Hallo allemaal, ben sept. vorig jaar gestopt met de pil, werd de 1e 2x rond zelfde datum ongesteld(17e), daarna verschoof het een paar dagen. Zit nu nog steeds te wachten op ongesteldheid, wel symptomen, maar verder niks. Omdat ik de boel eerst op regel wil hebben voordat we gaan "klussen", gebruikten we rubbertjes, waardeloze rotdingen:x, het spontane is er helemaal af en mijn man vind het gewoon irritant. Gisteravond voor 1e x zonder zo'n ding(veeel beter). Omdat ik nog niet ongesteld ben geworden weet ik niet of er een kans is dat ik zwanger heb kunnen raken. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Komt er een kindje, dan is ie erg welkom! We hebben besloten maar gewoon te blijven oefenen, en te zien wat er van komt(of niet). Volgens een "schema" klussen kan altijd nog als dit niks uithaald. Wie doet of heeft dit ook zo gedaan? en wat was het resultaat? Ben benieuwd! Groetjes!
Ook ik ben op de bonnefooi aan het klussen... Mijn vriend en ik zijn 2 mnd geleden met de pil gestopt, maar ben helemaal niet bezig met de eisprong enzo... we klussen wanneer we willen, no stress vaak is het zo, hoe meer je er mee bezig houd, hoe langer t vaak duurt.... Uit testen is ook gebleken dat de meeste vrouwen zwanger raken tijdens vakantie e.d. gewoon omdat ze er dan niet mee bezig zijn... Hier in brabant heb je ook veel "carnavals kindjes" hahahaha kinderen die verwekt zijn tijdens carnaval... Heb nog geen resultaat van het Klussen, Kan ook bijna niet zo vlak na het stoppen met de pil Jij bent al wat langer gestopt met de pil, maar het zou wel heel toevallig zijn dat je nu 1 keer geklust heb en precies rond je eisprong...
Hier op dit moment ook zo bezig. We doen het gewoon als we zin hebben en zien wel wat er komt. Ben 31 dec 2011 gestopt met de pil. Weet dus totaal niet wat mijn cyclus is en wanneer er een eisprong zal zijn. We will see... Na 6 weken ga ik wel testen als ik dan nog niet ongesteld ben, want zo lang duurde het vorige keer dat ik gestopt was met de pil.
omdat ik PCO heb moet ik hoogstwaarschijnlijk hulp van de gyn krijgen... maar ik heb voor mezelf een doel: ik wil eerst een bepaald gewicht hebben en dan maak ik een afspraak. totdat ik op dat gewicht zit doen wij ook aan bonnefooi klussen xx
Onze aanpak: wij gaan de pil wegdoen en dan let ik een beetje op mijn cyclus en ga ik een beetje letten op de timing van mijn sporadische glaasje wijn (niet drinken als er een bevruchting plaats kan hebben gevonden). That's it. Ik maak deze en de volgende strip nog af en dan stop ik. Ik ga niet eerst ontpillen en dus ook niet de eerste natuurlijke menstruatie afwachten, want dat is medisch gezien nergens voor nodig. Betekent wel dat ik niet precies weet wanneer ik die eerste menstruatie kan verwachten. Cyclus van vóór pilgebruik (4 jaar geleden) houd ik aan als leidraad, al weet ik dat het flink langer kan duren! Mocht ik daardoor gaan twijfelen of ik zwanger ben, dan doe ik gewoon een testje. Ik heb juist vandaag van die dipstick tests gekocht, die zijn heel betrouwbaar (zij het weinig glamoureus, maar daar geef ik ook niet om bij een pies-testje) en kosten geen drol. Klussen volgens een schema? Nee dank je! Ik houd sowieso niet van het woord "klussen". Dat klinkt al zo verplicht, al snap ik dat het handig is om in nette bewoordingen aan te kunnen geven waar je mee bezig bent. Als je sommige topics zo leest, lijkt het alsof veel koppels "het" alleen maar doen als er een eisprong is vermoed/vastgesteld..! Ik hoop vurig dat ik dat verkeerd zie. Dat lijkt namelijk me niet echt gezellig of romantisch. Bovendien, een eisprong (en dus een kans) is gauw gemist. Ons libido ligt hoog genoeg om genoeg mogelijkheden te hebben om een "doelpunt te scoren" (nog zo'n beeldspraak) zonder schema's, dus als ik wist dat ik vruchtbaar was zou ik niet iets gaan aanpassen of zo. We maken er gewoon een dolle boel van en we hopen dat dat op een gegeven moment uitmondt in een zwangerschap! Kortom: Het plan hier is om zo weinig mogelijk te plannen. En ik vind het leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo doet of gaat doen! *zwaait naar iedereen*
Er zijn enorm veel koppels die na vele teleurstellingen gedwongen worden rekening te houden met hun eisprong, die verplicht moeten klussen, denk ook aan stelletjes in de medische molen die dmv echo's verplichte klusmomenten MOETEN hebben.
ik heb een heel regelmatige cyclus, zie banner, en ik wist daardoor ook precies wanneer mn eisprong was. maar omdat het vorige maand ineens anders liep, weet ik deze maand niet precies wanneer mn eisprong is. en ik vind t heerlijk zo, we hebben nu ook veel meer gevreeen wanneer we zin hadden ipv 'morgen is mn ei dus vanavond moeten we!', terwijl je al gapend bovenop je vent kruipt...
