Ik weet dat er talloze Marktplaatstopics zijn, maar dit keer ben ik de verkoopster. Ik heb/had een muziekmobiel te koop en een reactie gehad met een bod waarop ik heb gereageerd dat het bod akkoord is. Daarna heeft de koopster gereageerd met de vraag of ik het ook kon opsturen naar haar, wat natuurlijk geen probleem is. Ik heb mijn rekeningnummer doorgegeven en gevraagd wat haar adresgegevens zijn. Vervolgens heb ik niets meer gehoord. Dat is nu een week geleden, de advertentie heb ik op gereserveerd gezet op marktplaats. In die week tijd heb ik haar nog gemaild met de vraag of ze nog interesse had en dat ik haar adresgegevens nog niet heb ontvangen. Maar nog steeds geen reactie. Nu heb ik vandaag een reactie met bod van iemand anders gehad. Hier wil ik wel op reageren dat het akkoord is, maar kan ik dat maken tegenover de eerste koopster?
ja vind ik wel, moet ze maar reageren.....ff dr mailen dat het intussen verkocht is en als ze alsnog je het geld stort dan stort je dat weer terug
Ja, zeker wel. Ik hou zelf altijd 1-2 dagen aan waarin ze de kans hebben om te reageren, daarna is het jammer maar helaas. Blijf niet wachten en een week is echt wel lang! Ik stuur dan wel altijd even een mailtje dat het product naar iemand anders gaat omdat ik geen reactie kreeg.
Ik heb hetzelfde op moment, wordt er moedeloos van.. Bieden en dan niet meer reageren, ik verwijder dan het bod met de mededeling dat ze niet reageren op mails..
Ik zou een mail naar beiden partijen sturen. 1 naar de eerste persoon dat je een andere bieder hebt en dat je haar nog bijv. 1 dag geeft om alsnog haar adres door te geven anders ga je met de andere koper accoord. en 1 na die andere koper. Waar je de situatie uitlegt en dat je de andere persoon een dag de tijdt geeft,als die andere persoon alsnog niet reageert accord met zijn/haar bod. Zo ben je netjes naar beide partijen en heb je waarschijnlijk een koper. Maar vindt ook dat je het recht hebt om direct met de nieuwe koper zaken te doen. Aangezien je al een hele week op antwoord van de vorige persoon aan het wachten bent.
Ja tuurlijk. Als de eerste niet reageert zou ik met de volgende in zee gaan. Vervelend he op MP...kom t ook vaak tegen. Vlgs mij ook gewoon omdat er zoveel aanbod is.
Bedankt voor jullie reacties! Normaal gesproken heb ik eigenlijk nooit problemen en ben ik dit keer zo loyaal om de koopster tijd genoeg te geven. Zal haar mailen dat er nog een geinteresseerde is en als ze geen interesse heeft dat de mobiel naar de ander gaat.
Ja hoor. Ik verkoop ook best wel veel op Mp en wacht meestal 48uur en als ik dan geen reactie's meer krijg ga ik met de volgende koper aan de slag. Anders ben je dagen met mensen bezig en loop je de kans dat je het artikel misschien niet meer verkoopt. No hard feelings dus!
Tuurlijk kan je dit maken, de ander reageert toch niet? Vaak reageren ze niet als ze geen intresse meer hebben.
Ja, doen wij ook. Ik stuur dan degene die niet meer reageert nog wel een mailtje dat ik het aan iemand anders heb verkocht omdat zij niet meer reageerde.
een colle week en niks geen reactie? ik zou die man/vrouw die nu een bod heeft gedaan mailen dat je het nog even afwacht tot morgen en dan met zijn bod verdergaat. Ik zou haar nog 1 keer mailen met de mededeling of ze nog intresse heeft ja of nee en het wil afwachten tot uiterlijk morgen en anders de koop niet meer doorgaat. duidelijk toch? dan ben je dus over een week heen...nou 1,5 week heeft wel lang genoeg geduurd lijkt mij zo.