig. Toen mijn dochter geboren had moest ik even een nieuw ritme vinden maar we zijn nu 9 maanden verder en ze zijn dol op elkaar en iedereen heeft nu zijn ritme. De oudste gaat nu 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal dus dan ben ik samen met mijn dochtertje. Kunnen wel lekker samen spelen. En broer en zus zijn dol op elkaar!! Ik weet niet of je er wat aan hebt maar het is echt gezellig!!

4. happy3

happy3 Niet meer actief

elie , 2 kindjes zo snel op elkaar, lijkt me heel erg leuk, maar dat zou ik toch echt niet zien zitten hebben denk ik, ik woon op eerste etage, en moet altijd alles naar boven showen, daarom hoop ik dat dochterlief alleen de trap op kan tegen dat er een brusje bijkomt.
    Maar ik ben wel blij met je berichtje, ik denk ook eenmaal je een ritme gevonden hebt alles vlot verloopt, en ze amuseren elkaar ook.

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bedankt voor je positieve berichtje!! Doet me heel goed om te lezen en het is eigenlijk precies hoe ik erover denk en wat ik voel. Ook ik denk aan het feit van doe ik mijn kleine meid niet te kort straks en ze moet haar kamertje af staan en krijgt een mooi nieuw kamertje. Dan voel ik me nu al schuldig, haha. Maar inderdaad ook over het ritme vinden. Dat moet je met de eerste ook, en dat hadden we zo te pakken. Dus denk dat het met een tweede ook wel goed komt! Nogmaals bedankt voor je positieve verhaal! Dat doet me erg goed meis!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey Frummeltje,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger van ons tweede kindje en de twijfel overvalt mij nu ook nog regelmatig. Ons zoontje is nu 23 maanden en het eerste jaar is best pittig geweest (veel huilen, niet doorslapen) en nu heeft hij ook nog steeds regelmatig een slechte nacht, en dan denk ik wel eens: Mijn god, waar ga ik aan beginnen :( Maar goed, gewoon maar voor ogen houden dat het vanzelf wel goed gaat komen :)

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    het komt ook allemaal goed meid, echt waar. Wij hebben het eigenlijk heel erg makkelijk met onze dochter. Natuurlijk heeft ze nu haar buien, maar makkelijk is ze nog steeds. Dus we hopen gewoon dat de tweede ook zo wordt. En zo niet, dan komen we daar ook wel door heen!

Vind het dapper van je dat je toch voor een tweede bent gegaan, ondanks alles. Maar zoals ik al zei, het komt goed!

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    ja dat heb ik ook! Bang dat ik mijn kindjes niet genieg aandacht kan geven, als we een tweede zouden krijgen...

9. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    joepie wij zijn zwanger van de 2e!!!!
    toch wel weer heeeeeeeeeeel gaaf!!!

10. happy3

happy3 Niet meer actief

Loving, gefeliciteerd, geniet ervan;)

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    gefeliciteerd meid!!! geniet lekker van je zwangerschap! Bij kriebelt het nu ook echt en de twijfel verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Ben aan de foliumzuur en nog een paar dagen pil en dan op voor een 2e!!

Deel Deze Pagina