Wij hebben geklust als we zin hadden(is wel bijna elke dag maar goed) zonder stress,niet getempt,geen ovutesten.... En zie daar binnen 6 maanden zwanger!
Klopt, maar ik had het eigenlijk meer over "beginners", niet over mensen die al een tijd bezig zijn en bij wie het allemaal anders loopt dan gehoopt. Mocht ik onbedoeld iemand gekwetst hebben, mijn excuses.
Hoi! Wij zijn ook gestopt met de pil en klussen niet volgens schema, maar wanneer we zin hebben, op de bonnefooi dus inderdaad Gezien ik mijn cyclus ook nog niet ken na 10 jaar pil heeft het ook weinig zin, wel verzamel ik informatie op internet, uit interesse en om te weten wanneer je de meeste kans hebt. Maar als we geen zin hebben doen we hrt niet. Mocht het op den duur gewoon niet lukken, dan kunnen we altijd nog gerichter te werk proberen te gaan..
Hahaha sorry moet toch even laten weten dat ik dat een hele mooie uitspraak vind... Ik vind idd ook dat de plezier en romantiek behouden moet blijven... De romantiek kan altijd nog verdwijnen als er eenmaal een kleine is
haha wat grappig dat er iemand dit topic is gestart. Wij hebben het een jaar of 2 geleden precies zo gedaan! En na 6 maanden gestopt te zijn met de pil was ik in verwachting. Ondertussen is ons zoontje geboren en genieten we elke dag van hem. Mochten we in de toekomt voor een 2e kindje gaan doen we het op dezelfde manier. Ik wens iedereen veel plezier met het spontaan en onnverwachts zwanger worden!
Wij doen het ook op de `bonnefooi`. Al hou ik mijn cyclus wel een beetje in de gaten! Ik denk dat we zowiezo wel vaak genoeg klusen maar ik wil ook wel eens overslaan omdat ik denk morgen weer een dag want mijn bedje ligt zo lekker al heb ik dan wel zin! Dat kan ik dan dus rond die dagen beter niet doen haha
Ik hou mijn cyclus ook in de gaten hoor, maar meer zodat als we wel gepland moeten gaan klussen dat ik dat overzicht alvast heb...
Ik houd mijn cyclus wel in de gaten, maar geen geplande afspraakjes in bed haha. We zien het wel. Lukt het nu echt niet, dan kunnen we altijd nog alles bij gaan houden en wel op gezette tijden het bed in duiken Heb ook geen idee wanneer precies mijn eisprong is....
Op de bonnefooi klussen is mooi als je allebei een dergelijk hoog libido hebt dan je het toch wel om de dag doet.. als dat echter niet het geval is.. tja dan zijn je kansen gewoon niet zo groot en kan ik me heel goed voorstellen dat je een keertje extra "zin" maakt.
Toen ik en mijn vriend besloten om "ervoor te gaan" hebben we tegen elkaar gezegd dat we niet gaan moeten. Dus lekker op de bonnefooi bezig geweest . Maar aangezien ik 2 vriendinnen heb die er 3 jaar over gedaan hebben en ik er niet jonger op wordt (32) heb ik wat ovulatietestjes gekocht. Toen ik dus vorige week mijn eisprong had en aan mijn vriend een knaltest van een ovutest liet zien kreeg hij gewoon zin Het moeten wordt dan mogen. Hij heeft het dan over een liefdesbaby en we hebben de grootste lol.
Ik ben op 31 december gestopt met de pil en heb dus totaal geen inzicht in mijn cyclus. Wij doen het dan ook gewoon als we zin hebben. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik veel meer zin, dus wij doen het gemiddeld 4x in de week. Maar als een van ons geen zin heeft dat is dat ook prima en dan doen we het niet. We willen niet nu al 'moeten' Ik probeer wel een beetje mijn cyclus in de gaten te houden. Dit doe ik vooral uit nieuwsgierigheid en voor het geval het niet mocht lukken, dan heb ik dan alvast wat inzicht in mijn cyclus.
Hier ook altijd op de bonnefooi geklust. Kon ook niet andes, daar mijn man internationaal vrachtwagenchaffeur is. We moesten het dus alleen van de weekenden hebben. Bij onze dochter was het in de 7de maand raak en nu in de 5de maand. "verplicht" klussen kan altijd nog.