Ben ik geheel met je eens. Je weet dat dit zijn droom is en dat hij hier al jaren voor spaart, dus vind dat je het er eerder over had moeten hebben wat betreft andere uitgaven. Ook qua betalen van vaste lasten. Jij hebt dat al die tijd moeten betalen zodat hij kon sparen jullie hadden het ook 50/50 kunnen doen zodat jullie beide konden sparen.
Euhmm, hoe wil hij dat doen dan als hij wil gaan varen?? Weet je wel wat de brandstof van zo'n ding kost? Dat kun je ook echt niet betalen als je het niet breed hebt hoor. Ik heb waterscooters en een boot gehad. Je wil niet weten hoeveel geld ik op een dag kwijt was aan brandstof.
Mijn eerste reactie was.........hij heeft er zo lang voor gespaard, dus logisch dat hij een boot wilt kopen, maar dan wel in goed overleg met jou!!! Nu ik alles zo gelezen heb en jij dus blijkbaar alle vaste lasten al die tijd hebt betaald, waardoor hij geld over had om te sparen, dan vind ik nu dat het gezin gewoon voor gaat en jij evenveel zeggenschap hebt over dat spaargeld als jouw man. Mijn man heeft hier het grootste salaris en daar spaart hij dus ook van. Mijn salaris gaat op aan andere dingen, zoals de boodschappen en ons meisje! Dat zou dus betekenen dat ik niks spaar en dat mijn man met zijn spaargeld kan kopen watr hij wil????? No way.......we kopen dingen van dat geld in goed overleg en alleen de dingen die we allebei graag willen!!!
No way dat hij die boot nu zou 'mogen' kopen van mij. Jullie zitten verdorie krap bij kas, dan besteed hij zijn geld nu maar even aan zijn gezin en spaart lekker verder voor die boot. Komt ooit wel. Prioriteiten stellen dacht ik zo.. en als je een gezin hebt horen die prioriteiten bij je gezin te liggen.
Misschien dat het al gezegd is maar wat ik niet begrijp is dat jullie (hij) wel gespaard heeft voor een boot maar niet voor normale onvoorziene lasten. Daar moet je toch ook (eerst) een spaarpotje voor hebben, als je dan nog over hebt kan je sparen voor de extra dingen. Als hij geen boot gewild had, hadden jullie dan nu ook niets over?
als het zijn droom is moet hij die boot kunnen kopen, maar niet nu. eerst de rest, (prioriteiten!!) en dan bijsparen en die boot kopen. als hij 10 jaar wacht kunnen die paar maanden er ook nog wel bij. en al helemaal als hij heeft kunnen sparen dankzij jou. hij gaat daar wel heel makkelijk overheen.
Het is balen dat jullie er ruzie over hebben. Maar misschien wel noodzakelijk, jullie moeten hier samen over praten en samen tot een oplossing komen. Ik lees veel reacties dat meiden vinden dat het zijn droom is en dat jij dat wist, en dat je hem nu niet in de weg moet staan. Snap ik....... als hij daar ook zelf voor zou hebben gespaard jah:x, van zijn eigen geld. En hij zal wel hebben gespaard, ook wel van zijn eigen geld, omdat JIJ alle rekeningen betaald, omdat JOUW inkomen aan vaste lasten op gaat! Daarom heeft HIJ zoveel spaargeld. Omdat hij perse die boot die wil hebben. En tuurlijk, moet ook wel kunnen. Maar ik vind dat jij het volste recht hebt om mee te beslissen, en je mag het zeker over de grote uitgave hebben, want zoveel spaargeld heeft hij omdat jij krom moest liggen voor de rekeningen. Het spijt me echt, maar ik vind dit van hem ook heel erg oneerlijk. Jij hebt gewoon niet kunnen sparen door hem, en zijn boot. En tsja, dan is het onmogelijk om voor jezelf wat opzij te zetten. En hij wil al dat gespaarde geld voor zichzelf besteden?? Hm, ik zou dit echt niet goed keuren, ik zou echt woest op mijn man zijn. Ik wens jou in elk geval veel sterkte meid!!! Hoop dat jullie hier SAMEN uit kunnen komen.
