Ik heb al een tijdje een soort zwelling bij mn knieen, ik denk dat ik vocht vast houd. iemand tips? Ik las op internet, zo weinig mogelijk zout nemen/koffie drinken en veel water drinken? Helpt dat? Groet.
Veel water drinken en proberen je benen wat omhoog te houden waar je kan dat heeft hier altijd geholpen. Sterkte.
Ik dronk minimaal 3L op een dag en hield geen druppel vocht vast. Mijn vk zei achteraf dat dit kwam door het vele drinken dus dat zou ik ook adviseren.
Let op met teveel waťer drinken.. Ik ging juist meer vocht vast houden mag ook maar Max 2 liter van huisarts (als ik sport dan wel extra) Tabletten van dr vogel santigo ofzo? Helpen mij ook wel
Ik zit met een dikke enkel en kreeg het advies om minstens anderhalve liter water te drinken, selderij, ananas en watermeloen te eten. Koffie zo mij mogelijk en het zelfde met zout. Voor de rest heb je druppels van à vogel en anders plaspillen. Maar die gaan op recept
Als je zo plaatselijk een zwelling hebt zou ik eerder naar de huisarts gaan.Over t algemeen als je vocht vasthoud zie je het aan je voeten/enkels en onderbenen. Ik zelf kan het ook nog wel aan mijn vingers merken. dan zitten mijn ringen ineens strak
1-1,5 liter brandnetelthee per dag drinken. Je gaat er wel veel van plassen, maar je bent meestal heel snel het overtollige vocht kwijt. Beste is van de reformwinkel ipv zakjes van de supermarkt. Mocht je brandnetelthee er vies vinden (zoals ik ) kun je er wat muntbladeren doorheen doen, of wat citroensap voor de smaak.
Inderdaad veel water drinken, selderij eten etc. En als je overdag er niet aan toe komt om je benen hoog te houden, even een opgerolde handdoek onder je voeteind dat je iig met je benen hoger slaapt.
Vocht vasthouden zonder duidelijke oorzaak is altijd een bezoek aan de huisarts waard. Een goed gezond functionerend lichaam houdt niet " zomaar" ineens vocht vast. Voordat je zelf gaat goochelen met huis tuin en keuken middeltjes zou ik advies inwinnen van een professional.