Ik ben 20 weken zwanger van onze tweede dochter. Graag zouden we haar willen vernoemen (dus de tweede naam) naar de overleden oma van mijn man. Ze heette Trees maar werd ook vaak Treesje genoemd. Vinden jullie Treesje nog kunnen in deze tijd als tweede naam of weten jullie een mooie variant? Ik wil wel graag dat de oorspronkelijke naam nog goed herkenbaar is. Bedankt alvast.
ik vind trees of treesje als 2e naam wel erg ouderwets. ik persoonlijk vind dat een 2e naam als 1e naam moet kunnen fungeren mocht je kind de 1e niet mooi vinden ofzo. wat dacht je van: thera tracy tress trea trecia
Ik vind het zelf te ouderwets en zou voor een moderne variant gaan en dan de volledige naam van Trees: Terese of Therese. Wat ook een optie is Tess?
Als 2de naam vind ik Treesje heel erg leuk en zeker ook van deze tijd, waarin namen als Guusje, Josje, enz. regelmatig gegeven worden. Anders misschien : Thresi Tressa Tessa : komt van Theresa / Theresia Tera - Thera Treza Resi - Rezy
Treesje vind ik prima kunnen als 2e naam! Dát noem ik nog 's vernoemen.. Hoezo verwijst Tess/Thirza naar Trees? Persoonlijk vind ik dat veel te ver gezocht. Theresa zou ook kunnen als dat Trees 'officieele' naam is, zo niet dan zou ik ook dat niet doen.
Trees - mooie en krachtigenaam. En dat is het mooie van vernoemen in een tweede naam. De naam wordt verder niet gebruikt.
Andere vormen van de naam Trees: Thera Tena Teri, Terri / Terrie / Terry Tess, Tessa, Tessie, Tessan Tracy / Tracey / Traci / Tracie Theresia / Teresia Theresa / Teresa, Therese / Terese Uit de letters T,R, E en S: Ester, Hester Kirsten Sterre Christine
Wow, bedankt voor alle reacties! Ik vind het leuk dat sommigen Treesje wel leuk vinden. Treza vind ik zelf de mooiste variant. Ik ga het mijn man voorleggen. Dankjewel!
Ik zou gaan voor Thérèse of Theresa, daar is trees 'officiëel ook van afgeleid, en vind ik iets chiquer , Trees zelf vind ik wel wat boerig, maar kan wel hoor.
Trace - Zelfde klank, andere spelling. Beetje jammer van de Engelse betekenis alleen. Treza of Tracie vind ik ook leuk en duidelijke vernoemingen.
Ik zou gewoon lekker Trees(je) doen , kan prim als tweede naam en dan is de vernoeming het duidelijkst. Van de andere opties vind ik Therese het mooist.
Gewoon Treesje doen, het is een tweede naam en geen roepnaam. Mijn ouders hebben mij "moderne"varianten gegeven van de vernoemde namen, enorm jammer want ik vind de originele namen veel mooier!
Ik vind dat Treesje als tweede naam best kan. Je hoort ook steeds vaker de namen Guusje, Teuntje, Dirkje, Josje e.d. Als je wil vernoemen zou ik het zo oorspronkelijk mogelijk houden.