Heb mijn man eens naar een mening gevraagd. Hij zegt dat hij het echt belachelijk vind, als je een gezin hebt wat spullen nodig heeft gaat dat voor. Eerst dat huis, dan de auto, en als er geld over is koopt hij maar een sloepje. Aldus mijn man....!! Oh ja, en dan is die boot er..... leuk! Maar dan ben je er dus nog lang niet.
wat een moeilijke situatie. Eerlijk gezegd vind ik het apart dat je samenwoont, kindjes samen hebt, en niet samen maar apart spaart. Ik vind ook dat jou man erg egoïstisch is en niet naar het gehele plaatje kijkt, idd wat als er wat kapot gaat of erger nog iemand ziek wordt etc? Ik snap dat dit zijn droom is, en dat het hem kwetst als hij die droom nu niet kan verwezenlijken, maar kom op je hebt een gezin met kindjes! Ik vind dat wel heel wat belangrijker dan een boot! Maar goed, dit is mijn mening. Ik hoop dat jullie er goed uitkomen. Sterkte hiermee!
Hier is het zo dat mijn geld van hem is en andersom. We hebben beide onze eigen rekening maar dat doet er niet toe. We betalen onze rekeningen samen en geven de rest ook samen uit. Hebben onze eigen spaarrekingen maar geven dit geld niet uit zonder overleg. Zeker niet als het om zulke bedragen gaat. ik snap dat als hij zo lang gespraard heeft hij die boot wil kopen. Maar het gezin gaat voor. En als dit wil zeggen dat jullie dan geen spullen voor in huis kunnen kopen en krap zitten, wacht haar maar even met die boot. Als hij al 10 jaar spaart kan een jaartje ofzo er ook nog wel bij.
jaa nou wij hebben hier geen aparte rekeningen of spaarrekeningen... je wist waarvoor je man spaarde dus om nu als het er op aan komt moeilijk te gaan doen vind ik beetje stom... je zou wel kunnen overleggen of er een niet iets goedkopere droomboot bestaat... vind wel vreemd als je het niet breed hebt dat je dan afzonderlijk van elkaar gaat sparen en waarom niet gesamelijk voor je inrichting van het huis of voor een andere auto
ik vind het een aanstellig luxe probleem. dan zou ik een kleinere tweede auto moeten nemen bla bla. er zijn heel veel mensen die naar de voedselbank moeten en niet eens 1 auto hebben. hij heeft er zelf met jou medeweten voor gespaard jarenlang en nu hij eindelijk zover is ga jij piepen.
Zoals de anderen al zeggen: het is ZIJN spaargeld. Hij mag zelf weten waar hij het aan uitgeeft. Ik zou het ook echt niet fijn vinden als mijn man een boot koopt terwijl we ons huis moeten verkopen en geen rooie cent hebben voor nieuwe inrichting. Als hij meer aan zijn gezin zou denken zou hij het geld niet opmaken aan een boot, maar een auto en meubels kopen voor zijn vrouw en kinderen. Maar mannen denken niet zoals vrouwen. Jammer dat je zelf niets hebt gespaart, dat had je beter kunnen doen dan.
Had niet al je posts gelezen, maar als ik zie dat jij alle rekeningen betaald en meneer lekker rustig al z'n geld opzij kan zetten zou er hier ook geen boot komen. Dan is het dus niet zijn spaargeld!! Mijn man is net zo, hij werkt full time, dus hij mag leuke dingen doen van zijn geld, ik zit in de ziektewet, heb maar 500 pm, du kan geen leuke dingen doen!! Maar dat vind hij dood normaal... Maar ja, wij gaan scheiden nu, dus hopelijk kan ik straks ook weer eens een filmpje pakken met vriendinnen!
Ik denk niet zij er een probleem van zou hebben gemaakt als ze alles op rit hadden. Het is ook niet zo dat zij hem die droom wil afnemen. Maar ze is het er nu niet mee eens omdat het nu heel akelig uit komt. Er zijn nu zaken die ik ook belangrijker zou vinden zoals een huis, en de kinderen. Vind je laatste zin een beetje hard overkomen.