Mijn vriend en ik hebben een huisje gekocht. We hebben allebei een goede job en zijn heel gelukkig met elkaar. Het onderwerp 'kindjes' kwam weleens ter sprake, maar we gingen dit nog uitstellen tot we goed gesetteld waren in onze nieuwe woning (nog een maandje of 6). Deze maand had ik onverwachts enkele zwangerschapsverschijnselen (bruinverlies, krampen, vermoeid ...). Dit was redelijk onverwacht, maar we stonden er wel voor open. Ik heb dit weekend een zwangerschapstest gedaan, maar die bleek negatief. We hadden deze reactie niet verwacht, maar we vonden het allebei erg jammer. Daarom hebben we beslist dat ik donderdag mijn laatste pil neem Ik vind het echt zo spannend! Wel één nadeel: ik heb 6 maanden opleiding gevolgd op de werkvloer waar ik nu tewerkgesteld ben. Dit was nodig om de job op een degelijke manier te kunnen beoefenen. Ik heb nu mijn vast contract gekregen, maar met nog een testperiode van 6 maanden (die eindigt op 28 februari). Mijn baas is (volgens mij toch) tevreden over wat ik doe, maar ik heb toch wel ergens schrik dat hij mij zal ontslaan als ik zwanger ben. Als dit zo is, kom ik zwaar in de problemen (lening afbetalen en zwanger). Een job vinden als je zwanger bent is ook niet zo simpel. Is deze beslissing wel zo verstandig?
Ik zou er lekker voor gaan hoor, je weet toch nooit hoe het loopt, de meesten zijn binnen een jaar zwanger, dus wie weet duurt het wel langer dan die 6 maanden (of nog veel langer als er problemen zijn) en heb je dan lekker een vast contract.. Plus dat je je zwangerschap nog wel even geheim kan houden mocht het wel eerder raak zijn.. Ik zou zeggen: Succes ermee!
Stel dat je gelijk zwanger raakt dan ben je hooguit 4 maanden zwanger. In principe kun je het wel tot die tijd verborgen houden. Ik heb het mijn werkgever ook pas bij 3 maanden verteld, je weet nooit hoe zaken gaan lopen. Je proefperiode is dan al afgelopen. Ze mogen je er niet op discrimineren en je hoeft niet te vertellen dat je een kinderwens hebt. Dus je doet niets verkeerds. Werkgevers vertellen alles ook niet altijd even eerlijk, hoe vaak komt het niet voor dat een contract "toevallig" niet verlengd wordt terwijl de werkneemster zwanger is geraakt. Je hebt natuurlijk wel kans dat je door de zwangerschap veel ziek bent, en dat kan natuurlijk ook hun keuze beïnvloeden om je aan te houden of niet. Maar goed, in deze tijden is er zoveel onzeker. Alleen jij kan bepalen of jullie kinderwens op dit moment te sterk is om uit te stellen. Zouden jullie het wel een tijdje kunnen redden met maar één inkomen? Of moeten jullie dan al snel je huis te koop zetten?
Inderdaad,wie zegt dat het meteen raak is? Helaas gaat het niet bij iedereen zo 1,2,3 dus ik zou even afwachten en er gewoon voor gaan.
Ik zou er ook gewoon voor gaan hoor! Ik heb precies t zelfde als jou, n vast contract maar met proef van 6 maanden (ook tot eind feb.) maar dit houd mij niet tegen om voor n kindje te gaan, zoals veel al zeggen, het kan zomaar langer duren dan 6 maand. En is t wel meteen raak, dan is dat toch hartstikke mooi, en jou baas zal t wel balen vinden, maar als ie echt tevreden met jou is, blijft dat vaste contract gewoon staan! En ben voor de zekerheid lid van de bond, als ze toch oneerlijk gaan doen, kun je altijd hen inschakelen.. Succes!!
We zouden het wel een tijdje kunnen redden zonder inkomen. Ook als ik zou ontslagen worden krijg ik een vervangingsinkomen (al is dat niet zo veel). Ook als we in geldproblemen zouden geraken weet ik nu al dat onze ouders wel zouden bijspringen. Je mag hier natuurlijk niet op rekenen, maar het heeft al iets wat meer zekerheid. Ondertussen werk ik hier bijna 8 maanden en ben nog geen enkele keer ziek geweest en ik moet ook al echt mijn bed niet uit kunnen vooraleer ik niet aanwezig zal zijn om mijn werk. Maar voor zover ik ondervind is mijn baas echt geen slecht mens en zal hij niet snel iemand ontslaan, maar je weet natuurlijk nooit. Als hij iemand anders neemt in mijn plaats, dan moet hij ook die persoon eerst 6 maanden opleiden vooraleer ze goed genoeg is om voor hem te werken.
Bij ons was het moment nooit juist, nieuwe baan/opleiding/verhuizing/ etc. Op een gegeven moment toch de knoop doorgehakt. Ik heb geen vaste baan en manlief destijds ook nog niet, maar wie dan leeft, wie dan zorgt. WIJ waren er klaar voor en dat was voor ons genoeg. Geen moment spijt gehad van mijn keuze, ondanks dat ik nu thuis zit!
Hey, Als je er echt mee zit dan kan je misschien nog even een condoom gebruiken? Bang zijn dat je je baan kwijtraakt omdat je zwanger bent geworden in je proefperiode lijkt me ook niet leuk! Het mag natuurlijk niet maar sommige werkgevers doen het wel.... helaas Ik zou sowieso alvast stoppen met de pil (ontpillen) en bijv. je eigen menstruatie afwachten. Dan weet je zelf wat beter hoe je cyclus is. En natuurlijk beginnen met foliumzuur slikken. Succes ermee en ik hoop dat je, zodra jullie besluiten er helemaal voor te gaan, snel zwanger mag zijn!
Ik weet niet of je op jouw werk een CAO hebt, maar vaak staat er wel iets in over zwangerschap. Volgens mij mag je niet zomaar worden ontslagen als je zwanger bent. Ik zou me er niet te druk om maken en samen met je vriend er voor gaan. Het is niet te zeggen dat je direct zwanger raakt na het stoppen van de pil.....
Na het stoppen van mijn pil en mijn menstruatie denk ik dat ik mijn leven al redelijk zal mogen aanpassen: Stoppen met roken, veel gezonder eten (om de kilo's wat te bedwingen tijdens de zwangerschap) want ik snoep héél graag en veel van mijn tijd gaat ook naar de volleybal waardoor dat vaak een snelle (soms ongezonde) hap wordt in plaats van een volwaardige maaltijd. Het wordt een aanpassing maar ik krijg er iets moois voor terug